Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Herr Dunderskägg - 21 juni 2009 14:30

http://www.garaget.org/video/666w9fbpg5ah

En mycket gripande film om hur fort det kan gå från att du känner dig kaxig på vägen till att det händer något fruktansvärt. Detta kommer förevigt att sitta i min bakskalle och gnaga. Håll hastigheterna, tårarna föll när jag sett denna.
Ingen ska behöva råka illa ut pga din egen dumhet på vägen!!

Jag har gjort fel på vägarna, det vet jag. Men efter att sett denna blir det ett större ansvarstagande när jag kör, tro mig!!

Ha det nice i solen idag people!

[Signing Off]

Av Herr Dunderskägg - 21 juni 2009 13:24


Snart bär det av, och jag är HUR taggad som helst :D Göteborg den 26 och 27e Juni. Metaltown, snart är vi där. En sak jag INTE ser fram emot är att gå upp runt fyra på morgonen för att sätta sig o köra bil! :(

Nåja, det är bara första halvan jag kör förstås. Andra halvan får Björn köra, och då blir det förkrök istället. :)

En annan sak som är bra just nu, är Spotify. Hemskt vilket bra uppfinning... Och samtidigt en farlig sådan. Så fort man kör igång det så är man fast! Helt makalöst...

Åh, kom att tänka på en sak jag hörde på midsommar. Så skön kommentar från en fuller pöjk.

Person 1 -Fan ska man skaffa en terrier om man inte kan ha pli på'n?
Person 2 -Jag skulle lätt jobba som terrier för att sätta HENNE...! (matten alltså...) xD

Shit vad jag skrattade! Skönare kommentar var längesen jag hörde, ja det skulle väl vara "Har du mens???" Hahaha...


Fortfarande total blackout i huvudet tyvärr... Har inte skrivit en låt på 3 veckor. Nånting är fel... Var är kreativiteten?! Jag brukar ju ha toklätt att skriva låtar nästan på beställning. Nåja... Får hoppas att det kommer igång snart.

Förresten... Har börjat lära känna en ny person här i Gimo. Mycket trevlig tös det där må jag säga. Ser fram emot att fortsätta hålla upp kontakten. Förhoppningsvis kommer hon och pojken hennes över ikväll på en kopp kaffe. Mycket trevligt!

Som ni märker vill jag inte peka ut folk i min blogg, utan det får komma med tiden när jag är mera säker. Hehehe, jag vill ju inte riskera åtal eller nåt för förtal?! Det vore ju ganska illa....

Förresten, tips på bra band kommer här, så håll i er:
* Mercury Motors - Ett indieband som helt fastnat i skallen på mig.
* Metalium - Ett powermetalband som jag upptäckte via en Queencover, ett av de bästa powermetalbanden på länge.
* Young Dubliners - Gillar ni rock/pop med irländska influenser är detta helt klart bandet för er.
* ASG - Ett band med många metalinfluenser. Ganska lättlyssnat band, men helt klart värt!
* Charley Horse - Psychobilly när det är som bäst, med metalinfluenser.
* Turmion Kätilöt - Finsk Industrial/death-metal. Sjunger enbart på finska, men fortfarande ett sjukt bra band.
* Neurosonic - Emorock med sleaze och rapmetalinfluenser. Har många sköna ballader.
* Ektomorf - Bara ös. Helt enkelt. Bästa låt "Fuck You All".


Nåja... Jag återkommer vid ett senare tillfälle... Typ imorgon?

[Signing Off...]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards