Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Filmtips!

Av Herr Dunderskägg - 27 september 2010 02:15


En rulle som är helt klart värd att kika på om man gillar skräck, splatter och mycket blod á la Japanska filmer, är Clive Barker's "Midnight Meat Train".

I huvudrollen har vi Bradley Cooper som den frilansande fotografen Leon som kämpar för att få ihop till sitt levebröd. En dag följer han efter en asiatisk kvinna som blivit utsatt för trakasserier. Han följer efter henne in på ett tunnelbanetåg där han upplever ett brutalt mord på denna unga kvinna.

Detta gör att han blir excentrisk och besatt av att få mer av vad han upplevde den natten på tåget. Han vill få fler bilder, mer story om den mystiske och brutale mördaren, Mahogany, som spelas av den utmärkte Vinnie Jones. 

Detta blir en jakt på den råaste ondskan han någonsin stött på. En jakt efter sanning. Välkommen in i The Midnight Meat Train!


Älskar du skräck? Är detta en rulle för dig!


Stay true. Stay awesome. 


 
 
Jenny

Jenny

27 september 2010 03:31

Jag brukar inte reagera på skräckfilmer, mest tycka de är dåligt gjorda och för lite blod. Men Midnight meat train fick även mig att vara rädd när jag gick och lade mig efter att ha sett den klockan 2 på tv på natten för ett par månader sedan. Lite halvkonstig handling och konstigt slut bara... men den är bra.

http://jennyam.blogg.se

Herr Dunderskägg

27 september 2010 08:25

Den är grymt konstig, men bra! :D Håller med, slutet är bara... Fel, på något sätt. Men i det stora hela är den grymt bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards