Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Herr Dunderskägg - 13 oktober 2010 13:03


Denna veckan kommer jag börja köra med "Veckans tips!" varje Onsdag. Där kör jag ett band/en artist (99% av gångerna blir det förmodligen ett band. Amatör som proffs) som jag tycker ni borde kika in lite extra.


Denna veckan är det det Svensk-Italienska bandet Disarmonia Mundi. Om så grundat av den Italienske mångsysslaren Ettore Rigotti och hans kompanjon sedan länge, Claudio Ravinale.


Denna duo började spela en progressivt lagd metal som inte mottogs särskilt väl av metalfansen i Italien. Så ju längre tiden led så gick man mer och mer över emot melo-döds och man kontaktade Soilworks sångare Björn "Speed" Strid och började lira en Göteborsk melo-döds. Vissa kanske tycker att "men det här låter ju exakt som Soilwork", medans jag själv hittar små detaljer som inte Soilwork använder sig av. Men Strid har en väldigt unik stämma och det är nog den som styr detta musikaliska projekt emot Soilwork.


Disarmonia Mundi har även tagit hjälp av Nightrage's sångare Antony Hämäläinen och gitarristen Olof Mörck. De hörs på nyaste albumet "The Isolation Game" (2009) där Strid sjunger sju av låtarna.



Här är titelspåret från skivan med samma namn "The Isolataion Game" med Björn "Speed" Strid på sång. Hoppas det smakar.


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 13 oktober 2010 00:43


Jag blir alldeles less på såna som påstår sig avsky "skrik och skrän-musik", men som ändå på någon jävla vänster lyckas få in i samma åsikt att dom lyssnar en del på In Flames och Sonic Syndicate, Stone Sour m fl. 


Jag har till och med varit med om folk som påstå sig avsky "sån" musik, men som gillar Slipknot... Då tänker jag bara: "WTF?!?" 


Hur tänker dom då? In flames, Sonic Syndicate, Stone Sour, Slipknot osv, använder sig av grymt mycket screamo/growl. Sån typ av sång som dessa människor påstår sig AVSKY! Alltså, jag får inte denna tanke att bli logisk nånstans!


Antingen tycker man väl om, eller så hatar man denna musik? Man kan väl inte göra det samtidigt. Eller är detta en av dessa "hat/kärlekar" som många bär omkring på? En sida som är mer rebellisk, medans andra sidan vill vara oskyldig och inte tål "skränet"?!


Ja, jag får då inte dessa åsikter att gå ihop. Ingen logik. Inte vettigt nånstans.


Nåja, imorrn ska jag iväg för att kika lite inför Halloween. Ideer och tankar någon? 


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards