Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Herr Dunderskägg - 3 februari 2010 13:42


Helgen närmar sig, och på Lördag blir det fullt ös från "morgon" till kväll.


För på förmiddagen, drar man till repan för att köra med grabbarna och repa våra grymma låtar vi har på gång nu.
Vi har minst fyra låtar som vi håller på sätter och två till är på gång!


Vi har låtar som; Shut your mouth, Life of nightmares, The masterpiece, Story of a Lush och sen har ju jag en låt på G med som kommer bli klockren som fått titeln "Into a bottomless void (You thread).
Och vi har en jäkla bredd på låtarna, men där allt i grunden är riktigt tungt med en flummig underton.


Sen kommer det komma in säkerligen två till fyra låtar till inom en snar framtid då alla i bandet verkat hittat en nyvunnen inspiration till att skriva låtar, vilket känns förjävla bra!!


Och på kvällen blir det först förkrök hos Jonas, sen drar vi vidare in till Stockholm och rockklubben Klubb Dislocated (Broder Tucks bakficka) för att lyssna på en jävla massa bra musik!

Bland andra Transission (bandet där Jocke Honkanen är frontfigur) och Scardust.


Kommer bli sjukt kul! Vi är tydligen ett gäng på mellan 20 och 30 pers som kommer dra in dit och röja hela jävla kvällen. Tydligen så ligger klubben vägg i vägg med en bar också. Kan det bli bättre? Näe, didn't think so!


Just nu sitter jag och lyssnar på lite Posthardcore punk, i form av Barcode och deras låt "I'm A Rebel". Man kommer i riktigt skön stämning av den låten! Sånt grymt ös vill jag lova! 


Jag är faktiskt rätt nöjd och taggad eftersom på senaste repet fick jag cred för att jag blivit mycket tightare på trummorna och faktiskt har mer fantasi och har helt enkelt blivit bättre rent generellt! Tack boys! Det värmde!


Hade besök av Svågern nyss med, vi käkade lunch, och såklart kom Linn över också på lite kaffe samtidigt, så vi satt och snackade lite skit och bara var, som vanligt!

Näe, nu ska jag göra annat.  

Tack och hej, leverdejs. Schwing!


___________________________________
"På tio minuter frigör en orkan mer energi än all världens samlade kärnvapen."

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards