Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Herr Dunderskägg - 7 februari 2010 20:34


Så var man äntligen tillbaka, efter att bloggplatsen legat halvt nere och jag inte kunnat komma åt bloggen. Dags att sammanfatta helgen, och vilken helg det blev...
Ja, i alla fall Lördagen!

Fredagen var väldigt lugn och skön. Satt mest och kikade serier och film och bara tog det lugnt! Kan behövas såna dagar ibland med, även fast det är helg.
Nåja, Lördagen började lika lugn som Fredagen slutade, och jag fick för en gångs skull tid att äta frukost innan repet. Drog iväg till Alunda, och mötte Joel på bussen. Ölpåsen var såklart med, för det skulle ju bära av till Jonas efter repet på förkrök.

Men som sagt, vi repade och det gick förvånansvärt bra. Grandin provspelade lite på basen när Victor åkte iväg. Han är sjukligt lättlärd den pöjken. Hahaha! Sanslöst. Men vi börjar bli lite tightare nu, och det känns förjäkla bra. Nu ska vi bara få lite mer material så kan vi börja lira lite överallt. Skulle vara så jävla kul! Jag är sjukligt taggad för att åka ut och lira.


Nej, men ja... Vart var jag?! JO...!!

Vi åkte vidare efter repet, först hem till Freddan och kikade på Robbans nya kåk. Riktigt fräsch börjar det bli där inne. Jag är impad! Huset såg inte så stort ut på utsidan, men insidan var större än förväntat! Sen käkade jag och Freddan smörgåstårta, medans Joel plinkade på guran.


Sen drog vi till Mörtisch, och där svidade jag om till lite mer partykläder och sen bar det av till Uppsala. Hem till Jonas, för typ en och en halv timmes förkrök.

Sen tog vi taxi ner till station och sen tog vi tåget till stora Stockholm för att åka till Brother Tuck / Klubb Dislocated. Där träffade jag på Lill-Honkanen, Linn, Ante, Madde och Jessie, så satt med dom ett tag också både före och efter spelningen. Alltid lika trevligt att umgås med dom (i och för sig var det första gången jag träffade Madde)! Där skulle Transision lira. Och JÄVLAR sån bra spelning dom gjorde. Det var riiiktigt grymt! Cred ska dom ha för den.

Sånt totalt ös! Och sån jävla nacksmärta jag har idag efter lite för mycket headbanging! Hahaha... Totally worth it!

Efter spelningen blev det lite käk, och sen tog vi "tuben" till centralstation... Trodde vi... Vi gick av på fel plats! Haha, så vi fick gå till centralen.

Whoops liksom...


Nåja, tog tåget tillbaka till Uppsala och skulle dra till Bullitt... Men det var FULLT! Alltså, jag menar verkligen ÖVERFULLT! Vi kunde knappt stå där inne! Det var så sjukligt mycket folk! I och för sig är inte Bullitt den största klubben i stan, och det är så jäkla synd att dom inte skaffar större lokal. Det skulle vara så sjukt mycket roligare om det vore i storlek med Terrassen.
Dit var nästa ställe vi gick till, ja, i alla fall jag, Joel, Freddan och Jonas.
Vi träffade på en brud där, och allvarligt - jag tror aldrig någonsin jag mött någon så blåst som henne. Hon måste haft vacuum som enda beståndsdelen innanför pannbenet. Jag kunde inte sluta garva åt henne... Kände mig lite elak, men men... Träffade även en gammal gymnasiekompis som jag inte träffat sen jag tog studenten. Hon och hennes polare skulle följa med oss, men dom försvann. Nåja...

Drog vidare till Pitchers där det blev snortande av Tequila, näsblod och skådespel!
Ja, för Joel utmanade Freddan att snorta Tequila genom ett sugrör, upp i näsan.
Det inte Freddan var beredd på var att uppe i bihålorna så finns det jättemycket känsliga blodkärl, och dom exploderade typ när dom kom i kontakt med Tequilan.
Och blodet började rinna rätt rejält där ett tag. Hahaha! Sen skulle Freddan börja, med sitt sedvanliga skådespeleri han brukar ha för sig på fyllan. Han leker att han är fullare än vad han är, och Ingunn blev helt förstörd och trodde att Freddan allvarligt låg medvetslös på bordet, medan vi andra genomskådade hans bluff.
Hahahaha, Freddan är inte riktigt normal på en fläck!

Sen drog vi hemåt, och hamnade på någon vänster på efterfest hemma hos Sussi och Madde. Träffade Hedan, Robban Grandin, Fet-Fille och några fler...
Det slutade med att vi var hemma i Gimo efter sex-tiden imorse, och jag kom inte i säng förrän klockan var typ halv sju i morse. Vaknade vid tre i eftermiddag av att Joel gick... Hahaha... Han var bra sliten igår, men fy fan så nice kvällen/natten/morgonen var! Tack allihopa som hjälpte till att göra den till vad den blev! Sjukt trevligt!

Nej, nu blir det teve! Tack och hej, leverdejs. Schwing!

___________________________________
"En räkas hjärta sitter i huvudet!"

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards