Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Herr Dunderskägg - 8 mars 2012 19:14


Alla känner vi någon eller så har vi själv varit mobbade - personligen, jag själv under många år.


Alla vi utsatta har fått höra olika namn, blivit både fysiskt och psykiskt misshandlade och fått leva i en mörkare värld än vad många kommer uppleva under hela sin livstid. Och det bara under några år (eller under hela sitt liv).


Själv hade jag styrkan att klara mig igenom det. Men det har satt sina tydliga spår i mitt privatliv än idag då jag plågas med mardrömmar och ett psyke som kanske inte är så starkt som jag VILL att det ska vara. 
Vissa saker är mer skrämmande för mig än vad det är för andra. Ändå har jag kommit långt tycker jag själv. 


Nu har det amerikanska rockbandet, Shinedown, har med sin nya singel tagit upp ämnet med en riktigt bra video som passar bra in. Att den mobbade äntligen reser sig, som många vill ha kraften till att göra och se den mobbade skämmas och vara både maktlös och röstlös. 


Låten är viktig och samtidigt väldigt medryckande i och med att videon är så bra som den är. Inte det bästa dom gjort rent musikaliskt. Men det bästa dom kommit med vad gäller budskapsmässigt, kan jag väl säga.


"All you'll ever be is a fading memory of a bully.
Make another joke while they hang another rope, so lonely.
Push them to the dirt till the words don't hurt.
Can you hear me?
No one's gonna cry on the very day you die.
You're a bully."


Sen kommer ju alltid dessa haters finnas kvar. De som fortfarande blundar och tycker att de som utsätts är mesiga, töntiga eller bara fega som inte vågar stå upp för sig själva. Haters gonna hate, så att säga.


Dessa persone (mobbarna/hatarna) är det riktigt synd om. Många gånger är ju det ju just mobbarna som har det svårt privat och tar ut det på andra personer i sin omgivning och blir en mobbare på många plan. Utan att själv märka av det. Och de inser inte själva att det oftast är DOM som behöver hjälpen mer än vad de mobbade behöver den, även om de mobbade behöver allt stöd de kan behöva genom någon att prata med. 



Hjälp de som är utstötta och utfrysta. Hjälp de som är osynliga och små. Och hjälp även mobbaren inse att han är så fel ute, och behöver en riktlinje att gå efter för att komma rätt i livet. Ta reda på om personen i fråga har det svårt hemma eller har något missbruk som gör att det blir fel hela vägen igenom... 


Stay true. Stay awesome. Stay strong. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards