Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Herr Dunderskägg - 8 september 2009 00:01


Ok, nu vill jag ha så många svar som möjligt (kommentarer of course) av er läsare. Tycker ni, i och med min blogg, att jag sitter och tycker synd om mig själv? Ärligt svar nu... Av mina inlägg att döma har jag inte tyckt synd en enda gång om mig själv. Jag har vädrat mina åsikter och kan man inte ta åsikter så ska man väl ändå hålla käften och inte skjuta sig själv i foten genom att bete sig riktigt illa och omoget?

Josse, för det första. Ska du komma med konstruktiv kritik, lär dig meningsuppbyggnad. För det andra, så är det ju så att du inte ger mig mycket till val, jag pratar gärna om hur mycket du gör bort dig genom dina kommentarer. Kära läsare, här kommer hennes kommentar:


"är nog du som ja börja leva upp till din ålder. Du skriver så jävla mycket skit på din blogg. Och de är nog därför alla, lika väl som jag läser den.

Skaffa dig ett liv och sitt förfan inte bara hemma och skriv hur ''syyyyynd de är om dig'' . inte än käft bryr sig.

av Josse den 7 september 2009 kl 22:15"

Ni/hon kan inte säga "ja, men det är inte sjysst att göra sådär och lägga upp vad hon har skrivit." eftersom hon själv skrivit det. Helt öppet, för alla att se, på min blogg. Skott i foten? Jajemän... Inte alla hästar i stallet där inte...

Nåja, nog om henne...

Matlagning är roligt för övrigt. Jag bjöd på mat härommånaden, och det uppskattades, med fina kommentarer. Och nu vill jag dela med mig av mitt lilla recept. I alla fall hur JAG gör den rätten.
Gillar ni kryddstark mat, ska ni göra denna...

Vad behövs? Jo...
(För ungefär 4 portioner)

1 st Påse Kyckling-filéer.
1 st Påse Thai-wok grönsaker
1 dl Matlagningsgrädde
Ris (eller pasta)
Cayennepeppar
Paprikapulver
Vitlökssalt
Svartpeppar
Tabascosås (Eller starkare om ni har det)


Koka upp riset (eller pastan om ni hellre vill ha det) och salta efter begär. Medans ni gör det, kan ni börja på och strimla upp kycklingfiléerna (lagom stora bitar, allt efter egen smak/tycke).
Stek på kycklingen tills den fått lite lagom färg, då häller ni i wokgrönsakerna (helt klart godast med thai-wok). Steker en kort stund på hög värme, sedan drar ni ner till medelhög eller lägre.

Häll i matlagningsgrädden och låt stå och puttra.

Krydda med kryddorna jag nämnt där uppe, allt efter behag och tycke. Jag gillar starkt, så jag brukar ösa på. Men har ni någon som kanske inte gillar så himla starkt kan ni krydda lätt och ställa fram kryddorna på bordet när ni äter för att sedan krydda extra.
När riset är färdigt, häller ni över allt i en skål, blandar runt kycklingen, woken och riset, låt det stå och suga åt sig någon minut. Detta är lika gott kallt som varmt (helst varmt). Toppa gärna med basilikablad eller dylikt för att göra det hela lite vackert. Det är gott att ha Mangoraja till. Men det är upp till var och en.

Servera, sitt ner, plocka upp besticken och NJUT!

Det var allt för mig denna gången, kanske uppdaterar under dagen (Tisdag).
Jo, hädanefter ska jag alltid avsluta mina blogginlägg med ett sjysst citat.
Här kommer dagens!

"Let's go bananas!!"

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards