Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Herr Dunderskägg - 21 september 2009 02:00


Provat att sova i en timme nu, utan resultat. Jag var skittrött, men när jag väl gick och la mig så bara går det inte att somna. För mycket tankar snurrar runt. Varför har dessa kommit tillbaka? Jag som trodde att allt skulle lösa sig nu.

Lirade match ikväll med (träningsmatch). Gick väl sådär... Inget vidare tempo i benen på gubbarna ikväll. Åkte dit med 6-5, och de fem målen vi gjorde var i stort sett det vi skapade framåt. Så effektiviteten var det inget fel på... Men vi måste ha ett större lag med, så vi har fler avbytare istället för att ha två... Medans motståndarna alltid har fler än oss. Klart gubbarna blir tunga i benen och inte går ända in i kaklet då. Men det var alldeles för mycket slarv idag. Förra helgen gick det bättre som ni vet.
Men då var ju hälften bakis med... Kanske ska börja köra med det?! Ungefär som med bandet... Haha... Så fort vi har varit nyktra, då står allt bara still (förutom senast), och när vi har varit bakis (och vissa fulla) har det gått skitbra och det flyter på som fan! Jäkla konstigt fenomen...

Jag är lite halvt less på att vara singel med. Jag är dålig på att vara ensam, för jag är ingen person som leker runt och finner något nöje i det. Utan, jag vill hellre ha något fast... Förvisso har jag stött på nästan bara idel stolpskott på min färd hittintills... Vissa värre än andra!
Jadu, vad säger man? Klart man inte ska ha bråttom eller så, och det har jag ju inte heller. Men det vore så gött att bara ha den tryggheten man har i ett förhållande. Visst - man har sina ups & downs, som med allting annat. Men är det äkta känslor ska ju sånt bara försvinna i ett nafs. Samma sak som att man måste vara sjukligt envis för att få ett förhållande att funka bra med. Man ska ju inte heller leta fel (som MÅNGA tyvärr gör), för då är det ju dömt att misslyckas redan från dag ETT.

Jonas var över idag med förresten... Vi snackade massa skit, lyssnade på våra gamla låtar och käkade flottig pizza. Och rökte som borstbindare... Blir lätt så! Och imorrn blir det till att åka med Victor hem till honom och snickra lite (om vädret tillåter) på kåken. Men jag tror det skulle bli rätt okej väder imorrn.

Det är en annan grej som fångat mitt intresse... Vädret... Varför är vi Svenskar så sjukligt intresserad av vilket väder det ska bli framöver? Vi är de mest nitiska väderfolket som finns i världen. Allt handlar om vädret... Och dricka öl... Svensson i ett nötskal. Svensson från lilla landet lagom. Svensson från lilla landet lagom där vädret står i fokus. Svensson från lilla landet lagom där vädret och öl står i fokus. Ska jag fortsätta?!

"Svensson från det lilla landet lagom, där dagens TV-höjdpunkt är vädret. Där vi är helg/semester-alkoholister, och där vi dricker flaskvatten trots att vi har världens renaste vatten direkt ur kranen. Där våra bilmärken inte längre är Svenska, utan ägs av biljättarna från USA. Där Svensk Vodka måste importeras." Äh, det får räcka för nu... Måste jobba på den där...

Nåja, fått tillbaka mina pengar från Karlskrona-biljetterna. Skööönt, slippa tänka på allt det där jävla kaoset. nej, vad sägs om bio någon dag? Var ju ändå 2-3 år sen jag gick... Fast det fick ni ju veta igår kom jag på nu! Vad är det med mig idag? Allt är bara fel...

Näe, detta får räcka. Annars blir ni väl uttråkade? Och det vore ju synd, då skulle jag säkert tappa läsare. Och det vill vi ju inte, eller hur?!

"Ya-ha-haarrr and a bottle full o' rum!"

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards