Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Herr Dunderskägg - 9 september 2009 14:08


Står i valet och KVALET (hehe, fattar ni? haha...) inför kvällens batalj. Förkrök (utan att kunna förkröka) eller kolla på fotbollen i lugn och ro för att sen dra ner på krogen...? Vad fan väljer man? Hur kul är det att sitta nykter medans alla andra dricker? Nej, just nu lutar det åt att jag stannar hos morsan och farsan och kikar på kvällens match mellan Matla och Sverige. har missat så sjukt många kvalmatcher, skulle vara kul och få se i alla fall EN, för en gångs skull.

Nog för att det kommer bli så att Sverige kommer vinna tämligen enkelt emot ett lag såsom Malta men...


Men värt att inte ha något att dricka... Får se hur dyrt det blir på krogen med. Har ju inte råd att slänga ut hur mycket som helst. Sen vet jag inte ens vart folket tänkt dra ikväll?! Bullit? Etage? Kalas? Nej, förresten, stryk det sista!

Kalas, nya danskrogen? Näe, klarar mig! Jag vill ha hårdrock!


Och de enda ställena jag skulle tänka mig, att det spelas hårdrock på är Bullit... och... Bullit?! Nej, men på Etage KAN man ha tur IBLAND... Men det är fan inte ofta!

Kareoke finns ju där i och för sig. Men har aldrig vågat mig fram i rädslan för att rösten ska spricka eller så eftersom man alltid har en förmåga att sjunga med i allt som spelas, och då menar jag inte lågmält...

Utan man vrålar.... och vrålar.... och vrålar lite till! Bra musik skall sjungas/spelas så högt så öronen ringer!


Jag gillar't!


Nåja, sitter här och lyssnar på the Baseballs, mkt bra rock'n'roll... Den bästa rockabillyn på länge! Sen finns det ju så sjukt mycket annat inom rock'n'rollen som är bra... Har jag märkt.. På senare år/da'r!

Så nu menar ni att jag ska ge er musiktips inom rock'n'roll? Ok!


Vi har ju för det första:

* John Lindberg Trio - Svensk rockabilly när den är som bäst (men lyriken är såklart på engelska).


Sen har vi...


* Dion - En legend inom rock'n'rollen. Dion & the Belmonts har väl alla hört?

* The Speedos - Tyskar som lirar lite lugnare rockabillycovers.

* Matchbox - Britter som vet hur rocken skall spelas.

 * Polecats - Ett gammalt revivalband som är influerat av psychobillyn.

 * Go Getters - Sveriges stolthet inom Sveriges rockabilly-scen!

* Eva Eastwood, Eddie Meduza, Straycats, The Creepshow, The Refreshments
m fl m fl...


 Nöjda nu? Hehe...


Nåja, kanske drar mig mot Gränby sen och köper mig en kvarting i alla fall så man kan grunda under fotbollen!?

Smart huh? Men sen har jag aldrig varit den smartaste grabben heller, titta Josse... Nu fick du nåt att kommentera, I dare you!

Du kommer inte kunna hålla dig borta! Hahaha... Sicken gam du är!


Vad fan var det mera jag tänkte på? Jo just ja, som jag skrev igår på fejsan, sitter ju i Uppsala hos mor och far som bekant just nu. Är här på lite besök så att säga... Kom bara innanför dörren igår så kom Boss springandes och skulle hälsa på sitt, lite ovanliga sätt... Nafsa i handen och vicka på hela kroppen och gny... Han är inte riktigt rätt den där hunden! Sen fick jag en påse kläder! Ett par jogging-skor, fyra stycken T-shirts och en hatt! Förresten, idag är det ju 090909! Björn påminde mig just, perfekt dag för honom! Han får börja dricka idag efter en halvårsperiod som varit alkoholfri (nästan).


Så, grattis Bjoern! Känns nästan som jag vill skrika "MAZEL TOV!" eller nåt just nu?! Fast jag väljer nog, HAIL SATAN istället! Haha, så Björn.. På dina resa mot alkoholismen, säger vi alla ett fyrfaldigt HAIL SATAN!! \,,/ >.< \,,/


Vi hörs alles!!

 



"Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron."

                                                  //Bert Karlsson

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards