Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Herr Dunderskägg - 23 september 2009 22:30


Ibland har man lite flyt faktiskt.


Jo, jag kan faktiskt ha det... Tro't eller ej!


Var på väg hem från Victor, och jag såg mig inte för när jag kom förbi Preem... Då ser jag farbror blå, då tittar jag ner på hastighetsmätarn'... 60... Shiiiit, tänker jag och bromsar till lagom hårt under den korta period har han även höjt sin arm och vad har han där? Jo, en laserpistol... Lampan tänds, jag i panik kollar ner på hastighetsmätarn igen. Strax under 50-strecket. Handen höjs igen på farbror blå... En röd led-lampa lyser och han vinkar in mig...


Nu börjar Daniel bli orolig... Riktigt orolig... Men jag behåller mitt lugn, blinkar in mot kyrkan och herr polis kliver fram och ber om körkort och nykterhetskontroll osv... Nåväl... Följande utspelar sig de följande få minuterna.


"Körkort och nykterhetskontroll..."

Då tänkte Daniel... FAN...

"Blåst förr?"

Daniel svarade: Nae...

"Åhå... Premiärblåsare...!"

Daniel ler lite smörigt...

"Blås i fyra sekunder..."

Daniel blåser.

"Verkar som du aldrig gjort nåt annat förr.."

Daniel skrattar försynt.

"Körkort tack..."

Daniel lämnar motvilligt över körkortet..

"Detta ser ju bra, ha en fortsatt trevlig kväll och god jul på're!"


Jag? Skakis? Näe, aldrig... Men han var sjukt trevlig, och skulle snacka och ha sig!


Men men, så jag ska nog köpa mig en trisslott imorrn och vinna lite pengar... Har jag tur nu, så tycker jag att turen kan hålla i sig såpass att jag kan få lite pengar med. Jag behöver sånt!

Som sagt, har varit hos Victor sedan klockan halv tre idag, innan dess så har Luxen fått med mig i Gimo B-teams hejaklack, vilket ska bli skitkul att det händer något sånt i Gimo! Wildmoes FTW!!


Sen fick jag mat igen hemma hos Sune och Gudrun. Potatis/Skinkgratäng! Mumsigt var det! Imorrn ska jag till Victor IGEN och hjälpa'n lite till... Rännorna måste bli klara imorrn, hur tungt och jävligt det än är.

Var som att sätta spaden i sten idag... Så jävla hård var jorden/leran... Fy fan!


---


Nå, över till något helt annat. Sara skrev idag i en kommentar att jag bryr mig för mycket om vad folk säger... Men jag får alltså inte komma med motargument och skriva om vad jag tycker om saker och ting? Hur tråkig skulle inte min blogg bli då då? Jag måste ju få skriva om era små patetiska försök att ge er på mig via datorn... Vad får ni egentligen ut av att verka tuffa via några kommentarer... Och slutar jag att kommentera det ni skriver, så vinner ju de som skriver dessa sjukt lama kommentarerna om hur dålig och dum i huvet jag är... Eller hur? Det är ju exakt samma sak som mobbing. Jag har en del erfarenhet av det, och istället för att stänga allt inne, som jag gjorde förr... Så skriver jag gärna om vad som händer... Och kan ni inte ta vad jag skriver... Håll er borta!


Jag sa i förra inlägget att, det är fortfarande valfritt att läsa bloggen. Jag har aldrig tvingat er till det. Men ju fler som läser, ju större blir min blogg, och ju fler korkade inlägg (ta inte åt er ni andra som är på min sida av det hela, eller ni som är neutrala) jag får - desto mer kan jag skratta och roa de andra som läser min blogg med.


Jag kommer fortsätta käfta, jag tycker bara det är kul att diskutera era små försök att verka vuxna (vilket ni inte är)... Skriv mer, jag finner stor njutning i att skratta åt såna där tuffa kommentarer. Jag bryr mig inte om vad ni skriver... Jag brydde mig i början, när jag tog bort inlägg som verkade stötande eller elaka. DET är att bry sig. Att motargumentera, är bara en del av människans natur. Att vilja ha svar på tal och alltid få sista ordet är mer min grej. De som känner mig vet detta...


Nåja, vi hörs framöver om ni vill det eller ej!



___________________________________________

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrätad.
- Kinesiskt Ordspråk

Av Herr Dunderskägg - 23 september 2009 11:24


Alla ni som vågar vara så jävla frispråkiga i era kommentarer, varför ska ni alltid ha ett alias? Är ni rädda för att bli upptäckta? Är ni rädda för att det skall hända något? Jag ser hellre att ni träder fram och konfronterar mig, istället för att gömma er bakom ett screennamn.


Och sen, ja, jag mådde dåligt senast när jag skrev. Men vill ni hellre att jag bli självdestruktiv, och aggressiv? Eller ska jag hålla mig till bloggen och bara få ur mig alla känslor och ord som bubblar i mig? Jag tror ingen skulle bli särskilt glad om jag började visa upp ett destruktivt beteénde. Jag skriver heller ur mig känslor och dämpar min ångest och ilska på det viset, än att gå ut och slåss och är jävlig...


Men samtidigt, ni som whinar över att jag skriver om mina känslor, har jag bett er läsa min blogg? Att läsa min blogg är, i alla fall senast jag kollade, VALFRITT!!! Men ni ska sitta och klaga på att jag skriver blogg... Är ni så jävla mycket bättre själva, som faktiskt följer min blogg och tycker den är skit varenda inlägg? Det tycker jag faktiskt är en smula roande. Som jag skrev i ett tidigare inlägg - Jag finner stort nöje i att skratta åt folk som er.


Nåja, orka...


Idag blir det att köra jord, och kanske skruva sig lite på Victors kåk. Eller vänta, ska jag det? Ni kanske börjar whina om det med... Åh nej, jag kan inte göra nåt utan att ni ska kommentera vad jag ska göra.. Buhu.. Snyft snyft...


I couldn't care less...


Nu blir det kaffe, hårdrock och en kanelbulle! Skit på er så hörs vi imorrn!

(Ni vet att jag säger't med glimten i ögat va?)


______________________________




"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar."
- Nalle Puh

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards