Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Bloody Valentine

Av Herr Dunderskägg - 14 februari 2010 22:57


Snart är den då äntligen över. Denna dag, bland dagar. Denna meningslösa, hjärtekrossande, hatade dag. Den som dom kallas "Alla hjärtans dag". 
Bitter? You betcha'... 


Men kan man vara annat när man varit med om hjärtekrossande saker om och om igen på just denna dagen?! När man varit utstött, aldrig haft en flickvän över den dagen. Aldrig fått en ros, aldrig fått ett anonymt kärleksbrev (som alla andra polare fick, eller gav sin hjärtas dam). Jag vet, jag borde inte klaga... Men det gör jag ändå, bara för att ni ska ha något att klaga på...?!

Jag har själ att hata (faktiskt) denna dagen. Fick höra att om jag hade upplevt samma sak på en annan dag, så hade jag hatat dagen. Näe, då hade jag hatat händelsen i sig mer än själva dagen.

Alla hjärtans dag, är ett komersiellt trick för att få folk att handla presenter, blommor, choklad osv osv osv till sina kära. Dagen i sig är enligt tradition en dag där man ska uppmärksamma eller visa kärlek emot sin hjärtas dam. Inte visa kärlek emot sina vänner osv.

Men jag kan säga som så... Att är man i ett förhållande med mig, och alla hjärtans dag nalkas. Förvänta er då inte en present. Inget godis. Inga blommor. Förvänta er inga tända ljus. Ingen lyxig middag. 14:e Februari är en helt vanlig dag för mig. Presenter kan ni få när ni minst anar det istället. Det blir så mycket mysigare då. Eller en HELT oväntad lyxmiddag och massa romantik på en helt meningslös Torsdag eller ja... Ni fattar, hoppas jag?!


Mår bättre nu också vill jag säga... Förkylningen är nästan helt borta. Vilket känns ruggigt skönt.

Varit en riktigt nice helg, där vi har fått in en ni gitarrist i bandet (Masterpice with EXTRA cheese), varit och sett tre band i Upplands Väsby (Transision, I Condemn och Rough Diamond), suttit uppe och snackat skit och druckit till klockan sju på morgonen, umgåtts med vänner. En perfekt helg om man bortser från "AHD". 

Näe, nu blir det Ghosthunters! Hörs. Schwing.
_________________________________________

Råttor kan inte spy. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards