Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Två låtar på två dagar.

Av Herr Dunderskägg - 16 februari 2010 18:15


Inspirationen har åter infunnit sig hos mig, och jag är damn happy about it.

Två låtar, som skiljer sig rätt mycket från varann. Ena är en Stoner/Grunge-låt ("Shut up!") och den andra är bara fast forward rock'n'roll ("Pedal to the Metal")! 


Har t.o.m satt ackordsföljder på båda, inklusive bridge/stick i båda...
Jag är rätt stolt över mig själv idag. Sen har jag ju även en ballad på lager som jag vill få in i bandet, så just nu har jag tre stycken låtar (klara) att förmedla till boysen i bandet.


Måste vara för att jag nästan är 100% frisk igen från förkylningen som drabbade mig och som deckade mig i Torsdags och höll mig relativt lugn över helgen. Känner mig fortfarande aningen orkeslös, men jag repar mig snabbare än jag trodde jag skulle.

Vad annars? Jo, jag har hunnit äta semla idag. Ja, jag får det. Det är fetto-Tisdagen idag. Och då FÅR jag äta EN semla. Så det så...

Ska ut och knalla imorgon, men det blir inte så mycket tidigare mornar just nu, då det är vinter-OS hela nätterna ju. Det suger att det är på fel sida jorden. Man vill ju inte se repriserna på dagen. Det är ju rätt fail. Ikväll är det fotboll också på sexan. Real Madrid - Lyon tror jag minsann... Trevligt värre måste jag säga.

Trist bara att behöva sitta själv och se på det.

Undrar vad som kommer ske annars i veckan? Jo, ska hjälpa Linn att bära säng imorgon när deras nya kommer från IKEA. Annars är det väl inte direkt mycket inplanerat. Ska försöka vara duktig och knalla mycket nu i veckan och gå av mig lite kalorier... Har ju ändå ett mål att fullfölja.


Det hände en grej idag också, eller hur Linn?! Haha! Äh, sånt händer så lätt...

Stackars, stackars Ante. Bäbisen skadade sig! Lider med dig gubben. Lider även med dig Linn som fick 100% skuld i det hela... 


Näe, nu ska jag plocka ihop något ätbart. Ha det gott, så hörs vi.
Schwing!

_______________________________________
Ställer man en pepperonipizza på Venus, så är den klar efter runt 9 sekunder. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards