Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Herr Dunderskägg - 20 september 2012 12:06


Del 4: En ständig kamp...

---

Rädslan har växt. Att gå till skolan är nu en daglig kamp. Tänk om dom gör om samma grej igen.


Jag vill inte.... Jag vill inte....


Orden ekar ännu i mig. Flera månader har gått. "Fan vad liten den är!" och så hennes garv. Jag får det aldrig
ur mitt huvud. Aldrig någonsin kommer jag kunna slita hennes ondskefulla, narrande och hemska skratt ur mitt
huvud.


Det är där - till den dagen jag dör.


Jag kommer på ursäkter för att få vara hemma. Morsan och farsan börjar misstänka att något är på gång.
Jag försäkrar dom att jag bara är sjuk, ont i huvudet och nåt magvirus som går nu... Dom tror mig ännu.


Bra...


Lärarna vill ännu inte hjälpa mig med något i skolan. Dom har inte sett - eller så har dom sett och ignorerar. Spelar egentligen ingen roll. Det skulle bara göra saken värre. Mobbningen skulle bara öka till den punkt att jag skulle kasta mig framför en rusande lastbil... Eller ett tåg. Det verkade som en bra idé då, i alla fall.


Jag umgås med mina vänner. Ingen verkar ha märkt något. Jag tror mobbarna drar historier för dom. Det måste vara så. Varför har ingen av mina vänner märkt något? Tror dom att det är på skämt? Hoppas inte det.


Jag sitter oftast ensam i skolan. Lyssnar på musik på min Sony Walkman-bandspelare. I lurarna spelas Manowar,
Iron Maiden, Saxon och svensk punk från nån platta som brorsan hade köpt. Där kan jag få vara ifred. Musiken hjälper mig enormt mycket. Men så fort jag måste sluta lyssna kommer rädslan tillbaka. Jag måste gå tillbaka till klassrummet. Jag vill helst jobba själv.


Lärarna ger mig ofta grupparbeten som jag får klara av själv. Det finns en till kille som är lika utsatt. Han blir en vän. Det känns sjukt bra för stunden. Vi pratar oftare och oftare. Men inget om mobbingen. Utan, om allt som vi vill bli. Alla drömmar som finns för oss.

Framtiden är ett oskrivet blad. Ett blad där vi kanske slipper ord som "nolla, tönt, värdelös, ful, äcklig" etc...
Vem vet...


Jag har fått ett par kompisar i nian, jag är ju bara en åtta. Det tycker jag är rätt ballt. Dom mobbar mig inte.
För några få, korta raster, får jag må ganska bra i skolan. Jag ser fram emot att träffa dom på nästa rast.


Niorna är respekt för de yngre... Ingen jävlas med niorna. Under korta perioder i skolan är jag under beskydd.


Mina trygga vingar...


-------


Del 5 kommer på Tisdag 25/9. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards