Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Karikatyrmålare Sökes

Av Herr Dunderskägg - 29 september 2009 12:09


Tja tja!


Nu är det såhär va, jag och bandet behöver få tag i någon som kan rita riktigt snygga karikatyrer av oss i bandet. Det skall, i alla fall vad jag har i åtanke, en ram där vi fem i bandet är (som karikatyrer såklart) och våran maskot skall hålla i ramen... Och våran maskot hade jag och Victor tänkt att det skall vara en lieman, fast oseriös på nåt sätt...

Vi ska se ut som oss, fast ändå inte... Äh, det kommer bli klockrent, bara vi hittar någon som är säker och skillad på att rita/måla ansikten...


Just det, vi har ju ett bandnamn nu med. Men tänker inte lägga ut det här, med risk för att någon snor det, eftersom det är förjävla genialiskt! Vi har även ett bandmotto - Det får ni säkert veta senare, ifall vi startar upp hemsida eller myspace eller dylikt.

Vi ska även, vid bättre samarbete och mer låtmaterial, börja spela in och så... Sen när vi har... 5-7 låtar som är egna, så kan vi köra stenhårt på dom och kasta iväg lite demos tlil höger och vänster. I alla fall hade jag velat det... Och ska vi vara seriösa så... Sa jag det förresten att Joel numer är officiell i bandet? Välkommen till han!

Jävla rolig kille den där Joel. Ser fram emot att jobba/umgås med han!


Jag och Victor har i alla fall märkt att bandet har glidit över väääldigt mycket mot doom/stoner-hållet... Inte för att vi klagar. Doomtyngden i instrumenten, och stonersång i Freddan! Kommer bli klockrent! Jag är så jääävla taggad så det inte är sant åt det. Vi blir tyngre för varje rep känns det som. Vi började som punk, och har gått ner till doom... Inte så pjåkigt... Jag måste förresten spara pengar till en dubbeltramppedal... Måste lära mig dubbeltramp snabbt som fan!!


På Torsdag kommer "Glenn" hit! Min kära vän Niclas från Sköövvdääh - Staden som alla glömdäh!


Det ska bli riiiktigt skojs att träffa karljäveln igen! Var ett bra jäkla tag sedan... Valborg senast! Ska dra ner till han med nåt tag och ragga runt lite där nere. VI har alltid trevligt tillsammans, och ska försöka dra ihop något partaj eller krogrunda med. Det blir nice... Sen kanske det blir bio på Söndagkväll... Jag är i alla fall sugen, gäller väl bara att hitta någon annan som också är det.


Näe, nu blir det macka och kaffe! Ha det så gött så hörs vi!


__________________________________________________

 

Motörhead kommer att bli det skitigaste rockbandet någonsin.

Om vi blir granne med dig kommer din gräsmatta att dö.

- Lemmy Kilmister 

 
 
Ingen bild

Joel

29 september 2009 14:34

Det där låter najs med karikatyrerna! =) Tack för välkomnandet ^^ Dubbeltramp låter som en ypperlig idé för övrigt, let's spar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards