Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Herr Dunderskägg - 1 december 2009 03:08


Jahaja... Så var vi inne i December. Först vill jag säga att jag och Linnea firar en månad idag! Grattis till oss. Åker ner till henne imorgon dock, och då får vi fira lite extra bara för att det blir en dags försening. Vi ska väl laga mat och fixa lite, kommer bli mysigt!


Nåja, hade ju en omröstning i November. Den blev ingen succé direkt, utav det var enbart 15 personer som röstade i ämnet; "Ska man förbjuda sport, baserat på de olika graderna av skaderisker?" och resultatet blev som jag väntade mig.
Nej-sidan vann med 53.3% av rösterna, medans Ja-sidan låg på 13.3% Folk som inte orkade bry sig vann 33.3% av rösterna. Och nu är det alltså dags för månadens omröstning.


December, och det börjar närma sig jul och nyår. Vad passar då bättre än; "Kommer du avlägga nyårslöfte?"...? Jag vill att fler än 15 personer ska rösta. Jag kommer återkomma till röstningen då och då under månaden, och uppdatera er och påminna er att rösta.
Kan vi slå 15 röster? Det tror jag va?! Kom igen, hjälp mig göra denna omröstning omfattande.


Många avlägger nyårslöfte, men det är väldigt få som håller dem. Jag ska sluta röka. Det har jag lovat sedan i Augusti nu. Jag ska verkligen verkligen försöka.
Kommer bli sjukt svårt, men har klarat av att hålla upp förr. Så jag BORDE klara det, om jag bara finner motivationen till det.


Jag får väl börja med nåt annat dåligt? Hehehe...


Kommer lägga upp några alternativ, och kommer även att lägga in "Annat" i listan, och ni får gärna avslöja vad ni tänker avlägga för löften genom att kommentera eller skriva i gästboken, så tar jag upp och diskuterar vad ni kommer fram till, ifall man ska eller inte ska avlägga löfte att sluta/börja med något. Är det värt det? Är du motiverad nog? Har du avlagt löften förr som du faktiskt hållit? Har du brutit löften, och vad var det för löfte/löften?


Ha en trevlig början på December, så hörs vi snart igen!


__________________________


"Rökning dödar. Om du dör har du förlorat en mycket viktig del av ditt liv."
- Brooke Shields

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards