Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Herr Dunderskägg - 2 december 2009 01:46


...Jag skriver nu, för jag kommer inte riktigt ha tid imorgon på dagen. För då ska jag ju dricka kaffe med pappa, äta frukost i lugn och ro och hinna vila lite till inför bussresan (dryg sådan).


Andra turen till Norrköping/Vikbolandet blir det. Ska träffa hennes galna familj igen! Eller ja, det är hennes föräldrar som är galna. Hennes bröder är hur lugna och anonyma som helst. Men det kanske ändras i framtiden? Who knoooows...?
Jag och älskling ska i alla fall mysa ordentligt imorrn. Vi ska fira våran månadsdag litegrann i efterskott, eftersom vi firade den igår (Tisdag). Blir väl lite käk och film och lite mys framför teven i övrigt med tillsammans med svärfar och svärmor.


Sitter i gästrummet hos mor och far och surfar runt lite. Blir snart till att sova om jag ska orka bussen imorrn. Jag gillar inte att åka buss. Märks det?
Äh, har varit lite motvillig till bussar sedan olyckan 2007. Bussar åker ju i diket hela tiden på vintern, man ser ju på nyheterna på teven att varannan dag så har ju en bussjäkel åkt i diket pga halka.


Det där fattar jag inte. Så FORT det blir vinter får alla panik, alla blir sämre bilförare och allt blir kaos i trafiken. Alltså, vad är det med folk? Och alla tidningar skriker ut varningar att "NU KOMMER VINTERN!"... No shit?! Det är December people!!! Dags för att uppdatera sig lite?
Alla får panik så fort snön kommer. Jag längtar efter snön. Den borde ha kommit nu! Men neeeej, det ska vara plusgrader och regn istället. För då blir säkert alla jätteglada. Fatta vad alla mår bättre när det ligger ett ljust, luftigt snötäcke på marken. Dagarna blir ljusare (de få timmarna det faktiskt ÄR ljust ute!) och alla blir piggare.


Det är gratis ljusterapi vi snackar om här!


Och alla får total jävla panik över julen också. Varenda jävla år är det likadant!
"Åh nej, hur ska vi hinna köpa alla paket?! Kommer vi ha råd? Kommer jag klara pressen?! Kommer maten räcka åt alla?" Och sen sitter man där på julafton med klapparna klara, man känner hur lugnet tar sig in i en och man blir alldeles harmonisk. Alla älskar julen, ok kanske inte älskar men... Alla gillar julen, innerst inne finns en liten tomtenisse. Höjdpunkten är ju ifall det skulle börja snöa på julaftonseftermiddagen (medans man ser på Kalle eller något). Fatta harmonin i kroppen då...!!


Helt underbart!


Fast nu gäller det att lista ut vad alla i familjen önskar sig för julklappar. En uppdatering från dom vore en bra idé. Jag kan inte gissa mig till vad dom önskar sig. Faktiskt...
Jag är ingen tankeläsare, fast jag önskar att jag var det ibland. Vad lätt vissa saker hade blivit då. Man behöver aldrig fråga vad folk tänker på när dom ser bekymrade ut. Utan man kan lösa det direkt! Perfekt!
Och jag skulle förstå mig på tjejer i det stora hela med... Fatta lätt man skulle få det. Men risken hade funnits att man skulle fått FÖR mycket info vissa gånger.


Jag tror faktiskt jag tänker för mycket ibland...


Förresten, glöm inte att rösta där till höger!!

Tänker du avlägga nyårslöfte?


Ni har resten av månaden på er att rösta. Än så länge har jag bara fått in ynka 6 röster. Och jag har haft över 50 unika besökare. Lite dåligt av er är det faktiskt. Tänker ni inte avlägga nyårslöfte så trycker ni helt enkelt i att ni inte tänker avlägga det. Det finns ju där... Ja där ja... Till höger... Under min bild! Ser ni den fortfarande inte? Ta på läsglasögonen eller linserna då... Men för satans... DÄR ÄR DEN!!! Såja... Duttigt av er!


Nej, nu blir det nog att snutta kudde! Hejan.


____________________


"Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags."
- Okänd.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards