Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Herr Dunderskägg - 28 december 2009 17:38


Äntligen så den sista pusselbiten fixat sig till nyårsfesten. Det var lite panik - men nu så är det kirrat. Ljudanläggning + mixerbord! Det kommer bli KAAAANON!

Vi är nästan uppe i 100 pers till festen också, så det kommer bli så SJUKT bra!
Detta kommer vara en fest som kommer bli så sjukt lyckad!

Det är folk från lite överallt runt Tuna som kommer. Kommer t.o.m folk bosatta i Uppsala. Men en regel står fast - den som ställer till med jävelskap åker ut med huvudet före. Jag vill inte ha några jävla bråk. Är det någon som är för full, så tvekar jag inte att ringa snuten om denna fyllbult ska förstöra. Sen kommer jag skicka kravbrev på att den (om det är nödvändigt) ska betala skadorna (om det uppstår några). 

Men nu vet ni i alla fall... Så ingen oro här inte! Glöm inte att komma i tid till 20.00 Gärna några minuter före! Gärna 19.30 om så är...

GLÖM EJ: 50 kronor i inträde/person.

Nu sitter jag hos mor och far och ska fira lilla julafton. Har även köpt mig lite kläder till nyår! Riktigt najsiga grejer. Ni får se på nyår såklart. Men jag kommer va rätt flashig. 

Nu blir det snart lite oxfilé, så jag lämnar er här. Ville bara uppdatera er om festläget. Ha det gott, och så syns vi förhoppningsvis före nyårsafton.
Hejdå Bloggen - vi ses imörrn!

___________________________________
"Innern går ohyggligt fort... och han faller!!!
Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare.

- Bo Hansson (VM-final, 400 m. häck - 1982

Av Herr Dunderskägg - 28 december 2009 02:45


Och den gullungen är såklart, våran lilla Märta! Farbrors lilla hjärta! Ska bli riktigt myspys. Hoppas bara hon kommer ihåg mig, och inte är rädd för mig så som hon brukar kunna vara. Vi har ju inte träffats i stort sett, sen dom flyttade upp till Skell-hell. Vilket är riktigt tråkigt.

Men det ska bli, rakt utsagt, skitkul!

Men jag har lite ångest över det. För det är ju meningen att vi ska fira "lilla julafton". Och jag har inga pengar, för nånting har strulat till sig på soc-kontoret, så jag har inte fått mina pengar än! 
Skäms en aning över att inte ha hunnit köpa några klappar till bror med familj än. Men, jag antar att de får ta det...

Tänk om man ändå vore en miljonär. Tänk om man var ekonomiskt oberoende. Vilket liv jag skulle leva. Lyx i överflöd? Nej tack...
Skulle nog hellre leva ett Svensson-liv fast med lite lyx i kanten sådär. Lite finare bil än de andra, lite snyggare hus, men inget flashigt. Skulle nog ha en rätt snygg, men stilren design på inredningen. Jag gillar inte att sticka ut riktigt på det viset. Fast ändå på något sätt göra det...

Jag skulle ha en sån sjuk gitarrsamling! Skulle även ha en stor jävla studio i huset, där man hade grejer värda multum! Typ ett trumset värt runt 40-50 papp! Gitarrer för ett värde på 40-80 papp och någon bas värd 10-15 papp. Det vore SÅ jäkla nice. Men men... Så länge ingen i bandet vill ut och spela, så kommer vi inte komma framåt. 

Jocke (Honkanen) sa något som är väldigt sant igår; "Det enda sättet att egentligen synas, är att få spelningar." vilket jag HELT håller med honom för. Spela roll om vi har 3-4 låtar. Men sen är det ju så att det är ju lite som det är med saker och ting. Svensken pluggar ju, så det gör ju att vi inte är fullt band vissa helger. Jag har en väldigt knackig ekonomi, som gör att jag inte har råd med busskort att åka med till repen (1,5 mil). Victor ska väl börja på huset nu i vår igen, så han kanske är borta några helger då med. 

Och vem vet, Joel kanske bryter handen igen?! Hehehe... Sånt kan man ju aldrig veta liksom. Så, i dagsläget kan jag förstå att ingen riktigt vill ut och lira (förutom jag), för tiden räcker inte till. Sen vet vi ju inte om Svensken (efter utbildningen) får utlandstjänst och är borta ett halvår/år och ligger i krig...(?)

Om så händer, då måste vi ju nästan leta ny gitarrist. Om man ska tänka logiskt. För det vore ju ingen hit att lägga ner bandet i ett års tid. Men jag tror vi får behålla resten av bandet. För alla bor ju i närheten och så... Men ja... Jag kanske låter klagande över bandet nu, men så är absolut inte fallet. Utan detta är bara funderingar över hur saker och ting kan komma att utvecklas. Jag älskar att lira i IDWT! Vi börjar komma igång nu med eget material, och det känns så sjukt bra!

Freddan börjar hitta sin stil på sången, jag blir mer och mer säker på trummorna och hur jag vill att saker och ting ska låta, Joel har hittat mysstämningen som behövs i bandet och Svensk och Victor öser! Och vi börjar hitta varandra i bandet också...

Oj, vad jag kom på avvägar med detta blogginlägg... Nåja, nu blir det sängen. För imorrn (eller ja, idag...) ska jag till Uppsala med Björn. Och då ska man vara utvilad har jag hört! Hörs hörs...

___________________________________
"De flesta män önskar sig en kvinna som talar om hans framtid,
och inte om hans förflutna.

- George Elliot (Mary Ann Evans) 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards