Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Varför ens öppna käften när du inte har något att komma med?

Av Herr Dunderskägg - 24 februari 2010 17:35


Ja... Vad ska man säga?

Varför öppnar folk käften i ett ämne dom inte ens har något att komma med i en argumentation?

Ta till exempel musikalitet. Varför sitter man och försöker nedvärdera någons musikalitet när dom själva är tondöva eller inte ens kan spela instrument själv?
Och påstår att man spelar i ett "låtsasband", av den simpla anledningen till att man bara inte kommit ut på spelningar än. Blir man ett riktigt band efter första giget?

Eller hur tänker människan som säger sånt?


När dom även försöker kasta skit på mina låtar, när dom tidigare sagt att dom är bra, blir man fruktansvärt full i garv av deras påstående.
Varför som sagt ens öppna käften om något dom redan sagt något annat i ett tidigare påstående?! Bra fråga, right?


Jag har inte kommit ut på spelningar än (bortsett från fester och sånt). Men det gör mig inte till en sämre musiker än många andra som redan är etablerade. Vissa har mer flyt än andra, andra har mer MOD än andra vad gäller sånt.

Men en sak jag aldrig tänker göra, är att ställa upp i Idol. Varför ska jag gå den vägen, när jag är övertygad över att jag kan slå som musiker (i band, eller solo) ändå? Helst såklart med In Dude We Trust. Det vore så sjukt kul om vi verkligen kunde komma ut på massor av spelningar och växa som band till lite högre höjder. Det vore lite utav en dröm faktiskt.


Som det ser ut nu, kommer jag gå upp på scen den 12/3 på Queen Victoria för att öppna upp innan kommande band. Ska köra tre, fyra låtar sådär. En kvart till tjugo minuter. Beror lite på vilka låtar jag tar.

Sjukt kul! Men nästa gång jag går upp på scenen, ska det vara med grabbarna i bandet. That's for sure.


Sen så har jag även blivit kallad för emo. Ja, faktiskt. Det hände igår. Vad med mig är emo? Att jag börjar få långt hår? För jag varken klär mig som ett emo, eller lyssnar på den sortens musik särskilt ofta. Jag skär mig inte, jag sminkar mig inte... Så vad som får mig att utstråla emo-vibbar vetefasen alltså...


Nu kommer säkert någon annan "komma på" att jag är ett emo av någon anledning. Kan det vara för att jag "klagar" på folk och deras sätt vid vissa tillfällen? Det är inte att vara emo... Det är att vara lite bitter från gång till gång sådär på en höft...


Idag träffade jag far, syster och "svåger". Sen träffade jag även "svågers" farsgubbe. Blev kaffe och skitsnack. Och lite datorsnack medans Kimmie satt och installerade lite stuff på mammas nya dator. Hon har skaffat laptop, den fisen.

Jag vill också ha... Nåja... Den dagen jag får råd... Eller får i present av nån givmild, rik människa... Haha!

Mamma har tydligen gjort en mössa åt mig. Najs! Slipper jag frysa om huvudet i denna stränga kyla. Jag har grym vårlängtan idag... Solen sken ju så vackert och knappt ett moln på himlavalvet. Grymt najsigt väder har det varit idag. Kallt dock... Men lite längtan får man ju efter lite värme. Jag säger som min kära farmor: "Näääh, det kan bli vinter minst en månad till..." (så fort Mars närmar sig). Realist eller pessimist? Haha... Hon är go' hon, gumman!


Nej, far åt helvete så hörs vi! Hejan!

______________________________________

80% av alla miljonärer kör begagnade bilar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards