Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Herr Dunderskägg - 27 februari 2011 17:45


Blev en spontankväll på stan igår ändå. Drog in med 22.05-bussen från Gimo och drog mig till Escobars lilla projekt att ha "rockkvällar". Ehm... Visst, det spelades rock. Men det var allt för tydligt att det inte riktigt var ett rockhak. Ett MINIMALT dansgolv där det kanske fått plats... 10 pers åt gången?

Musiken var i stil med Bandit (som jag hellre isf lyssnar på) och det var väldigt glest med sittplatser. Inredningen var verkligen inte rock på nåt sätt alls. Snarare en "myshörna för dom som ledsnat på Bullitt" på utkanten av Uppsala centrum, eller hur jag ska lägga det.


Priserna i baren var väl helt ok och godkända. Men jag saknade barstolar, stämningen var alldeles för... Dålig, på nåt sätt! Knappt några sittplatser. Dom var utspridda i lite hörn här och var och det gjorde att det bara kändes som att det fattades en hel del.


Det "bästa" rockhaket so far, är fortfarande Bullitt. Ingen konkurrens ännu (bortsett från att Dunckers verkar ha blivit en succé, kul för dom) från någon.


Det krävs ett KRAFTTAG från någon rocker som vet vad dom håller på med. Starta upp en stor metalkrog, inte bara en "bar/pub", utan något med flera barer, flera "avdelningar". "Mainstreamrock" på en avdelning. Döds/thrash av olika slag på en avdelning och blandad metal (allt från thrash till emocore. Doom till sleaze osv...) etc etc etc... Ni fattar vad jag menar. 


Men inget av detta lär hända i Uppsala. Ingen har orken eller viljan att satsa. Hade jag en budget och ett kapital att ta av skulle jag nog vilja testa detta. Men det lär ta några år. Men men... Uppsala får leva utan ett riktigt rockhak (eftersom Bullitt aldrig sagt sig vara ett rockhak) ett tag till. 


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards