Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Veckans funderare [Del 1 - Varför är tjejer som dom är?]

Av Herr Dunderskägg - 23 mars 2012 17:35


Kom nyss på en ny grej till bloggen. Varje Fredag blir det VECKANS FUNDERARE där jag funderar på varför saker är som dom är... Och veckans funderare är varför vissa tjejer är som dom är och varför dom beter sig som dom gör många gånger.


Here we go.


Hur kommer det sig att tjejer går omkring i för korta eller för tighta byxor för sitt egna bästa?
Och varför har dom för korta tröjor och för tajta toppar när vissa kroppar bara... SKA döljas?
Varför har tjejer pushup BH:ar som trycker upp brösten under hakan och sen har MAGE att KLAGA när killar kollar?


Dom tjejerna har ju för längesen avsagt sig rätten att klaga på att killar kollar på deras bröst. Så det så!


Varför sminkar sig tjejer så mkt så att man måste ta en spackelskrapa för att få bort skiten?

Varför går vissa tjejer i höga klackar när vissa TYDLIGT inte kan det utan har spett till ben och allt bara blir.... Roligt istället för "sexigt" som det är menat att det ska vara?


Varför har tjejer på sig så jävla mycket parfym? Fan, man mår ju illa bara av att gå förbi vissa krogar på helgerna. Man vill för fan kräkas vissa gånger för att dom luktar så jävla fränt!! Lugna ner er, 2 små sprut räcker! Inte 12!!

Varför vill tjejer så GÄRNA visa stringen OVANFÖR byxlinningen?! Jag ser inte det sexiga i det... ALLS! 

Vill man kolla på tjejer i underkläder kan man lika gärn dra till beachen och kolla där. Eller bara kolla i en vanlig klädkatalog eller bara öppna upp en internetsajt där det finns reklam....... Eller kolla på reklam på TV!!


Tillbaka till skorna... Varför måste tjejer gå i skor som dom egentligen VET att dom får ont av, och sen måste bära dom eller be nån kompis bära. Sen går dom omkring och klagar på hur ont dom gör och att dom får skavsår av dom?!

Jag blir så less...


Varför måste tjejer som egentligen har ett intellekt runt medel göra sig till och bli fjortisar och använda ordet "TYP" sjutton gånger per mening dom hulkar ur sig?! Och varför klär sig nästan alla tjejer lika? Speciellt när dom ska ut på galej, man ser i alla fall 2 av 3 som har nästan identiska kläder på sig och är platinablonda eller klär sig utmanande och sen inte FÖRSTÅR varför varje kille ska ragga på dom. Har dom ingen egen vilja idag?

Har dom inget eget tänkande eller fantasi? 


Och varför tar MÅNGA tjejer för givet att dom blir uppraggade bara för att en kille pratar med dom medan dom röker, eller bara hänger i baren? Och har inte tjejer egna pengar idag, utan MÅSTE ragga drinkar/öl av varenda kille som dom ser hänger i baren? Varför gör ni så? 
Och sen tycker dom inte om att bli kallade "drinkhoror" (som många blir kallade, i alla fall dom som NOTORISKT gör så och är stammisar på det ställe där dom drinkraggar) eller så "spelar" dom att dom raggar på killen för att få just alkoholen för att sen snacka skit om killen som dom fick drinken/ölen av en minut senare.


Och detta SATANS DUCKFACE!?!?!?! Vad är det som är snyggt med det? VART är det snyggt? NÄR vart det snyggt?
Själv så skäms jag över varenda jävla brud som tar såna foton, publicerar dom på vilken sajt det nu än må vara och sen STOLT tycker det är SNYGGT/SEXIGT. Jag skäms ÄNNU mer för varenda jävla kille som tycker sånt är snyggt!!! NI BORDE FAN SKÄMMAS ERA JÄVLAR!! Jag blir förbannad! 


Jag bara FATTAR INTE hur vissa tjejer tänker!!!


Och ni ska veta att hälften av dessa observationerna jag pratar om kommer från min sambo! Just det, ni läste rätt!!

MIN SAMBO! Men hon brukar ju säga att "hon är en känslig liten pojke fast i en kvinnas kropp". Hahahah! 


Nåja, ha en awesome helg allihopa!!


Stay true. Stay awesome. 

 
 
Ingen bild

Lina

10 april 2012 19:56

Har du sagt till din syrra att sluta med sitt duckface? ;)

 
Ingen bild

Fislisa

12 april 2012 20:08

Du har inte tänkt på att nästan varenda punkt går att göra om för att passa en del killar?
Tonvis av parfym, check! Tighta kläder och ofit kropp, check! Hårig och blek stjärtskåra är väl aningen mer nasty än en stringtrosa som syns?, check! En del killar klär sig också väldigt gärna i Tighta t-shirts för att visa upp sig själv och sina muskler. Sminkning är väl olika vad man tycker är snyggt, men kanske sminkar de sig så mycket för att de är osäkra på sig själva och blivit det för att såna som du och din sambo granskar och dömer de hela tiden.

Men som svar på frågan, varför de gör det:
För att det funkar! Killar gillar tydligen de flesta av de grejer du skrivit om, bevisligen, annars skulle de ju inte göra det.

Herr Dunderskägg

13 april 2012 10:51

hej Fislisa...

Javisst har killar minst lika mycket fel vad gäller stil, uttryck och annat...

Brunutansol-killar är ju inte direkt.... Nej, inte bra nånstans faktiskt.
"Spännbögar" i sina tighta t-shirts är stolta över sina kroppar, men ja, det kan gå till överdrift.
Aftershaven kan bli för mkt på vissa, ja...

Men ännu en gång så det var ju inte det jag valde att skriva om i detta inlägg, eller hur?!
Du får klaga bäst fan du vill på killar, kan det bero på att du är en i mängden som anser att "alla killar är svin"?? Seems like it.

Bitter liten tös du... Ultraradikal Feminist??

Killar gillar det killar gillar. Tjejer gillar det tjejer gillar... Alltså - helt olika från fall till fall.

Varför startar du inte en egen blogg där du kan klanka ner på hur killar beter sig och hur fula dom är i sina spänn-tshirts och hur de visar sina cracks (vilket minst lika många tjejer gör).

För övrigt kan jag bara tycka att du känner dig fruktansvärt träffad av mitt blogginlägg eftersom du reagerar så starkt och hoppar på min och min sambo personligen och pekar ut oss som dömande och granskande människor.

Alla människor dömer och granskar. Inte bara jag. Du gör också det, det bevisar du starkt i och med din kommentar. Så, varför inte se dig själv i spegeln och fråga dig själv vad DU kan förbättra hos dig själv istället för att komma med personliga påhopp...

Tack för mig.

 
Camilla

Camilla

14 april 2012 13:55

Fast nu känns det som om du drar alla över en kam. Det är rätt med åsikter och tankar (beorende på hurvida man tål kritiken kring det och kan föra en vidare debatt kring det). Jag tänker inte motsäga dig dina/din sambos åsikter men det känns som om du pekar ut alla. Som exempelvis det kring BH:n.. det finns de tjejer som har naturligt stora bröst som inte kräver push up och att hon i sådant fall gnäller/känner sig kränkt över att en kille glor på dom beror inte (oftast) på att han glor på dem i fråga utan att fokus kanske försvinner från en konversation.

Likaså med skor. Ovasett högklackat eller inte så efter en hel kvälls dansande så kommer fötterna att göra ont. DÄREMOT anser jag att det finns många som skulle behöva öva på att gå i högklackat innan dom begav sig ut i dem men å-andra sidan förgyller de oftast min dag då jag har någonting att skratta åt.

Stringtrosa över byxlinningen är ganska så 90-tal. Whitetrash stilen med svanktatuering. Jag skulle anse att de flesta tjejer använder hotpants idag och väldigt sällan jeans vilket gör det fysiskt omöjligt att trosorna ens syns. Sen finns det de jeans som är lågt skurna vilket automatiskt leder till att myntinkastet och trosorna kommer att synas, lika nasty både på tjej och kille.

Det var bara mina synpunkter, jag vill inte rätta dig kring det du skrivit men tänkte att det kan vara bra att tänka ett steg längre. Att även tänka på är att tjejen som döljer sitt ansikte bakom tonvis med smink antagligen är osäker och vill dölja, hjälp henne istället för att kränka hennes syns på att sminka sig själv. Dom som fräser är oftast dom som tar åt sig och vet att dom själva har fel.

http://camoowgli.tumblr.com

 
Ingen bild

Fislisanzrw

14 april 2012 14:05

Jo, men kalla mig dubbelmoraltant för att jag anser att ni är dömmande människor när ni tillsammans kommit fram till ett sånt här inlägg. Men döm gärna ut mig till ultraradikal feminist, bitter och att jag skulle känna mig träffad av ditt inlägg. Jag besitter ingen av de egenskaper du skriver om, jag är snarare så långt ifrån man kan komma. Men om du driver en blogg så får du ju räkna med att det kommer reaktioner, det skulle väl inte vara så kul om ingen kommenterade någonting. Nu fick du ju material till ett helt nytt inlägg.
Är jag dömmande? Säkert, men just i det här inlägget tycker jag inte att jag är det. Jag ville bara påvisa att de egenskaper du klagar på finns hos många killar också. Jag har aldrig sagt att killar i Tighta tshirts är fula, jag har bara sagt att de existerar. Sen att jag dömmer de till något, det är upp till dig.

Herr Dunderskägg

14 april 2012 16:02

Men om du nu inte har tagit åt dig, varför så förbannad? Varför ett sånt behov att säga emot och argumentera med mig angående nånting som jag inte ens tog upp?

Att du är dömande (ett M) skiner rakt igenom. Och ja, ALLA granskar och dömer på avstånd oftast. Det är som en vän till mig sa "mänskligt". Det ligger i vår natur att titta på andra människor och ibland ha åsikter om hur de ser ut/vad de har för kläder etc...

Jag kan ta kritik, så länge den inte är missriktad eller när det blir ett personligt påhopp (vilket du lyckades med vad gäller båda kategorierna).

Jag har fortfarande inte sagt mina åsikter om killar och hur de är. Det kanske kommer i ett framtida blogginlägg, vem vet. Tills dess kan väl DU starta en egen blogg och vädra DINA åsikter, eller hur?

I min blogg gäller MINA åsikter, vad JAG tycker och vad jag ANSER är bra och dåligt ur MIN synvinkel. Eller hur?

Ett fritt land. Ett fritt ord.

Det är såna som dig som driver min blogg framåt. Om man så vill se det, folk som har så vinklade åsikter och folk som tar åt sig av det man skriver. Tänk efter innan, kanske du hört förut?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards