Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Oscarsgalan 2011

Av Herr Dunderskägg - 1 mars 2011 13:20


Jag kan ju säga att under de 8 raka åren jag sett Oscarsgalan, var detta den mest värdelösa rent underhållningsmässigt. Ett taffligt värdpar (Anne Hathaway och James Franco) som var så EXTREMT stela, skämten var torra, det var ingen risktagning alls från ledningen. Utan USA blir mer och mer och mer moraltant och ska minsann inte ha någon programledare som vet vad dom håller på med, utan man tar två stycken som är som hundar i strypkoppel.

Nej, fyfan...


Det som höjde galans underhållningsvärde var Kirk Douglas, 94. Hans spontana skämt och hans utstrålning var helt klart det bästa på hela galan.

Man kan se i hans ögon (ni som såg galan eller sammandraget förstår vad jag menar) hur livfull och stark han är i sig själv. Kirk Douglas drabbades 1996 av en massiv stroke och han fick lära sig att prata och ett flertal saker till igen...

Och han är ständigt aktiv med att gå på galor och bli intrevjuad... Så vill jag bli när jag blir gammal. Lika viril och livfull som Kirk. I salute you!


Nåja... Sen har vi IDIOTERNA Filip Hammar och Fredrik Wikingsson som genom sina misstajmade kommentarer och idiotiska inlägg förstörde merparten av Oscarsgalan. Dom började prata under musiknummer, under tal (nog för att de flesta var trista, men ändå...) och inte minst under "In Memoriam"-segmentet. 

HUR kan man vara så respektlös och prata under en minnesstund över folk inom filmbranschen som gått bort det gångna året?! Speciellt med en kommentar som
"Det är inget höjdarår för det här inslaget..."?!?!?!?! JÄVLA IDIOTER!!!


Blir ni kvar som "värdar" nästa år så vet jag inte vad jag gör. Dom ska bara BORT från allt vad TV heter. In med Erik och Mackan istället. FAN så mycket bättre.

Sen hade ju Filip och Fredrik riktigt kassa gäster i studion med. Näe, det var en kass produktion både från svenskt och amerikanskt håll i år.


Nej, bättre nästa år tack!


Här följer vinnarna från Oscarsgalan 2011:


Bästa film:
The King’s Speech
Bästa Regi:
Tom Hooper, The King’s Speech
Bästa Manliga Skådespelare:
Colin Firth, The King’s Speech
Bästa Kvinnliga Skådespelare:
Natalie Portman, Black Swan
Bästa Manliga Biroll:
Christian Bale, The Fighter
Bästa Kvinnliga Biroll:
Melissa Leo, The Fighter
Bästa Manus Baserat På Förlaga:
The Social Network , Aaron Sorkin
Bästa Originalmanus:
The King’s Speech, David Seidler
Bästa Utländska Film:
In a Better World (Med Persbrandt i en av rollerna)
Bästa Animerade Långfilm:
Toy Story 3
Cinematography:
Inception, Wally Pfister
Bästa klippning:
The Social Network, Angus Wall och Kirk Baxter
Bästa Dokumentär:
Inside Job
Bästa Musik:
The Social Network, Trent Reznor och Atticus Ross
Bästa Låt:
Randy Newman - We Belong Together, Toy Story 3
Bästa Specialeffekter:
Inception
Bästa Ljudredigering:
Inception
Bästa Kostymering:
Alice in Wonderland, Colleen Atwood
Bästa Scenografi:
Alice in Wonderland
Bästa Makeup:
The Wolfman


Bästa film: The King’s Speech

 
Bästa Regi: Tom Hooper, The King’s Speech

Bästa Manliga Skådespelare: Colin Firth, The King’s Speech

Bästa Kvinnliga Skådespelare: Natalie Portman, Black Swan

Bästa Manliga Biroll: Christian Bale, The Fighter

Bästa Kvinnliga Biroll: Melissa Leo, The Fighter

Bästa Manus Baserat På Förlaga: The Social Network , Aaron Sorkin

Bästa Originalmanus: The King’s Speech, David Seidler

Bästa Utländska Film: In a Better World (Med Persbrandt i en av rollerna)

Bästa Animerade Långfilm: Toy Story 3

Cinematography: Inception, Wally Pfister

Bästa klippning: The Social Network, Angus Wall och Kirk Baxter

Bästa Dokumentär: Inside Job

Bästa Musik: The Social Network, Trent Reznor och Atticus Ross

Bästa Låt: Randy Newman - We Belong Together, Toy Story 3

Bästa Specialeffekter: Inception

Bästa Ljudredigering: Inception

Bästa Kostymering: Alice in Wonderland, Colleen Atwood

Bästa Scenografi: Alice in Wonderland

Bästa Makeup: The Wolfman


Stay true. Stay awesome.


 
 
Ingen bild

aewinn

1 mars 2011 20:43

Jag har sett galan i 14 år, och det här var första gången jag stängde av..tror jag fortfarande morrade åt filip och fredrik när jag vaknade...

Herr Dunderskägg

1 mars 2011 21:19

Jag låg allvarligt talat o skrek åt teven!! :O

 
Ingen bild

Boo Boo Boo

15 november 2011 20:23

Jag fattar inte varför dessa två överskattade idioter (Fredrik och Filip) överhuvudtaget har hamnat på TV från första början.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards