Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Herr Dunderskägg - 8 mars 2011 21:43


Fick DETTA meddelande när jag skulle skriva i Luleå Hockeys profil på Facebook:


"Du har blockerats från att kommentera offentliga inlägg på grund av upprepad överanvändning av den här funktionen. Blockeringen varar mellan ett par timmar och några dagar. När du får tillgång till den här funktionen igen ber vi dig att använda den med försiktighet. Ytterligare missbruk kan leda till att ditt användarkonto stängs av permanent."


SAY WHAT?! Det enda jag skrivit ikväll är väl lika grejer som andra skriver. Och jag är långt ifrån värst. Jag fattar INGENTING!! Men, sen finns det ju IDIOTER överallt som bara MÅSTE anmäla och ha sig. Jävla skithögar.


Jaja, that was a first. Dags att sluta skriva i såna profiler då. Jag är avstängd från ALLA offentliga inlägg av någon outgrundlig anledning. Sjukt... Bara sjukt!


Någon som upplevt samma sak?


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 8 mars 2011 18:32


Det är dags äntligen. Som vi har väntat på detta. Slutspel 10/11. Mot Skansens IF. Nu är det dags att vi slaktar dom små fluffiga järnkaninerna. Är så jävla taggad!


  
Blir ruskigt tufft, men fan, vi har det i oss. Fyra vinster i grundserien, psykologiskt övertag kan ju lugnt kalla det. NU JÄVLAR KÖR VI!!! 


Första perioden slut:
En nervös period där Luleå gjorde mål direkt efter 49 sekunder genom Pär "Arla" Arlbrandt (ass. Niklas "Olle" Olausson). 4-5 i skott till DIF's fördel. Man känner på varann och agerar lite nervöst. Ska bli sjukt spännande att se hur andra perioden artar sig.


Andra perioden slut:

 1-0 står sig. Djurgården tar över mer första tio, men sen spelar Luleå upp sig. Luleå vinner skotten i andra perioden med 12-8. Luleå ser ändå lugnt och stabilt ut och Djurgården skjuter många skott utanför. Nilsson i Lulemålet ser hur lugn ut som helst. Vi hoppas på målkalas från Luleås sida i tredje. Ett slutresultet på 5-1 eller 4-0 skulle ju inte sitta helt fel.  


Trejde perioden slut:

Luleå börjar även tredje svagt och låter Djurgården anfalla. Men man sticker upp då och då under hela perioden. DIF kvitterar dock på en SKITPUCK från halva plan genom Mika Hannula. Nilsson i Luleåmålet MÅSTE ta den pucken, 10 gånger av 10. Men av nån outgrundlig anledning var den tvungen att smita in. Dåligt och pinsamt ingripande av en annanrs felfri Nilsson. Sudden death väntar...


Sudden slut (0:22 sek):

Luleå inleder frenetiskt i Powerplay och man avgör rättvist efter att man legat på från sekund ett och skapat farligheter. Till slut så rakar Sebastian Enterfeldt in vinnande målet efter ha blivit assisterad av Lavander och Olausson. 2-1 slutar matchen.

RUSKIGT skön vinst, må jag säga. Nästa match spelas på Hovet i Stockholm.

Då tar vi dom med 3-1. FORZA LULEÅ!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 8 mars 2011 12:43


Det kan ju faktiskt vara bra att ha en egen mikrofon när man är sångare. Visst, vi kommer ha grejer i repan, men sen på spelningarna kommer jag ju vilja ha en egen med mig ut liksom. Och vad vill jag ha? Jo, Shure S55, eller "The President's Choice" som den också kallas...


  



Är grymt sugen. 1500 pix går den loss på. Helt klart värt det. Bara att lägga undan lite här och var och sen mot sensommaren/hösten kommer jag införskaffa den.

För kan väl tänka mig att det är först då spelningarna kommer dra igång. Ser fram emot det som fan. 


Ni får hålla utkik under våren nu, när vi kommer köra igång. Låtar och bilder kommer förmodligen att läggas ut med jämna mellanrum.


Btw, checka in nya omröstningen till höger om inläggen som kommer upp under dagen. Lite bättre, lite enklare. Så många som möjligt vill jag ha en röst av. Det krävs bara ett klick och tar 2 sekunder längre än om ni INTE röstat!


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards