Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Herr Dunderskägg - 1 mars 2011 22:22


Att det ALDRIG kan få vara skadefria år för Luleå Hockeys nyckelspelare. Och speciellt mot slutet av säsongerna och vad gäller långtidsskador.

Denna gången är den Fälth som skadat sig i mötet emot AIK ikväll (1-2 till Luleå efter straffar). Ljumsken alt. höftböjaren har fått sig en smäll och Fälth säger själv att "Det känns rent ut sagt åt helvete just nu." och det är INTE bra.


Niinimaa är redan på skadelistan och vi har nu bara 4 backar att röra oss med, och vi ser betydligt blekare ut framåt vad gäller PP-lägena vi kommer få i de återstående matcherna i grundserien. 


Det är dags att kanske ta upp en junior från J20-laget? Styrman kommer ju helt klart få mer istid och ha en junis som extraback som avlastning vore ju en lösning. Niinimaa sägs ju vara tillbaka till slutspelet (alternativt emot VF nu när Fälth blev skadad) och det är ju i alla fall något (om det nu stämmer). 


Vi behöver 5 poäng för att säkra hemmafördelen i slutspelet i och med fjärdeplatsen (som vi just nu har, två poäng före "Clubben"). Och just nu kommer vårat powerplay vara non-existing, i och med att våra kreativa och offensiva backar är skadade. 


Tungt... Oerhört tungt!! Usch, hur ska detta gå med våran redan tunna trupp? 0-4 i kvartsfinalsserien känns ju som något realistiskt just nu utan powerplay eller så... Vem vet... Styrman kanske kliver fram och gör ett jättebra jobb. Sätt bara inte Sandström eller Pierre Johnsson i en förstalina i ett powerplay. Det funkar inte. Ingen har något bra skott eller den där speluppfattningen som krävs för att få till ett rörligt och kreativt PP. 


Nu håller vi andan de kommande två omgångarna som kommer bli SJUKT tuffa. Tur att vi har två målvakter som verkar ha bra form i alla fall. Brunkarna måste göra ett sjuhelvetes jobb att backchecka och offra sig för varje puck som slängs emot våra målvakter. 


Hur ska detta gå?


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 1 mars 2011 18:32


Vill rikta ett tack till er alla som följer mig, som läser min blogg och som får mig att fortsätta vilja skriva. Egentligen är jag inte mycket av en sån som bryr mig särskilt mycket om hur många läsare jag har. 


Ni har hjälpt mig att spränga rekordet för antal UNIKA läsare för en månad.

705 stycken av er har hittat in på bloggen och läst det jag plitat ner här.

Förra rekordet låg på 695 stycken och alltså 10 fler nu. Jag bugar och bockar!


Så tack till er alla! Den enda "kritiken" jag kan skicka ut, är väl att det förekommer ruskigt få kommentarer (och röster i mina omröstningar) och diskussioner vad gäller bloggen eller inläggen jag skriver. Jag ställer ju frågor till er lite då och då, men ja... Det är väl en hel del som bara går in, tänker "fan vad värdelös blogg han har" och sen drar. Upp till var och en att tycka vad dom vill. Inte min uppgift att kritisera er som individer. Men ni får gärna dra igång diskussioner eller så. Det skulle bara glädja mig.


Jag vill även passa på att sända ut en speciell tanke till min syssling som ligger på sjukhus med nyopererat knä och en fraktur i armen. Tänker på dig och hoppas på att du tillfrisknar fort från skadorna. Också även min ANDRA syssling som "kom undan" med en bruten handled och gips!! Kram på er gubbar!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 1 mars 2011 13:20


Jag kan ju säga att under de 8 raka åren jag sett Oscarsgalan, var detta den mest värdelösa rent underhållningsmässigt. Ett taffligt värdpar (Anne Hathaway och James Franco) som var så EXTREMT stela, skämten var torra, det var ingen risktagning alls från ledningen. Utan USA blir mer och mer och mer moraltant och ska minsann inte ha någon programledare som vet vad dom håller på med, utan man tar två stycken som är som hundar i strypkoppel.

Nej, fyfan...


Det som höjde galans underhållningsvärde var Kirk Douglas, 94. Hans spontana skämt och hans utstrålning var helt klart det bästa på hela galan.

Man kan se i hans ögon (ni som såg galan eller sammandraget förstår vad jag menar) hur livfull och stark han är i sig själv. Kirk Douglas drabbades 1996 av en massiv stroke och han fick lära sig att prata och ett flertal saker till igen...

Och han är ständigt aktiv med att gå på galor och bli intrevjuad... Så vill jag bli när jag blir gammal. Lika viril och livfull som Kirk. I salute you!


Nåja... Sen har vi IDIOTERNA Filip Hammar och Fredrik Wikingsson som genom sina misstajmade kommentarer och idiotiska inlägg förstörde merparten av Oscarsgalan. Dom började prata under musiknummer, under tal (nog för att de flesta var trista, men ändå...) och inte minst under "In Memoriam"-segmentet. 

HUR kan man vara så respektlös och prata under en minnesstund över folk inom filmbranschen som gått bort det gångna året?! Speciellt med en kommentar som
"Det är inget höjdarår för det här inslaget..."?!?!?!?! JÄVLA IDIOTER!!!


Blir ni kvar som "värdar" nästa år så vet jag inte vad jag gör. Dom ska bara BORT från allt vad TV heter. In med Erik och Mackan istället. FAN så mycket bättre.

Sen hade ju Filip och Fredrik riktigt kassa gäster i studion med. Näe, det var en kass produktion både från svenskt och amerikanskt håll i år.


Nej, bättre nästa år tack!


Här följer vinnarna från Oscarsgalan 2011:


Bästa film:
The King’s Speech
Bästa Regi:
Tom Hooper, The King’s Speech
Bästa Manliga Skådespelare:
Colin Firth, The King’s Speech
Bästa Kvinnliga Skådespelare:
Natalie Portman, Black Swan
Bästa Manliga Biroll:
Christian Bale, The Fighter
Bästa Kvinnliga Biroll:
Melissa Leo, The Fighter
Bästa Manus Baserat På Förlaga:
The Social Network , Aaron Sorkin
Bästa Originalmanus:
The King’s Speech, David Seidler
Bästa Utländska Film:
In a Better World (Med Persbrandt i en av rollerna)
Bästa Animerade Långfilm:
Toy Story 3
Cinematography:
Inception, Wally Pfister
Bästa klippning:
The Social Network, Angus Wall och Kirk Baxter
Bästa Dokumentär:
Inside Job
Bästa Musik:
The Social Network, Trent Reznor och Atticus Ross
Bästa Låt:
Randy Newman - We Belong Together, Toy Story 3
Bästa Specialeffekter:
Inception
Bästa Ljudredigering:
Inception
Bästa Kostymering:
Alice in Wonderland, Colleen Atwood
Bästa Scenografi:
Alice in Wonderland
Bästa Makeup:
The Wolfman


Bästa film: The King’s Speech

 
Bästa Regi: Tom Hooper, The King’s Speech

Bästa Manliga Skådespelare: Colin Firth, The King’s Speech

Bästa Kvinnliga Skådespelare: Natalie Portman, Black Swan

Bästa Manliga Biroll: Christian Bale, The Fighter

Bästa Kvinnliga Biroll: Melissa Leo, The Fighter

Bästa Manus Baserat På Förlaga: The Social Network , Aaron Sorkin

Bästa Originalmanus: The King’s Speech, David Seidler

Bästa Utländska Film: In a Better World (Med Persbrandt i en av rollerna)

Bästa Animerade Långfilm: Toy Story 3

Cinematography: Inception, Wally Pfister

Bästa klippning: The Social Network, Angus Wall och Kirk Baxter

Bästa Dokumentär: Inside Job

Bästa Musik: The Social Network, Trent Reznor och Atticus Ross

Bästa Låt: Randy Newman - We Belong Together, Toy Story 3

Bästa Specialeffekter: Inception

Bästa Ljudredigering: Inception

Bästa Kostymering: Alice in Wonderland, Colleen Atwood

Bästa Scenografi: Alice in Wonderland

Bästa Makeup: The Wolfman


Stay true. Stay awesome.


Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards