Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Jaja, vad säger man?

Av Herr Dunderskägg - 20 mars 2011 14:10


Att Cameron Abbott blir avstängd för att ha "sparkat" Zibanejad är tamejfan under all kritik. Nåja, man får ta det och bita ihop. Upp med "Lavva" eller Komarek i förstalinan nu när Cam är borta...

"Ölve" blir också avstängd. Det som dock gör mig sjukt glad är att dom överraskande nog stänger av även HONOM i två matcher och även ger 15'000 i böter för den extremt fula tacklingen OCH det fula uppsåtet Ölve hade med tacklingen. Nämligen att gå in för att skada (föga förvånande).


Det som sen är upprörande är att Nilsons extremt fula "blindside"-tackling (med armbågen mot tinningen) på Chris inte resulterar i avstängning. Visst, jag hade nog nöjt med med en 2+2 under matchen eller böter på 5'000-10'000 i efterhand.

Nilson är känd för att spela brutalt och har så gjort under många säsonger.


Se mitt förra inlägg (http://captainawesome.bloggagratis.se/2011/03/20/4895692-vilken-ar-fulast-vem-fortjanar-vad/) för att se Nilsons fula intention (just att skada, även där).

Att Djurgårdarna får åka runt och spela brutalt och fult är under all skandal. Men DIF-iplinnämnden går ledgång och att alla i den s.k "nämnden" är Stockholmare är tamejfan under all kritik. Nej, en medlem från varje län vore mer rättvist.

Nu får Stockholmslagen göra vad FAN de vill (nästan) utan att bli bestraffade.


Och vet ni vad....?


Jag skiter i om ni blir förbannade över mina inlägg om just detta.

Ni får tycka vad FAN ni vill. Inte mitt problem att ni är medgångssupportrar och totalt insnöade och bara ser allt ur ETT perspektiv istället för att ens ha ett UNS av objektivitet i era åsikter.


Ni kanske tycker jag är en crybaby eller feg eller nåt annat ni nu tycker "passar ert ordförråd"... Er åsikt. Det rör mig inte ryggen. Skrattretande faktiskt...


I eftermiddag kommer det bli KRIG i Coopen!



FORZA LULEÅ!! 


 


Stay true. Stay awesome.

 
 
Ingen bild

Martola

20 mars 2011 15:00

Snubben säger att andras åsikter inte rör honom ryggen men tar bort en från facebook efter en "p12?"-kommentar som i all sin ärlighet var högst befogad efter de oerhört mogna sista raderna i det förra inlägget. Men vem är jag att döma? Nu ryker väl detta inlägg i för sig också, även fast han själv kan titulera sig som mr. objektiv och fritt fram skitkasta andra lag och dess supportrar. Och ska jag vara ärlig tycker jag det är rätt, det är fan så det ska vara under slutspel. Engagemang. Detta är "inte bara en sport" som många vill påstå, det är så mycket mer. Men om man inte efteråt kan ta varandra i hand och inse att självdistans, det är något man kanske bör ha, då är man inte mycket till människa i min värld.

Fred ut alla,


Herr Dunderskägg

20 mars 2011 15:11

Att du skrev "p12" som en kommentar är inte befogat nånstans. Det är ett personangrepp.
Och DET är inte välkommet i MIN värld.

Ja, sport är inte bara sport. Hockeyn är sjukt viktig för mig och så många andra. Jag FÖRSÖKER se objektivt på saker och ting. Men när det är armbågar mot huvudet, crosscheckings mot nacken (M.Nilson igen) så ska det rendera i 2+2, matchstraff, böter eller en/ett par matchers avstängning. DET är befogat.

Hoppa på mig hur mycket du vill. Det vinner du inget på. Att sen sitta och skicka störiga sms när du VET att jag tar detta på allvar, är väl ändå inte MITT fel, utan ditt eget.
Ta en titt på dig själv och be om ursäkt i såna fall.

Om du inte kan se att DU gjorde fel, är väl ändå nåt du måste se över, eller hur?!
Du anser att JAG ska ta DIG i hand när du sitter och kommer med personangrepp? Hjärnsläpp much?

Jag tänker inte ta bort detta. Alla får ha en åsikt. Men det får inte gå för långt.
Inte i NÅN diskussion får man vara ens i NÄRHETEN av ett personangrepp. Det måste även DU förstå. Det är ju bara "common sense".

Jag hoppas ALLTID på kaninslakt. Du hoppas alltid på renslakt, right?

Men se över hur du säger saker och ting och på vilket SÄTT du lägger fram dom, innan du öppnar kakhålet igen. Deal?

 
Ingen bild

Martola

20 mars 2011 15:16

Och för att svara på din fråga angående "du ser inte ett endaste fel i nån av Ölves eller Nilsons tilltag?!", så är mitt svar... Jo? Jag tycker att Nilsson borde blivit avstängd. För att inte tala om Jimmies karriärhotande tilltag.

Cams spark? Visst, det är inte snyggt. Och det är även lika löjligt där att påstå att det inte är nåt för vi vet båda vad du hade sagt om han hade haft en annan tröja på sig.

Så min tidigare kommentar var långt ifrån riktad till det huvudsakliga innehållet i ditt inlägg, utan attityden i den. För det var dagisnivå. Och lite kritik måste man väl har lärt sig kunna ta vid... 26 års ålder?

(antar att du är man nog att publicera dessa kommentarer så jag hänvisar en vidare diskussion i min mejl om du så vill)

Herr Dunderskägg

20 mars 2011 15:34

Nej, "sparken" (eller snarare fällningen) av Zibanejad är en viskning i jämförelse. Jag hade nog tagit att det hade blivit EN match eller ett matchstraff eller så...

Men TVÅ matcher för den lilla grejen...? Det är inte snyggt av DIF-iplinnämnden.

Dagisnivå bara för att jag har åsikter om Djurgården? Det var något nytt. Då vill jag påstå att dina sms efter Luleås senaste förlust var på en minst lika låg nivå, som du påstår att JAG haft... Att du sen skriver "p12" är lika lågt.

Jag kan ta kritik. Jag kan däremot inte ta personangrepp. Då jävlar får vederbörande veta att jag menar allvar!! Du gick till personangrepp och jag blir förbannad därefter. Det måste ju du förstå, annars är det ju något som är riktigt fel.

Jag publicerar dina åsikter, jag är inte rädd på något vis att starta ordkrig. Det finns tydligen "vissa" redan som tycker illa om mig... Vet dock inte vilka för personen i fråga är för feg för att säga vad "personerna tycker om mig"....

Jag skiter i vilket.

Du har iaf LITE vett i vad du skriver.

 
Ingen bild

Martola

20 mars 2011 15:31

(vi kan ta diskussionen här när vi ändå börjat, strunta i det jag skrev innan)

Daniel Eriksson. "Och ni Djurgårdare... Ni är de mest enögda jävlarna jag någonsin varit med om. Det finns inget annat än erat "kära" Skansen. Apor hör hemma på zoo... Inte på i en ishockeyrink!"

Du menar på allvar att en "p12?" kommentar inte var befogad efter de där orden? Det är så mycket dagisnivå det bara kan bli och jag vet inte ens om du är seriös när du säger att personangrepp inte är tillåtet i din värld. Det är ju det enda du sysslar med i din blogg när det gäller Djurgårn. Jag skiter i om du kallar mig idiot, medgångssupporter och enögd jävel. Jag tar inte åt mig, helt ärligt. Därför blir jag så förvånad när det finns dem som flippar ut för en kommentar som är lika oskyldig som Cams spark i jämförelse med Jimmies mordförsök.

Och nej, jag menar inte att vi ska sitta och ta varandra i hand. Det är inte det som det handlar om och det var inte det som jag menade. Jag menar att man kan tåla lite gnabb grabbar emellan. Och det trodde jag också innan jag skickade "Jag bjuder på en bira om vi vinner!" i fredags. Jag var seriös och hade inte väntat mig svar som håll käften och idiot ("Inte i NÅN diskussion får man vara ens i NÄRHETEN av ett personangrepp. Det måste även DU förstå. Det är ju bara common sense."). Fuck yeah.

Herr Dunderskägg

20 mars 2011 15:39

Jag sa åt dig att hålla tyst. Gjorde du det? Du hade kunnat bara vara avvaktande och väntat tills jag lugnat ner mig. Någon sa att "Sport är inte bara en sport. Utan mycket mer"... Just det...

Ok, jag sa "idiot", för att du provocerade fram det via dina sms. Jag har iaf vett nog... Jag ber HÄRMED om ursäkt för mitt idiotiska svar per sms. I'm the bigger man, så att säga.

Har du vett nog att be om ursäkt för dina missriktade och korkade sms? Not so far... Och du lär väl aldrig göra det heller. Vi kan diskutera hur mycket du vill. Jag kommer fortfarande alltid tycka olika än dig på några sätt. Inget du kan göra åt. Att "sparka" (som många tycker att Cam gjorde) någon är inte snyggt. Men armbågarna är fortfarande värre. Så är det.

Jag kan bjuda DIG på en öl som en ursäkt att jag betedde mig dumt via sms när jag redan var uppretad och frustrerad efter 3 raka förluster (och jag tror du kan ha förståelse för det).

Take it or leave it.

 
Ingen bild

Martola

20 mars 2011 16:07

Danne man, jag ber med handen på hjärtat om ursäkt för mina sms! Jag vet att det var lågt men jag gillar att retas och jag hoppas att du vet att det inte var illa menat. Men det är den jargongen jag har med mina polare, likaså som jag aaalltid får sms som "det går bra nu?" "McFail?" osv osv när Arsenal går trögt... Så du kan ju gissa vad min inkorg är full utav för sms i dessa tider. :p

Ska också säga att jag tidigare blandade ihop Jimmies och Nilssons tacklingar, det är Nilssons tackling jag tycker är värst.. Men det spelar väl ingen roll då båda borde ha genererat i en avstängning (vill man bli av med den typen av tilltag så är avstängning det enda rätta). Och Cam sparkar, det gör han ju faktiskt (svepande rörelse my ass).. Det är fegt som fan, men JA, Jimmie och Nilssons huvudtacklingar är mycket värre.

Nu ser vi fram emot en sjunde avgörande match som kommer vara den hetaste av dem alla! Må bäste lag vinna och jag lovar att hålla fingrarna i styr om det går som jag vill. ;)

Skål danne, vi bjuder varandra på en varsin bira sen så är det bra!

Herr Dunderskägg

20 mars 2011 16:11

Deal gubben! Skål på sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards