Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Slit och släng-helg!

Av Herr Dunderskägg - 29 mars 2010 01:08


Så var man då äntligen hemma utan att behöva tänka på att man ska bort igen...


Började i Fredags med att åka in till staden Uppsala med Victor, för att besöka nya Media Markt-butiken... Och jag säger bara FY JÄVLA HELVETE sånt kaos!

Vi fick parkera bilen 100 meter ifrån butiken (vid Uppsala Färg) och gå över vägen mellan alla bilar... Som ändå bara stod still...

Sen väl inne var det... Ja, okej... Det var en heeel del folk, hög livemusik och grejer... Så man fick vara lite högljudd och så. Men Det fick gå ändå. Men så farligt trångt var det inte. Träffade Nicke och Stephi där inne också... Stephi såg malplacerad ut, minst sagt, och lillknodden bara sov... Han hade ju redan fått besöka Toys 'r' Us som OCKSÅ öppnade samma helg.

Så det var ju GANSKA mycket folk överallt. Löningshelg och allt! När vi handlat klart, var ju såklart jag tvungen att hämta bilen... Nåja... Stod i kö sisådär 15 minuter... I EN RONDELL!! Och hade det inte varit för mina kattlika reflexer, så hade jag blivit påkörd två gånger om. Av en SUV och av en stadsbuss.


Jääävla idioter!!! Folk kan inte köra i stan!


Nåja, när jag väl kom fram till Media Markt, var det bara att lasta in tvättmaskin och hela helvetet i bakluckan. Sen drog vi ner på stan... MISTAAAAKE!!!

För vad hände där? Joooo... Efter viadukten på vaksalagatan, så stod en UL-buss mitt i korsningen efter motorhaveri (vad vi gissade i alla fall). Köerna var långa och trafiken gick i snigelfart... Tur man hade bra musik och gott sällskap i bilen.

Sen drog vi till Ramus, och stod där och snackade skit med damen som jobbade. Jag plinkade lite piano... Fy fan vad jag saknar att spela det... Jag har redan abstinens!


Nåja... Hemåt igen efter det besöket. Vi hann bara hem till Victors mor och far, så var det dags att åka ner till Alunda, hämta Jocke, äta och sen dra in till Uppsala igen. Grand och Raw Diamond väntade... Trodde vi ja!

Det var bara det att tre band spelade innan dom... Och vi hade fått riktlinjer ifrån en tönt som sa att dom skulle börja vid 20.00 Men dom började typ 21.30 Men misströsta ICKE! Vi fick höra ett sånt STÖRT band vid namn "Winter of Life" från Napoli, Italien. Har ni inte hört dom? Sök på myspace efter dom. Äckligt säkra killar. Det var längesen jag blev så mållös pga ett band.

Snackade lite med dom efter spelningen, verkar vara trevliga killar. Verkade inte alls diviga eller nånting, utan rätt sympatiska och ödmjuka.


Nåja, vi satt där tills Raw Diamond rivit av låtarna... Då mötte vi Upp Jocke och Wille, som hade dragit i förväg till Bullit för att bara ta en öl. Där hade dom nästan hamnat i slagsmål och skit.. Så vi drog till Queen Victoria istället och satt där nästan till stäningsdags... Sen bar det av hemåt, bytte bil, då ringde Victors mobil. Tobbe hade missat bussen och gått till Jälla... Nåja, var bara att åka in igen mot stan och hämta upp honom... 

SEN bar det av hemåt... Sova... Vaknar... Åker och repar!


Efter repet åkte jag hem. Sen käk och dusch och allt det där... Sen in till stan IGEN! Dags för Brother Tuck igen. In i smeten på Södermalm och runt som dårar där... Åker vilse, men hittade rätt till slut ändå. Nåja... En grym kväll! Trevligt folk, mer bra musik (och en SJUUUUUUUUUUUKT snygg och grym sångerska i bandet BREAK AWAY) och lyssna på Transision och dricka lite öl och sånt. 

Hem igen till Gimo efter det (var väl hemma runt fyra på morgonen pga sommartiden) och kika teve och sova. 

Upp idag, åka med bilen till Victor, och sen...? JO - In till UPPSALA igen.. Otippad vid detta laget va?! Dags för final i Musik Direkt


Massa bra band och såklart var ju sångerskan från Break Away där med sitt band igen. Alltså... Jag och Victor gav henne komplimanger utan att veta om det. Vi sa massa bra och att hon var snygg och sjunger som en gudinna osv osv osv... Och tjejen står bakom oss i rulltrappan... Ooops... Det hände en grej! 

Nåja, sen hem igen... Kom hem halv tolv ikväll och nu jävlar ska jag SOVA!!!


God natt!

Tack till alla som förgyllde min helg!!
Speciellt tack till Victor, för gott sällskap, många skratt, 

bra musikupplevelser och sovplats!


___________________________________________

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar - 
har du producerat tillräckligt med ljudenergi för att värma upp en kopp kaffe. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards