Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Herr Dunderskägg - 1 mars 2010 00:15


Det har varit två underbara veckor med sport i stort sett nonstop på teve.

Men nu är det alltså snart slut. Det enda som återstår är avslutningsceremonin.


Jag läste innan OS drog igång, att Sverige hade som "realistiskt" mål att ta 16-20 medaljer. Men att dom faktiskt tog 11 medaljer och placerade sig som delad sjua i medaljligan, är imponerande. MEN, vi kunde tagit två,tre eller fyra medaljer till om inte "ACO" och Helena Jonsson gjort katastrofala insatser i skidskyttet. Samtidigt gjorde ju Tre Kronors "kära" coach Bengt-Åke "BÅG" Gustafsson inte direkt sitt jobb och tog ju ut ett lag som det visade sig inte orkade med att spela hockey... Det finns flera spelare jag skulle vilja ha bytts ut mot andra... Men men... Win some, loose some. 


Vi tog ju faktiskt fem guld, två silver och fyra brons. Det tycker jag är helt godkänt! 


Har precis upplevt det mäktigaste någonsin inom nationalsångs-kategorin. Kanada - OS-guld - och en helt jävla tokig publik. Jag säger bara: "MAGISKT!" Dom är helt jävla galna, dom där Kanadickerna!

Blev precis så spännande som jag trodde det skulle bli. MEN, jag trodde att USA skulle ta hockeyguldet. Men Kanada tog guldet välförtjänt efter att ha ägt matchen i stort, där USA fick in två skitmål och kunde ta matchen till sudden. Men Sid "the kid" Crosby - vilken hjälte han är. Nu är han, och kommer alltid vara, odödlig för Kanadensiska folket. JVM-guld, OS-guld, Stanley Cup, och kommer förmodligen även få uppleva ett eller ett PAR VM-guld. Karln fyller bara 23 år, och är som mig, ett Augustibarn!


Nåja... 


Var ute på äventyr i helgen med...

I Fredags bar det av till Jönninge för filmkväll hemma hos Hanna och kung Mörta.

Började med att vi började kika lite smått på Pick of Destiny, bara för att vänta in folket som antingen var sena, eller bara var och gymmade.

Men ja... Vi skulle tydligen kika på en rulle som heter "Shortbus"... Alltså...

Filmen börjar i stort sett precis som en porrfilm. Det enda som fattades var musiken... Den där lite... Hiss-aktiga musiken som bara är aningen mer... Sliskig?! Ja ja.. Filmen växte på oss alla, förutom Björn som gav den en typ.. Svag etta! Haha... Men den var en perfekt film som kan användas lite som en sexualkunskapsfilm. Jag ger den en stark trea åtminstone. Helt klart sevärd. Den handlar om sexualitet ur olika synvinklar/läggningar/böjningar.


Andra filmen var en direkt klassiker, nämligen: Death Proof med bland annat Kurt Russell och Quentin Tarantino (som ju även regisserat den)... Och den är ju förjävla grym!


Det blev även en tredje film där mot nattekvisten, när Mörta skickade i "Fanboys" i DVD-spelaren. Så stört skön film det är. En riktigt bra komedi som handlar om ett kompisgäng som ska dra till Star Wars-ranch (ägd av George Lucas). Ett rejält roligt äventyr. En film för alla Star Wars-nördar där ute!


Igår blev det krogsväng, vi drog till KROM. Jag, Emelie, Freddan, Mörta, Sebbe, Agge, Jocke, Alex, Emil, Oscar, Elena och Björn! Var meningen att vi skulle dit för att se HellTrain. Och jag säger såhär, jag hade gärna lyssnat på dom om ljudteknikern var bättre. Jag håller med majoriteten av dom som lyssnade och vad man hörde om vad folk pratade om, så var det kasst ljud. Men jag fick höra mina favoritlåtar, så jag är nöjd. Sen blev det en del öl... Faktiskt! Det var det enda jag drack (förutom EN Bacardi Breezer)! Det ni...!

Kom väl hem strax efter fyra imorse. G'dammit vad seg jag är idag. Haha! Låg i soffan halva dagen och kollade på OS, film och lite mer OS, och lite mer film...

Ungefär så, har min dag sett ut.


Bra avslutning på Februari månad, helt klart! Tack som fan för en grym Lördagkväll boys 'n' girls! Det måste vi göra om snart. Nästa KROM-kväll - vad sägs?! Jag skulle kunna fortsätta om massor som hände den kvällen... Men då skulle det bli föööör mycket att läsa. Det är redan ett långt inlägg... Så...


...nu skiter jag i det här och säger: "Hejdå Februari, och HALLÅÅÅÅÅÅ Mars!!"

Nu tycker jag att bebisen kan komma... Jag vill bli morbror!!


____________________________
"En giraff springer i 57 km/h.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards