Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under februari 2010

Av Herr Dunderskägg - 26 februari 2010 15:55


Nu är jag helt bokad och klar, och jag hoppas att det dyker upp folk som vill stötta mig och bandet jag öppnar för. Huvudakten, John Meets Jane, spelar thrashig dödsmetall med influenser ifrån många stora band, såsom Amon Amarth osv osv...

Ni kan gå in och lyssna på deras lite äldre låtar på:
www.myspace.com/johnmeetsjane 


Spelningen är på:


Queen Victoria (Fd. Fredmans),

Drottninggatan 12, Uppsala.

Datum: 12:e Mars
Tid: 21.00 - 02.00


Inträde: 0 kr.

Åldersgräns: 18 år.


Ta med ölpengar, ett gott humör och förvänta er en kväll fylld av bra musik!

Vill att så många som möjligt kommer och stöttar oss! Skulle vara grymt om ni ville göra mitt första solo-framträdande så minnesvärt som det bara går att få det!


Ser fram emot att spela inför vänner, bekanta och nära och kära! 
Tack på förhand! 


__________________________________

Det krävs att man sniffar ca 20 000 liter "Kefir - Den ryska filen",

för att man ska bli hög.

Av Herr Dunderskägg - 25 februari 2010 08:26


Vad är det med Sverige och alla dessa tråkiga "lagom"?


Varför är det ingen som vågar? Varför är det ingen som står upp för det lilla blågula landet i norr, med sina stolta fjälltoppar, våra utbredda ängmarker, och våra djupa skogar?! Ta som till exempel nu i OS-hockeyn (som vi nyss blev utslagna ur)...


"BÅG" bakom rodret som gång på gång på gång visar att han inte längre har något att säga till om i det Svenska båset. Hur tänker man när man ligger under med 4-2 och inte rör en min? Tar man inte time-out då? Vilket annat lag i VÄRLDEN skulle ta en time-out för att samla trupperna, lugna ner, visa hur man ska spela, och våga något nytt.

Nej Bengan står som om han har något uppkört i röven och gör inte ett skit för att hjälpa fram de blågula grabbarna. Lite utav en "sköt er själva"-attityd.

Nej, jag längtar så hårt efter att få se Per Mårts i båset. Han har visat under så många JVM att han kan offensiv hockey, han vet hur man lugnar spelet när man ligger under och vågar göra något åt det.


Vad är det med dessa små "lagom"-personer? Ta också sådana som ska spela så sjukt ödmjuka. "Njaaee... Jag är nöjd med min insats. Jag ville komma topp tio..."?!


Vad är det för jävla attityd. Fler borde vara som Mikael Samuelsson när han inte blev uttagen till OS (sopan Fredrik Modin tog hans plats... Hutlöst dåligt)...
Hans reaktion var den bästa någonsin!


"THEY CAN GO F*CK THEMSELVES!!"


Var finns fler som han? Var finns sådana som vågar stå ut från mängden? Den stora gråa massan. Det finns alldeles för få färgfläckar i den gråa massan.

Var är de stora ordens människor?

När kommer nästa vinnarskalle fram (ur olika perspektiv)?! Både inom sport, musik osv osv osv... Varför blir det sådan jantelag så fort någon vågar vara bäst och vilja komma någonvart i världen?! Varför börja snacka skit bakom ryggen på personen i fråga och viska och sprida rykten och vara allmänt avundsjuka?!

Stötta dom personerna som faktiskt VÅGAR stå upp för vårt lilla land.

Ni som säger att ni står upp för erat Sverige:


VISA DET ISTÄLLET FÖR ATT BARA HÅLLA VERKSTAD I KÄFTEN !!!


Var är den som vill bli BÄST i världen! Den som vågar SATSA på att vara DEN största profilen?! Någon som kan bli en legend - i alla fall i MINA ögon.

Sluta vara så jävla ödmjuka och mjäkiga! Stå på er, visa attityd (inte alls på ett ELAKT sätt, utan mer bara visa självförtroende och framåtanda) och våga vara BÄST när det gäller!


Nej, nu ska jag spy lite mer galla över Bengan. Hörs kanske senare idag! Hej!


_________________________________

En ko väger lika mycket som 2.3 miljarder myror.

Av Herr Dunderskägg - 24 februari 2010 17:35


Ja... Vad ska man säga?

Varför öppnar folk käften i ett ämne dom inte ens har något att komma med i en argumentation?

Ta till exempel musikalitet. Varför sitter man och försöker nedvärdera någons musikalitet när dom själva är tondöva eller inte ens kan spela instrument själv?
Och påstår att man spelar i ett "låtsasband", av den simpla anledningen till att man bara inte kommit ut på spelningar än. Blir man ett riktigt band efter första giget?

Eller hur tänker människan som säger sånt?


När dom även försöker kasta skit på mina låtar, när dom tidigare sagt att dom är bra, blir man fruktansvärt full i garv av deras påstående.
Varför som sagt ens öppna käften om något dom redan sagt något annat i ett tidigare påstående?! Bra fråga, right?


Jag har inte kommit ut på spelningar än (bortsett från fester och sånt). Men det gör mig inte till en sämre musiker än många andra som redan är etablerade. Vissa har mer flyt än andra, andra har mer MOD än andra vad gäller sånt.

Men en sak jag aldrig tänker göra, är att ställa upp i Idol. Varför ska jag gå den vägen, när jag är övertygad över att jag kan slå som musiker (i band, eller solo) ändå? Helst såklart med In Dude We Trust. Det vore så sjukt kul om vi verkligen kunde komma ut på massor av spelningar och växa som band till lite högre höjder. Det vore lite utav en dröm faktiskt.


Som det ser ut nu, kommer jag gå upp på scen den 12/3 på Queen Victoria för att öppna upp innan kommande band. Ska köra tre, fyra låtar sådär. En kvart till tjugo minuter. Beror lite på vilka låtar jag tar.

Sjukt kul! Men nästa gång jag går upp på scenen, ska det vara med grabbarna i bandet. That's for sure.


Sen så har jag även blivit kallad för emo. Ja, faktiskt. Det hände igår. Vad med mig är emo? Att jag börjar få långt hår? För jag varken klär mig som ett emo, eller lyssnar på den sortens musik särskilt ofta. Jag skär mig inte, jag sminkar mig inte... Så vad som får mig att utstråla emo-vibbar vetefasen alltså...


Nu kommer säkert någon annan "komma på" att jag är ett emo av någon anledning. Kan det vara för att jag "klagar" på folk och deras sätt vid vissa tillfällen? Det är inte att vara emo... Det är att vara lite bitter från gång till gång sådär på en höft...


Idag träffade jag far, syster och "svåger". Sen träffade jag även "svågers" farsgubbe. Blev kaffe och skitsnack. Och lite datorsnack medans Kimmie satt och installerade lite stuff på mammas nya dator. Hon har skaffat laptop, den fisen.

Jag vill också ha... Nåja... Den dagen jag får råd... Eller får i present av nån givmild, rik människa... Haha!

Mamma har tydligen gjort en mössa åt mig. Najs! Slipper jag frysa om huvudet i denna stränga kyla. Jag har grym vårlängtan idag... Solen sken ju så vackert och knappt ett moln på himlavalvet. Grymt najsigt väder har det varit idag. Kallt dock... Men lite längtan får man ju efter lite värme. Jag säger som min kära farmor: "Näääh, det kan bli vinter minst en månad till..." (så fort Mars närmar sig). Realist eller pessimist? Haha... Hon är go' hon, gumman!


Nej, far åt helvete så hörs vi! Hejan!

______________________________________

80% av alla miljonärer kör begagnade bilar.

Av Herr Dunderskägg - 23 februari 2010 15:55


Det märks att man inte är matchtränad på innebandyn längre. Men förhoppningsvis blir det ändring på det inom kort. Ska försöka vara mer aktiv. Måste få upp rörligheten och mjuka upp kroppen lite. Fick sjuklig träningsvärk efter Söndagens båda matcher. Är helt stum i benen ännu... Bra drygt!
Det är ju ruggigt kul att stå i mål, det är en sak som är säker. Synd bara att man inte tränar med grabbarna. Blir så dyrt med bussresor hela tiden. Men, som sagt...

Hoppas det kan bli ändring på det. Vill gärna hjälpa grabbarna att lägga sig i toppen av tabellen. För båda gångerna har vi ju vunnit när jag varit med, och på dom två matcherna har det ju blivit 21-1 i målskillnad så. Men i och för sig har det inte varit mot det bästa motståndet. Måste även se till att försöka införskaffa knäskydd.


Så om någon gammal målvakt har ett par knäskydd de inte längre använder så vore det asnajs om de ville sälja dom för en billig peng. Hojta till vettja...

Tar så mycket stryk att stå i mål utan knäskydd. Jag som redan har kassa knän. Så skulle vara trevligt om man kunde få tag på ett par knäskydd så man slipper slita ut knäna mer än nödvändigt.


Fick tyvärr tacka nej till spelningen förresten denna gången. Men frukta ej, vi är redo inom ett par månader. Var så säkra. Vi har något bra på gång som sagt, och vi kommer röra oss mer och mer från det tunga, ångestladdade vi spelade i slutet på hösten och nu är det mer influenser från Guns 'n' Roses och såna gamla hederliga band... Och det kommer passa Freddans röst bättre tror jag. Inte nödvändigtvis de höga tonerna, utan göra låtar som är mer anpassade för hans sätt att sjunga. Jättekul såklart att han utvecklats så pass mycket att han faktiskt kan ta relativt höga toner. Men det märks ju så väl att han trivs i ett lite lägre register. Som sagt, det kommer mera...


Har umgåtts med mor, syster, "svåger" och broder Jocke idag. Jag som tänkte bjuda dom på fika hemma hos mig, men nejdå... Jag dammsög och plockade och gjorde snyggt... Men neeeej... Haha!
Fikade nere på Bettans istället! Där man blev bjuden på frunch... Mycket trevligt. Som vanligt var det mycket skratt och glada miner när vi träffas. Imorgon får jag även träffa farsgubben när han ska besiktiga bilen. Ska bli trevligt.


Är ruggigt sugen på att pierca mig med. Hoppas det kan bli av snart! Tror det kan bli riktigt nice. Blir snakebites i sånt fall.

Vill även tatuera mig, men har inte ekonomin till det riktigt än. Men hoppas jag kan tatuera mig i vår, alternativt, i höst. Göra klart mina blommor på vänster arm. Fylla i linjer, färglägga, och sen tatuera över min latinska fras och göra nåt snyggt där istället. Tips? Tänkte mig fyra svarta hjärtan... Vi får se... Eller fyra svarta rosor. Som sagt... Sånt som visar sig. Nej, nu ska jag surfa vidare på cybervågorna. 


Hörs och ses framöver! Ha det gott alles.


_____________________________________

En isbjörns skinn är svart.

Av Herr Dunderskägg - 21 februari 2010 11:45


Vad säger man?! OS är igång på allvar, medaljerna rullar in, det är vackert vinterväder, och vi har just vunnit en innebandymatch med stora siffror. Kan dagen bli bättre?! Ja, kanske... Om man blev bjuden på kaffe! Haha...


Sitter här och bara suger på karamellen efter våran 14-0 vinst emot Patria Helicopters. Så skönt att vinna, och extra skönt att kunna spela ut hela registret. Tänk om vi hade haft några avbytare till, tänk vilket dunderflyt vi hade haft i spelet då... Då hade siffrorna kunnat bli så mycket större.
Men all heder till grabbarna, vi var bara sex utespelare idag. Så kudos till deras hårda arbete! Så jäkla nice!


Jimmy var meste målskytten med sina fyra baljor, men även Ohlsson, Tobbe, Pelle och Jullen gjorde mål. Stackars bakfulla Erik fick slita hårt idag. Haha. Skyll sig själv, right?! Haha... That's the price to pay for getting drunk dagen innan match.
Fin sväng över till svenska där va?! Haha.


Åh, jag måste berätta, att jag fått klagomål från en av mina läsare. Igen ja...
Och denna gången är det från en som är missnöjd över hur tråkig min blogg blivit. Stackare... Vad ska vi göra åt det?! Dra en rolig historia?! Jag har några på lager... Vänta så ska vi se här...



"Lille Per går sitt första år i lågstadiet och har en ruggigt snygg syster som går i 9:an. En dag skulle Per ta sig en dusch och syrran kom ut ur duschen 

med handduken omsvept runt sig. 

-Syrran. Du kan väl ta av dig handduken? 

-Nämen Per! Vad är det du säger?!! Du har väl sett mig naken förut? 

-Snälla Snälla Snälla...?? Efter mycket tjat så...

- Okey då...

Syrran tog av sig handduken och visade upp sig i hela sin härlighet. 

Per såg först mycket nervös ut, men drog efter ett tag en lättnadens suck och sa:

-Pfiuuhhh. Roger i min klass sa till mig att du hade fått kuk i helgen!"


Duger den?! För ärligt talat, tycker du att mitt liv ska vara KUL? Försök lev det själv... Få se om du lyckas göra det kul varenda dag i veckan. 


Nåja, en liten fräckis sådär på Söndagsförmiddagen har väl ingen dött av, right?! Haha. Enjoy!


Åh, måste även berätta en annan grej. Vi i bandet har fått ett erbjudande att lira ihop med Transision och John Meets Jane på Queen Victoria (fd. Fredmans) den tolfte Mars. En Fredag!

Vi får se... Hoppas så innerligt att grabbarna vill upp och lira ihop med dom!

Skulle va ruggigt ballt! Jag är hur taggad som helst, och vill inget hellre än att lira med dom. Hoppas hoppas. Peppar peppar, ta i trä...


Vi ska lira typ fyra eller fem låtar, beroende lite på. Dom vill att vi ska lira mellan 20-30 minuter. Och vad fan... Våra låtar ligger på nära 5 minuter per låt, och vi har typ fyra låtar just nu. Plus lite mellansnack, så blir det ju tjugo minuter, lite drygt. Vill vill vill vill....!!!!


Jag hoppar och studsar av förväntan, och blir det inget kommer jag bli lite besviken, helt ärligt. Nu har fått en gyllene chans att komma igång med spelningar. Vi har ju länge "lekt" på repen, men det är dags att vi tar tag i repen nu och verkligen satsar helhjärtat på att sätta låtar. Verkligen lira tills man nästan är trött på låtarna. Så säkert ska dom sitta! There's nothing more to it...


Nej, nu ska jag käka lite lunch! See ya' around, people!


____________________________________

En katt har 32 muskler, i vardera öra.

Lille Per går sitt första år i lågstadiet och har en ruggigt snygg syster som går i 9:an. 
En dag skulle Per ta sig en dusch och syrran kom ut ur duschen 
med handduken omsvept runt sig. 
-Syrran. Du kan väl ta av dig handduken. 
-Nämen Per! Vad är det du säger?!! Du har väl sett mig naken förut? 
-Snälla Snälla Snälla... Efter mycket tjat 
- Okey då.
Syrran tog av sig handduken och visade upp sig i hela sin härlighet. 
Per såg först mycket nervös ut, men drog efter ett tag en lättnadens suck och sa:
-Pfiuuhhh. Roger i min klass sa till mig att du hade fått kuk i helgen!Lille Per går sitt första år i lågstadiet och har en ruggigt snygg syster som går i 9:an. En dag skulle Per ta sig en dusch och syrran kom ut ur duschen med handduken omsvept runt sig. -Syrran. Du kan väl ta av dig handduken. -Nämen Per! Vad är det du säger?!! Du har väl sett mig naken förut? -Snälla Snälla Snälla... Efter mycket tjat - Okey då.Syrran tog av sig handduken och visade upp sig i hela sin härlighet. Per såg först mycket nervös ut, men drog efter ett tag en lättnadens suck och sa:-Pfiuuhhh. Roger i min klass sa till mig att du hade fått kuk i helgen!

Av Herr Dunderskägg - 18 februari 2010 16:03


Jorå, jag är en ANING less på att det hela tiden ska envisas med att falla ny snö.
Och ikväll/inatt så ska det tydligen falla nästan två nya decimeter nysnö. What the hell liksom?!
Ska det vara så svårt att slå om till vår? I och för sig så befinner vi ju oss "bara" i slutet på Februari. Så det kan bli ÄNNU en månad med snö om vi har otur. Men vi hoppas på en tidig vår. Eller hur folket?

Sitter här och är bitter. Men det kan bero på att jag inte ätit något typ... Nästintill 48 timmar. Jag har bara inte haft någon matlust. Inte känt för att äta överhuvudtaget. Men idag ska jag lyxa till det istället, och fixa en kycklingwok á la Daniel! Det kommer bli nice. Är ju rätt hungrig liksom.
Sen har jag sjukligt ont i mina muskler, men det kan ju också vara för att jag inte ätit något. Hehe, sen kan det även ha med att jag sover helt sjukt konstigt om nätterna. Ligger helt vridet... Nåja...

Men ja, jag vill att det ska bli vår... Och det fort! Jag vill ut och köra jänkare, eller hur Ramona?! Haha! Hoppas hoppas hoppas! Jag blir helt pepp när jag bara tänker på det!

Sitter och drömmer lite nu och lyssnar på lite rockabilly. Detta kommer bli den bästa våren/sommaren EVÖÖÖR! Jorå, jag lovar!


Någon som har en skyffel att låna ut? Jag måste få bort all jävla snö som ligger på min uteplats. Man får knappt plats två personer där ute nu. Så säg till om ni har någon... Ligger liksom fyra decimeter snö där ute... Jag blir less!


Sen vore det nice om någon hade en brun byrå till övers. Som man kan köpa billigt? Får fan inte plats med alla mina kläder i den byrån jag har. Spelar ingen roll hur jag viker dom, dom får ändå inte plats... Det suger! Så hojta till om ni har någon som står.


Nu ska jag röra mig. Ha det göttans!

_______________________________________

En jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka.

Av Herr Dunderskägg - 16 februari 2010 18:15


Inspirationen har åter infunnit sig hos mig, och jag är damn happy about it.

Två låtar, som skiljer sig rätt mycket från varann. Ena är en Stoner/Grunge-låt ("Shut up!") och den andra är bara fast forward rock'n'roll ("Pedal to the Metal")! 


Har t.o.m satt ackordsföljder på båda, inklusive bridge/stick i båda...
Jag är rätt stolt över mig själv idag. Sen har jag ju även en ballad på lager som jag vill få in i bandet, så just nu har jag tre stycken låtar (klara) att förmedla till boysen i bandet.


Måste vara för att jag nästan är 100% frisk igen från förkylningen som drabbade mig och som deckade mig i Torsdags och höll mig relativt lugn över helgen. Känner mig fortfarande aningen orkeslös, men jag repar mig snabbare än jag trodde jag skulle.

Vad annars? Jo, jag har hunnit äta semla idag. Ja, jag får det. Det är fetto-Tisdagen idag. Och då FÅR jag äta EN semla. Så det så...

Ska ut och knalla imorgon, men det blir inte så mycket tidigare mornar just nu, då det är vinter-OS hela nätterna ju. Det suger att det är på fel sida jorden. Man vill ju inte se repriserna på dagen. Det är ju rätt fail. Ikväll är det fotboll också på sexan. Real Madrid - Lyon tror jag minsann... Trevligt värre måste jag säga.

Trist bara att behöva sitta själv och se på det.

Undrar vad som kommer ske annars i veckan? Jo, ska hjälpa Linn att bära säng imorgon när deras nya kommer från IKEA. Annars är det väl inte direkt mycket inplanerat. Ska försöka vara duktig och knalla mycket nu i veckan och gå av mig lite kalorier... Har ju ändå ett mål att fullfölja.


Det hände en grej idag också, eller hur Linn?! Haha! Äh, sånt händer så lätt...

Stackars, stackars Ante. Bäbisen skadade sig! Lider med dig gubben. Lider även med dig Linn som fick 100% skuld i det hela... 


Näe, nu ska jag plocka ihop något ätbart. Ha det gott, så hörs vi.
Schwing!

_______________________________________
Ställer man en pepperonipizza på Venus, så är den klar efter runt 9 sekunder. 

Av Herr Dunderskägg - 14 februari 2010 22:57


Snart är den då äntligen över. Denna dag, bland dagar. Denna meningslösa, hjärtekrossande, hatade dag. Den som dom kallas "Alla hjärtans dag". 
Bitter? You betcha'... 


Men kan man vara annat när man varit med om hjärtekrossande saker om och om igen på just denna dagen?! När man varit utstött, aldrig haft en flickvän över den dagen. Aldrig fått en ros, aldrig fått ett anonymt kärleksbrev (som alla andra polare fick, eller gav sin hjärtas dam). Jag vet, jag borde inte klaga... Men det gör jag ändå, bara för att ni ska ha något att klaga på...?!

Jag har själ att hata (faktiskt) denna dagen. Fick höra att om jag hade upplevt samma sak på en annan dag, så hade jag hatat dagen. Näe, då hade jag hatat händelsen i sig mer än själva dagen.

Alla hjärtans dag, är ett komersiellt trick för att få folk att handla presenter, blommor, choklad osv osv osv till sina kära. Dagen i sig är enligt tradition en dag där man ska uppmärksamma eller visa kärlek emot sin hjärtas dam. Inte visa kärlek emot sina vänner osv.

Men jag kan säga som så... Att är man i ett förhållande med mig, och alla hjärtans dag nalkas. Förvänta er då inte en present. Inget godis. Inga blommor. Förvänta er inga tända ljus. Ingen lyxig middag. 14:e Februari är en helt vanlig dag för mig. Presenter kan ni få när ni minst anar det istället. Det blir så mycket mysigare då. Eller en HELT oväntad lyxmiddag och massa romantik på en helt meningslös Torsdag eller ja... Ni fattar, hoppas jag?!


Mår bättre nu också vill jag säga... Förkylningen är nästan helt borta. Vilket känns ruggigt skönt.

Varit en riktigt nice helg, där vi har fått in en ni gitarrist i bandet (Masterpice with EXTRA cheese), varit och sett tre band i Upplands Väsby (Transision, I Condemn och Rough Diamond), suttit uppe och snackat skit och druckit till klockan sju på morgonen, umgåtts med vänner. En perfekt helg om man bortser från "AHD". 

Näe, nu blir det Ghosthunters! Hörs. Schwing.
_________________________________________

Råttor kan inte spy. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards