Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Herr Dunderskägg - 17 april 2011 20:34

Blev utmanad av Woodsman Fred :)
Utmaningen går ut på att man ska berätta åtta saker om sig själv och
sedan skicka vidare utmaningen till åtta andra bloggare. 


Här kan ni läsa åtta saker om mig:

1. Jag är rädd för: Getingar... Och folk som inte har nåt liv
och som PROMPT måste lägga sig i ens liv och säga vad man ska och INTE ska göra! 


2. Jag vet inte vad: ...fästingar är till för?! Vad gör dom för nyttigt i världen?!
Tyckte evolutionen att "näe, det här blir ett bra litet kryp...
Ungefär som kackerlackorna! Nån måste ju leva för alltid.
Jag lyckades ju inte så jävla bra med dinosaurierna liksom..."

3. Jag har haft: ...en gitarr som är värd jävligt mycket pengar och 
sålde den utan vetskapen om det!! >.<


4. Jag har ingen aning: ...om varför jag antog denna utmaningen!
Men blir man utmanad, så måste jag ju köra som fan! ;D


5. Jag är en expert: ...på att ta åt mig onödig fakta!


6. Jag drömmer: ...om att stå på scenen! Spela inför 20-30k 
människor som vrålar ens texter och melodier! AWESOME!!


7. När jag är: ...på fyllan pratar jag non-stop!!


8. Jag är inte: Jättebra på nånting. Utan hyffsad på mycket!


Jag utmanar härmed: Grodan, Mary, X3M, Syrran, Ipex,
Linalicious, LaVicky och Pixie!!


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 17 april 2011 18:05


Alla dessa haters... Vad är dom bra till?! Dom är ungefär lika givande som fästingar. Ingen som riktigt förstått deras funktion här i världen. Dom bara är där... Som en riktig pain in the ass... Och dom är sneaky och kommer från ingenstans för att sen sprida sin elaka sjukdom. 

Det är bara att kolla på Youtube... Varför sitter folk och klagar på att "den låten är inge bra", "den videon var ju värdelös" osv osv osv!

Varför ens bry sig om man nu inte tycker om en viss låt eller ett visst koncept. Nej, det är ju bara att leta sig vidare. 

Och alla dessa know-it-all-personer som sprider sig som en löpeld. "Honom tar jag i gitarr" läste jag på en video. När killen i fråga använder en sån känsla och personlighet genom sin musik. Ja, men vafan... Vill ni ha gitarronani så sök er till Yngwie, Dragonforce eller dylikt!
Eller alla dessa amatörer som tävlar med varann genom att spela samma cover fast göra den bättre och snabbare och mer teknisk.

Jag skiter FULLSTÄNDIGT i tekniken. Finns det inte en gnutta känsla i det dom gör, är det inte längre intressant för mig personligen.

Som sagt, gitarronani är ofta bara överskattat och det finns ett sånt snuskigt överskott av dom på Youtube.


Det finns för mycket folk som tycker till och tror sig veta mest och bäst överallt.


Jag välkomnar haters på samma gång. För jag tycker det är kul och höra deras kassa argument och att dom tror sig veta allt fast dom är helt vilsna till 95% av gångerna.


Nej, nu blir det en kopp kaffe till. 


Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards