Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Herr Dunderskägg - 11 april 2011 22:13


Jajemääänsan! Nu jävlar börjar det hända grejer!


Banduppsättningen är klar och så även bandnamn. Nu ska vi bara komma igång ordentligt. Det finns massor av material att ta av och det kommer bli FETT!!


På kompgura har vi herr Grandin.
På bas har vi hårdrocksjesus himself, Mr Isaksson. 

På trummor har vi Danny M.
På sång, har ni undertecknad!

Och sist men inte minst (eller ja... Det kan diskuteras) på leadgitarr the one and only, mr Rosén!!


Det kommer även förmodligen komma upp en bandlogga snart med.
Så... Om det finns någon som kan tänka sig hjälpa till som har kunnigheten och skillzen så får du/ni gärna hjälpa till!


Vi kommer för övrigt att gå under namnet: DEAD END RIDE


Awesome, right?! 


Nåja, stay tuned... Mer info kommer komma inom kort!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 11 april 2011 16:09


15-årige Joonas Jokinen, som spelar juniorfotboll i Schweiziska FC Baar, lade den kyligaste straffen jag NÅGONSIN sett. Man har sett kyliga straffar förr med stoppfinter, chippar och annat skojs. Men detta tar nog priset. 


Killen gör en bakåtvolt i samma rörelse som han lägger straffen och Joonas själv ska ha sagt att han tränat och slipat på detta konststycke i över ett halvår och såg en bra möjlighet till att göra den kaxiga straffen emot FC Sempach. 


Vissa säger att det är respektlöst. Men dom har i såna fall inget kunnande om sport. Sport är till för underhållning och att visa upp sig. Jag tycker det är riktigt läckert och ett konststycke sällan skådat nu för tiden.


Och ni moralkärringar som säger något annat. Ni kan inte ha det lätt...

Just sit back, and ENJOY the show!

 
Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 11 april 2011 14:30


Äntligen får man lite såna där tankar om att "SNART ÄR SOMMAREN HÄR!!"...

Var ute och knallade i strålande solsken och någorlunda varma vindar slår emot mitt ansikte. På med glajjorna och bara glida! Nu skulle man haft en jänk... Hade varit drömmen fan!


Men jag får väl klara mig med att knalla omkring i vårsolen så länge. I sommar är det fan JAG som ska åka jänk. Vill vill vill vill vill... Doften från en V8, det smattrande vrålet och vinden i håret... Och goa människor såklart!


Men ett par månader är det väl ändå kvar innan man får åka, kan jag tänka.

Men fan så soft det är ändå! Och såklart, med en öl i hand ut till nån camping, cruising eller bara ut till typ nåt badställe nånstans.


Krävs fan inte mer än så för att känna euforin!

Lite röck'n'röll såhär på Måndagseftermiddagen bjussar jag också på för att dela med mig av den somriga känslan som bara gror inom mig as we speak.

Black Raven - Red Light (Spells Danger), ett gäng ifrån Tyskland som var LÅNGT före dom där "The Baseballs" som blev så hajpade. Nej, då väljer jag Black Raven före alla dagar i veckan om vi snackar rockabilly. För dom kan i alla fall glra egna låtar (även om DETTA är en cover).

 
Keep rockin' dudes and dudettes!

Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards