Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Herr Dunderskägg - 3 april 2011 20:44


Vill bara tipsa er om MASSIVE DYNAMICS, min bloggarbroder Woodsman Fred's vintagerock-band! Dom har nyligen släppt sin första EP, "The Stand", som innehåller fyra stycken låtar.


Låtlistan är följande:

1. The Stand
2. Unite
3. The Loosing Streak
4. Spiral Of Nails


Dom har även skickat en Youtube-video med en helt ny låt (Never Feel Again). Tänkte sprida deras alster via min blogg och jag hoppas att ni även dyker in på Fred's blogg, som ni kan hitta under mina länkar längre ner till höger...




Ni kan även följa Massive Dynamics på deras hemsida (http://massivedynamics.se/) och prenumerera på deras månatliga nyhetsbrev.

Dra upp volymen och njut. Detta är riktigt, riktigt bra!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 3 april 2011 15:52


Som Billy Swan sjöng en gång i tiden:

"If you've got a problem, I don't care what it is...
If you need a hand, I can assure you this,
I can help, I've got two strong arms, I can help.
It would sure do me good to do you good,
Let me help.


Och det tror jag många inte tänker på... Just att hjälpen finns så nära inpå, bara man tänker efter och vill ha hjälp. Många säger att dom är starkast när dom får sköta saker själv. Ja, men visst... Och till slut går du under!


Alla behöver någon gång ta hjälp av en vän, familjemedlem eller utomstående. 

Hur kan det vara så svårt att erkänna att man behöver hjälp med vissa saker? Varför har vissa så sjukt svårt att bara, berätta om ett problem man har...?


Nåja, alla funkar olika... Det är en sak som är säker! 

Jag är kanske inte någon som kan ställa upp rent ekonomiskt vad gäller större summor, men jag ställer mer än gärna upp och lyssnar och tröstar, hjälper till om saker behöver byggas, saker som behöver lyftas.... Ja, såna saker!


Tänk efter... Att bara dedikera ett par timmar per vecka åt att lyssna, hjälpa och finnas, gör sån stor skillnad.


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards