Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Herr Dunderskägg - 27 april 2011 20:20


Jag, morsan och farsan satt och kikade på det där bröllopsgrejset som TV4 har börjat med och under ceremonin dom hade så var det mycket störande moment.
Och ett av dom var barngråt och så... Jag har nog - i alla fall just NU - åsikten om att barn inom en viss ålder inte bör vara med, då det kan förstöra (men på samma gång förgylla) ceremonin. 


Där är jag lite kluven. Barn eller inte tillåtna?! Många vill ju ha dom för... Hmm... Det är familjen?! Okej, ha dom med på ceremonin, men inte på festen?! Eller fan, jag vetefaaan!


Man vill ju att såna gånger ska allt vara perfekt (i alla fall dom flesta) och allt ska flyta på. Visst, allt kanske inte funkar... Men man vill väl ändå ha ett jävligt nice bröllop eller så...?!


Sen sa farsan OCH morsan att det var fel att ha hatt på bröllop. Vem har förbjudit det?! Och fick svaret "det bara är så". Kanske enligt det gamla gardet, men man vill ha något nytt, fräscht och inte så gammalt och stelt?! I alla fall inte jag.


Bra musik, gärna hårdrock och lite sånt vore AWESOME!! Nån smäktande hårdrocksballad eller liknande med riktigt cheesiga gitarrsolon och klingande sång och sjyssta harmonier. Och då menar jag SÅKLART liveuppträdande. Inte inspelat crap!!


Man måste ju NÅN gång byta ut det gamla och få in nya influenser och så?! Bara för att det är en kyrka betyder det ju inte att det måste vara på ett visst sätt för att det ska vara rätt eller fel?! Eller?! 


Som sagt, jag vill inte bära svart eller mörkt bara för att jag kommer stå brudgum nån gång i framtiden! Jag skulle lätt vilja ha på mig helvitt eller rött eller något cool färg sådär. Och sen har jag hört också att det FÖRBJUDET att ha på sig JEANS i kyrkan när det vankas bröllop?! SAY WHAT?! Jeans är ju skitsnyggt och mina gäster kommer LÄTT få ha på sig jeans bara de klär sig propert i övrigt liksom.


Jag kan diskutera detta hur länge som helst. Vad tycker NI om det här med regler hit och dit angående vad jag tagit upp?! Vad är rätt, vad är fel?!


Hur ser NI på saken?!


Stay true. Stay awesome. 











Av Herr Dunderskägg - 27 april 2011 15:10


Anders "Burra" Burström har meddelat att han lägger rören på hyllan efter en lång och framgångsrik karriär i Luleåtröjan.

Jag vill rikta ett tack till dig Anders, för alla dessa år. Under 15(!!) säsonger i Luleåtröjan - varav de sista 4 som kapten - har du varit en riktig gentleman, en ledare och en ambassadör för oss Lulefans. Ödmjukhet, hjärta och passion. En ledare sällan skådad. Vi kommer aldrig glömma dig som spelare, och hoppas att vi får se dig i föreningen många år framöver som ledare eller dylikt.

Minnena vi kommer bära med oss, är väl alla dessa år vi fick ha ett hjärta som brann för klubben och alla kämpainsatser i det tysta.


Boxplaykungen Burra. Suddenavgöraren Burra. Kaptenen Burra. 

Killar som "Burra" växer inte på träd, direkt.


 


I med- och motgång har du alltid stått upp för hockeyn och klubben i ditt hjärta!

En stor förlust både för Luleå Hockey OCH för hockeyn i Sverige.

En sak är dock säker... Tröja nr 21 måste upp i taket till nästa säsong!! 


En legend och en kille vi aldrig någonsin kommer glömma. Tack, återigen!


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards