Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Herr Dunderskägg - 8 april 2011 14:36


...i världen besitter Lisa Gerrard. Gerrard härstammar från Australien och sjunger med en rik, djup och sjunger många låtar (t ex låten jag tänker lägga upp) på "tvillingspråk" (http://en.wikipedia.org/wiki/Idioglossia). Alltså ett språk som väldigt få i världen använder sig av. Ett så kallat "idioglossialt" språk. Påhittat, med andra ord. 


Texten handlar just specifikt om en Gladiator och specialskrevs av Gerrard till filmen Gladiator, från år 2000. Men lyssna på hennes röst, ni som inte hört henne, och förundras över den magiska rösten hon besitter. Ingen kommer i närheten av henne.

Plus att låten är SJUKT magisk och vacker.

 
Vad finns det att tillägga egentligen?

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 8 april 2011 11:59


Tänkte i brist på fantasi (so far idag) så slänger jag upp min metallåt som jag spelade in för ett år sen eller så... Det kommer komma upp låtar titt som tätt under senvåren och under sommaren vad det lider...


Vissa av er har gett positiv feedback och även riktigt bra konstruktiv kritik. Men jag vet att fler av er kan ge mig kritik av olika sorter. Jag lyssnar i och för sig enbart på den konstruktiva kritiken. Rätt logiskt... För idiotiska kommentarer har jag inte mycket till övers för...


Nåja... Enjoy...




Kommer säkerligen upp något mer givande inlägg senare idag!!

Until we meet again...

Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards