Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under mars 2011

Av Herr Dunderskägg - 26 mars 2011 11:26


Ikväll blir det en legendarisk kväll! That's really all I have to say. Vi ses i dimman!


 


Skål på er, era jävlar!!


Stay true. stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 25 mars 2011 19:51


Mitch Hedberg kommer alltid att vara kungen av standup-komedin, även om det var 6 år sedan han gick bort. Mitch, som var av svenskt påbrå med svenska föräldrar, men född och uppväxt i St.Paul, Minnesota.


Mitch använde sig av oneline-skämt och hade väldigt surrealistisk humor och hans standup-uppträdanden var helt utan sammanhang och han bytte hela tiden ämnen och var väldigt kvicktänkt. Mitch led av scenskräck, därför hade han sällan ögonkontakt med publiken, och bar ofta solglasögon för att dölja ögonen och slippa ögonkontakten. Hans stil var den publiken tog till sig istället...


Hedberg dog tragiskt nog 2005 (37 år gammal) av en överdos av en kokain och heroin-mix. Han hade kunnat bli ännu större än vad han hann bli. Men fortfarande så är han en kultsymbol inom standup-comedyn i staterna. En legend, kan man väl säga. Helt klart en av mina stora favoriter. Han slår än idag (trots att han är död) merparten av dagens stora stand-uppare. 



Enjoy the show!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 24 mars 2011 16:50


Vilken stämmer så jävla väl. Nog för att man märker att viss fingerfärdighet finns där, men långt ifrån att spela gitarr. Jag ska inte säga att jag är nån BRA gitarrspelare, men hyfsad i alla fall...


Jag är inte tekniskt begåvad, utan är mer en allkonstnär vad gäller musik. Sång, gitarr, bas, trummor, piano... Finns så många instrument jag vill lära mig...

Bl a; Saxofon, dragspel, munspel, säckpipa... m fl!!


Men ja... Nåväl... Sitter i Uppsala i morsan o farsans lägenhet och kommer så göra i 5 dagar. Så är det någon som vill kika över, är det bara att plinga eller dra iväg ett SMS foe feeen!! *dansk brytning*



Rock on boys n' girls!


GLÖM INTE OMRÖSTNINGEN HÄR TILL HÖGER!!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 23 mars 2011 10:01


...vem skulle du vilja vara?! Och NEJ, ni får INTE välja från existerande hjältar!


Utan, om ni skulle komma på en superhjälte och vad skulle du ha för krafter, eller trick (á la Batman)?!


Nu vill jag ha in MÄNGDER med förslag!! Vore skoj att sätta ihop nån sorts... Ny Justice League eller nåt sånt. Ett gäng mysko, brutala, totalt vrickade superhjältar.


Och sedan en motfråga. Om ni fick ha en ärkefiende... Vem skulle DET vara och varför skulle ni vara fiender?!


Kom igen nu people. Fråga era vänner och skicka in hjältar i MÄNGDER med förslag på hjältar och deras ärkenemesis!!! Det finns inga gränser för fantasin och vad som kan komma att hittas på... COMMENT AWAY!!! ;D


Jag själv skulle antingen vara den jag redan är:


CAPTAIN AWESOME (Svart och vit dräkt med en vit cape)


Krafter: Kraft att förgöra allt tråkigt till ÅZUMNESS!!


Ärkefiende: Professor Bore.

Alltid tråkig och bitter. Använder mindgames så får han folk att bli arga, bittra och ledsna.


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 22 mars 2011 23:57


"Chris Abbott fick en ful crosschecking över halsen från Joakim Lindström.

Då sågade experten Leif Boork – Abbott.

– Det är inte så jävla farligt, säger Boork i Canal Plus."


Om ni hade sett situationen så hade ni (som bryr er om hockey) reagerat precis som man SKA reagera. Fult och osportsligt. Men "Boorken" hatar ju som alla Luleåfans vet, vårat Luleå Hockey.


Han tillade även:


"– De är lite showgubbar. För att vara kanadensare tycker jag att de ligger ner lite för mycket. Det är inte så jävla farligt, säger Boork.


Vore kul och se hur han själv hade reagerat om han fått en armbåde i ansiktet ur blinda vinkeln eller en fått en kompositklubba över halsen. Han hade nog grinat rätt illa och fällt några krokodiltårar. 

Gubben är så enögd, så färgad och så extremt dålig på att kommentera i TV. Han borde bannlysas från allt vad TV och tidningar heter.


Men det är väl bara en dröm. Han borde göra en Thomas Ros (f.d Aftonbladet) och göra alla en stor tjänst och försvinna ifrån etern.


Fy jävla helvete sånt mög.


Skönt dock att han och resten av Sverige fick en knäpp på näsan när Luleå fortsätter att spela bra och vann kvällens första semi mot Skell-Hell AIK. Oväntad matchvinnare där med, precis som det var i sista kvarten mot Djurgården. Denna gången var det åldermannen och kaptenen Anders "Burra" Burström. Riktigt skönt att han får avgöra på det sättet han gör. I sudden, framspelad av en frenetiskt kämpande Komarek


UNDERBART var ordet!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 22 mars 2011 21:52


...sen är det ju HELG! Haha! Som jag nämnt tidigare... Det är ALDRIG för tidigt att tänka på helg/öl. Och det blir det ju. Bådeock, menar jag!


Och ni som redan känner att ni vill börja tagga, kan ju göra det till Shadows Fall och deras mörshare "Still I Rise". Riktigt bra låt och jävligt passande video med, med tanke på titeln.


Så vänner... Höj volymen, luta er tillbaka och börja dagdrömma er bort till en inte allt för avlägsen Fredag, med allt vad det innebär.



Kör hårt. Det är ju lill-Fredag idag! Ses vi i dimman i helgen? I really do hope so! 

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 21 mars 2011 22:55



Behöver jag ens kommentera denna bilden? Allt jag säger är "..om nom nom!"


Stay true. Stay awesome.  

Av Herr Dunderskägg - 21 mars 2011 13:42


...ni kanske tycker jag är extremt tråkig nu med alla sportinlägg. Men sporten är MINST lika viktig (nästan) som musiken för mig. Sporten är en liten tillflyktsort och jag ser INTE fram emot slutet på elitseriesäsongen kan jag säga. Det kommer bli sjukt tomt...


Men nu är vi i semi. Och en helt ny hjälte är född. En brunkare. En defensiv back som ständigt jobbar i det tysta. Robin Jonsson är hans namn... Och han är en ful jäkel. Men ack, så vi älskar honom!



Han vet hur man odlar slutspelsskägg i alla fall. Deluxe för fan!


Nu ska vi möta Skell-Hell AIK och det kommer bli en fruktansvärt rolig matchserie som säkerligen kommer gå till sju matcher. Det kommer bli mer mål tror jag nog. Vi såg prov på det igår mellan Luleå och Djurgården där det passande nog blev 4-3 i en sjunde och avgörande match... I sudden death!


Jag sprang omkring som en galning i lägenheten. Glädjetårar och ett vrål som mina grannar inte kan tagit miste på. Ett lättnadens vrål.


"Nu ska vi pissa på" Skellefteå, som en viss Jonte Hedström hade sagt. Jag kan säga att jag faktiskt saknar den karln. Hans tyngd, hans energi och hans pondus på isen hade varit extremt viktig för de unga i laget. Hans rutin hade räckt långt. Men han får så mycket skit från många Luleåsupportrar. Men i mitt hjärta kommer han alltid finnas kvar, för all framtid.



Bring it on.


Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards