Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Provokativt?

Av Herr Dunderskägg - 18 april 2010 12:39


Ok, först och främst vill jag be om ursäkt till alla Islänningar där ute som tog illa upp av mitt inlägg igår. Hela grejen med min blogg är, att hålla det på en smula provokativ nivå, just för att se hur många som läser och för att jag tycker det är grymt kul att se just hur folk reagerar på olika ämnen osv... Men i det stora hela försöker jag hålla min blogg på en väldigt skämtsam nivå. 


Och jag menade absolut inte något personligt med mitt inlägg igår. Att Islänningarna som folk låg bakom ett vulkanutbrott? Nej, hur rimligt vore det?! Det är moder Natur som säger när och hur jorden ska styras. Vi andra, blir ganska små i en sådan situation. Men att säga att detta är starten på Ragnarök eller jordens undergång är för mig en sjuk överdrift. Vissa kanske vill dra paralleller med Maya-indianerna och deras profesior om jordens undergång osv 2012... Men jag vägrar tro på något ett "heligt" folk skrev in i sten för många tusen år sen!


Visst, det är jättebra att ha en tro på något. Men att tjata om att jorden kommer gå under ett specifikt år och sånt... Alltså... Nej! Och förresten, vadå gå under?!

Det är ju MÄNNISKORNA som går under om vår kära planet skulle göra så som det är sagt i profesiorna... Inte jorden! Jorden kommer alltid alltid ALLTID vara kvar... Ja, tills dess att vi antingen dras för nära solen och bränns upp, eller att vi stöter på strålning från en supernova många många tusentals tusentals år in i framtiden, eller att vi blir uppslukade av ett svart hål... Men att JORDEN går under... Fel!


Det är sjukt hur hjälplösa människor blir pga EN vulkans utbrott. Men nu är det ju snack om att det är en "lavakammare" som brustit som en ballong och släpper ur sig all energi på ett snabbt och explosivt sätt, för att sen tystas ner ganska fort. Det var någon vulkanforskare på ett Isländskt universitet som kom med den uppgiften. Man får väl hoppas, för flygtrafikens och Isländska folkets skull, att så är fallet.


Naturen är bra mäktig ibland. Jordbävningar, jordskred, vulkanutbrott, tsunamis, tornados, orkaner osv... Vi är som sagt så oerhört hjälplösa när moder natur säger ifrån! Allt vi kan göra är att hoppas att det inte håller i sig så länge, när hon väl satt igång. 


Nej, nu ska jag gå till ICA och handla mjölk, och snart blir det en kanna java och lite bra sällskap! 


I'll see you guys around!


_________________________________________

I vissa delar av USA är det förbjudet att kyssa en kvinna när hon sover.

 
 
Ingen bild

Elea...

22 april 2010 22:35

Jag tror det är mer troligt att jorden "går under" om det blir på samma sätt som när månen bildades. Ifall ett tillräckligt stort stenklot slås mot jorden, ungefär i mitten kommer jorden slås i bitar.

Men det är bara vad jag tror efter ett TVprogram jag såg härom månaden.

Jag gillar din blogg, är ingen trogen läsare men läser den någon gång ibland (och inte alla inlägg). Visst finns det inslag man ibland gärna blundar för. Som att jag tycker du borda vara mer öppen för andra, mindre misstänksam. You got nothing to loose.

Och nu har jag läst om tjejer som behandlat dig mindre bra. Men alla faller vi för fel personer och man lär sig av sina "misstag", men jag tycker inte det är ett misstag att bli kär och sårad. Man härdar och lär sig se detaljer bättre i framtiden.

Jag vill helt enkelt skriva att jag tycker du gör ett bra jobb på din blogg.

 
DannyDee

DannyDee

22 april 2010 22:41

OM det nu blir som du säger, med jordens undergång. Jag tror det kommer vara ett BRA tag tills dess. Och när det börjar närma sig, har den intelligenta människan kommit på ett vapen som utplånar hotet. Faktiskt!

Ja, jag försöker mer och mer komma över just den misstänksamheten. Men efter att ha gått på mina efter mina, så kommer det naturligt. Men jag antar att det kommer bli bättre med tiden.

Ja, jag tänker inte tvinga dig till att läsa allt jag skriver... Hehehe! Alla har en egen fri vilja! :)

Jag tackar och bockar, å det ödmjukaste för komplimangerna, och ska fortsätta försöka göra ett bra jobb med bloggen.

MVH /D

http://dannydee.bloggagratis.se

 
Elea...

Elea...

22 april 2010 23:05

Jag hoppas du har rätt. Jag har visserligen också svårt att tro att jorden skulle gå under snart. Men just denna mayakalendern känns konstig när den pågick under så pass lång tid och nu plötsligt tar slut. Men förmdodligen kommer ingenting hända, för vad skulle det i så fall vara?

Men att jorden skulle "gå sönder" på samma sätt som månen skapades kan egentligen hända när som helst, det är bara det att föremålet som slås mot jorden måste vara tillräckligt stort, vara i en viss fart och slå på rätta punkten för att hela jorden ska gå itu.
(Alltså är risken rätt liten)

Alla går på minor, och det genom hela livet. Vänner sviker, och man sviker sina vänner. Kärlekar visar sig vara skitar och man själv är en skit. Ingen är helt genomond och ingen är helt genomgod. Alla är bra för någon.
Jag tror på ödet och jag tror på att det finns "den rätte" för någon, alltså alla.
Jag tror att det är bra att gå på minor också, man lär sig så mycket även om det gör förbannat ont. Men jag tror också att du kommer finna en bra tjej och det behöver inte vara om några hundra år. Det kan rentav hända imorgon. Bara det att du måste ge dom ett tomt blad att skriva på, inget du har klottrar ner med misstänsksamheter. (skriv isåfall med blyerts så det går att sudda bort)

Jag förstår nog att du inte tänker tvinga mig läsa;) jag valde själv att läsa denna blogg och kan rentav säga att det första inlägget jag läste hette något i stil med "ofrivilligt 6"
Och efter det vill jag helt enkelt veta vad som händer, om det ordnar sig. Vad som ordnar sig.
Det är trevligt att bli insläppt i någons liv även om det bara är skrivna ord, skrivna för allmänheten där du förmodligen sållar bort mycket som är för personligt att skriva ner.

Det är bra det, keep up the good work. Och hoppas jag inte uttråkar dig med långa kommentarer.

MVH/Eleaor

http://eleaor.blogspot.com

 
DannyDee

DannyDee

22 april 2010 23:15

Så sant som du säger. Risken är SJUKT liten. Nån tusendels promille typ! :)
Man kan samtidigt inte heller gå och oroa sig över om jorden ska gå under hela tiden. Då skulle man gå under själv. Man skulle ju bryta ihop rent psykiskt.

Jag lovar att skriva med blyerts OM jag nu ger dom ett redan nedkluddat papper. ;D

Jag har upplevt en sjuklig del av otrohet, och är bara rädd liksom. Rädd att det ska ske om och om igen. Men, samtidigt där med - kan man inte gå och oroa sig. Så jag försöker lite pö om pö släppa in människor nära mig igen.

Aaah, det inlägget. Ja, där ser du ju i det stora hela vad jag upplevt. Och nja, jag tror inte jag sållar bort så mycket. Men det blir ett sånt sjukt ramaskri så fort jag kritiserar tjejer (till exempel) och dylika situationer och mina tankar runt det. Folk vill inte läsa kritiska inlägg verkar det som... Men det är lite så jag funkar.

Jag lovar, jag ska kika in din blogg också. Och gillar jag den, så länkar jag den. :) It's a promise. ;D

Ses och hörs, förmodligen! :) Uppskattar dina kommentarer du lagt nu. Det värmer.

MVH /D

http://dannydee.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards