Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 23 april 2010

Av Herr Dunderskägg - 23 april 2010 15:53


Vad är det med alla dessa människor som har så HOPPLÖST svårt att ta sig ur destruktiva förhållanden? Både killar och tjejer. Där det förkommer sjuklig svartsjuka, hot, psykiskt OCH fysisk misshandel.... 

Vad är det med alla dessa som har så sjukt svårt att INSE hur dåligt det är för dom? De talar om det, men har själva inte insett hur illa dom mår av det... Jag blir sjuuukt arg på såna människor och även deras destruktiva pojk- och flickvänner.


Visst, människan är byggd för att ha nån vid sin sida, men att vara tillsammans med en gris/subba är ju bara så sjukt onödigt. Visst, vissa har inte psyket att kunna ta den perioden som kommer EFTER förhållandet. Den ensamma perioden där de får tid att finna sig själva litegrann. Vissa har tendenser att bli tillbakadragna och andra bara kastar sig hejdlöst ut i nästa förhållande utan att veta vad som väntar, för att som oftast hamna i samma skit igen. 


Vi andra killar/tjejer då? Vi som faktiskt VET att vi är bra och har så mycket att ge? Vi får gå singlar och får agera "vänner" hela tiden. En axel att gråta ut på, en som lyssnar och förstår och som kommer med tips och råd. Men vi vet alla att det är en vägg vi talar till, för dom kommer ändå aldrig lyssna fullt ut på det vi säger.

Utan fortsätter vara "korkad" och "dum"... Nej jag blir så ledsen över att se folk må dåligt. Mina instinktiva sidor sätter in och jag vill ta hand om dom, men där gör jag ju egentligen fel på sätt och vis. Visst, det är jättebra att man finns där för folk i nöd. Men ibland är man så blind för sina EGNA känslor och hur man själv reagerar på all skit som kastas emot en. Svår sits måste jag säga att det blir.


Fan...


Nåja, jag tänker i alla fall inte ändra mig, utan tänker vara samma omtänksamma och omhändertagande person. Men jag har lärt mig var gränsen går nu för tiden i alla fall! Alltid något!


Nåja, ska bli skönt att vara med polarna ikväll, grilla en bit kött och dricka ett par kalla öl. Mycket mycket trevligt. Och sen film på det. Kommer bli en helnajs kväll måste jag säga. 


Vi hörs allihopa! Stay metal and stay awesome! Ta hand om er!


__________________________________________

Världens längsta observerade blixt var 149 km lång.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards