Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Herr Dunderskägg - 14 april 2010 18:58


...funkar INTE till allt!


Jag menar, hur fult är det att gå med en fin jacka/rock... Och ha mjukisbyxor till?!

Nej nej nej och åter NEJ! Jag säger inte att mjukisbyxor INTE får användas till allt. Men, ska man klä sig slött och så, så kan man väl ändå klä sig slött...? Nån gammal stor tröja som är jätteskön och mysig. Sätt inte på dig den där fina jackan eller någon finare tröja till... Oj, så tjej-aktig jag låter nu... Men... Vad fan...


Inte direkt så man blir tänd på tjejer som klär sig hursomhelst och sånt. Och hemma, där kan man använda mjukisbyxor hur mycket man vill! Right?

Där är det bara myspys och allt sånt...


Men jag tycker, ska ni vara bland folk mitt på ljusa dagen, hälsa på någon, eller vara i skolan. Använd lite mer propra kläder. Det är inte så mycket begärt.

Skulle ni gå till jobbet i mjukisbyxor? Sitta på kontoret eller gå till byggarbetsplatsen eller jobba på lagret i mjukisbyxor...?! Näe, skulle inte tro det!


Men det är inte bara nu för tiden alla går omkring så, utan det var även på "min" tid... Att inte folk lärt sig något. Eller så är det bara den där lantliga mentaliteten som sprider sig som en löpeld överallt. Alla klagar på oss ute på landet, men ni både beter er och klär er "bonnigt"!


Jag har också fått klagomål på att jag INTE använder mjukisbyxor så ofta. Men, jag menar... Alla har inte en förkärlek till mjukisbyxor. Mjukisbyxor kan man dra på sig på någon dag när man är riktigt bakis eller riktigt sjuk, och man VET att man inte ska någonstans.

Men ute bland folk, på med jeansen eller något snyggt sådär. Ni ser, jag bryr mig faktiskt om hur folk klär sig. Jag blir bara irriterad när folk klär sig lite huller om buller och tror att det är okej. Sure, nu finns det ju faktiskt folk som verkligen PASSAR i mjukisar, medans majoriteten bara ser "bonniga" ut...


Skulle ni gå på fest i mjukisbyxor? Näe, tror inte det! SKÄRPNING!


_____________________________________

En sjuttioårig människa i genomsnitt har stoppat i sig 30 ton mat,

ca 6 elefanter.

Av Herr Dunderskägg - 14 april 2010 13:20


Hahahahahaha! Nu ligger klippet uppe från Rivstart jag såg för några dagar sen. Jag höll på att sätta frukosten i halsen. Har helt glömt att berätta för er, och visa er såklart. 


Det är alltså programmet Rivstart på Bandit, som ibland har en avdelning som heter "5 tycker till". Och där var det en kille, som heter Jonas, som ringde in och ville vara anonym. Dom vill veta ifall folk ska skilja sig eller ej, och utifall folk går i såna tankar osv... Förstår ni dilemmat? Han avslöjar sitt namn, SEN säger han att han vill vara anonym. Hahahahahahaha...!! 


Alltså ni måste bara se detta:




Jag skrattar så jag gråter varje gång jag ser detta. Så plumpt och klantigt, men åååh så roligt det blir av det hela! Det bästa är ju att nästa som ringer in fortsätter att driva med killen som gör bort sig i första samtalet... Alltså detta är ju guld värt. Vad vore världen utan klantskaft? Bra tråkig, måste jag säga!


Enjoy!


_______________________________________

Sonys första produkt var en riskokare. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards