Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Herr Dunderskägg - 13 april 2010 13:04


...till att komma ut och lira med bandet!


...till Valborg!


...till sommaren 2010!


Det finns väl en hel del till man går och längtar efter... Men det är de tre grundstolparna som ligger som grund för min längtan.

Jag skriver låtar på löpande band känns det som, vi ska bara försöka få ihop något snyggt med bandet. Jag tror vi börjar sträva åt samma håll i alla fall. Alltid något! Jag har nu fått en liten förkärlek till pilsnerrocken och ösigheten som kommer med den. Den sortens musik tillför en sådan energi till bandet i sig också.

Man blir tvungen att rocka loss lite mera. Sen är det även ösvänligt för publiken man spelar inför. Jag rör mig mer och mer ifrån stoner-biten som jag var lite kär i förr. Men visst, influenserna finns där fortfarande. Men jag går mer och mer åt pilsnerrocken. Vi börjar ju faktiskt få lite erbjudanden och sånt nu om spelningar, och vi har egna ideér vart vi vill spela osv... Så det kan bli en riktigt riktigt rolig sommar fylld med musik!


Vill ni veta hur pilsnerrock låter? Gå in på myspace och sök efter The Matlocks, Lou Siffer & the Howling Demons. Eller gå in på Spotify och sök upp The Bones (deras album "Straight flush gettho" är bäst), Chrome Division, The Carburetors eller Backstreet Girls.


Valborg ja... Den närmar sig med stormsteg, och det är ju faktiskt bara lite mer än två veckor dit! Sisådär sjutton fjuttiga dagar som, jag tror, kommer gå jääklarns fort. För senaste två veckorna har bara flugit förbi! Jag vet inte vad det är med mig och Valborg, men jag blir alldeles toktaggad när det är på gång. Och jag brukar förvänta mig FÖR mycket. Men i år ska jag bara följa mina fötter (och vänner) och se vart stegen tar mig. Jag tänker inte säga att "det och det ska jag göra"... Nej, jag ska bara... Vara spontan och öppen för nya grejer!


Sommaren sen... Den är på antågande på allvar nu. Tempen ligger stadigt runt 10-14 grader nu om dagarna, och det känns helt jävla okej!

Och jag har lovat mig själv att inte sitta inne (som jag haft en tendens att göra tidigare somrar) för att man liksom... Nej jag vet inte... Nej, jag ska vara ute fanimej varenda dag i sommar... I ur och skur... Säger vi! Jag ska nog inte säga för mycket... Eller?! Vågar man sticka ut hakan, utan att någon svingar en högerkrok med haktippen som mål? Sommaren 2010 ska bli THE BEST, so far!


Jag säger detta en gång, och en gång ENBART:
"Don't stand in the way when the train's passing!!"


_______________________________________

Varje droppe havsvatten innehåller en miljard guldatomer.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards