Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Hur lagar man ett brustet hjärta?

Av Herr Dunderskägg - 26 april 2010 12:02


När man ser folk omkring sig som mår dåligt över att man gått skilda vägar så får man nog inte någon direkt insikt själv om hur hårt det faktiskt kan vara.

Man säger liksom att "tiden läker alla sår" och "kärleken kommer när man minst anar" etc etc etc... Men, man inser faktiskt inte hur hårt ANDRA tar det.


När man själv blir dumpad, eller dumpar någon så kan det vara så fruktansvärt hårt och allt känns skit och pest och helvete! Man gräver ner sig i ett hål och vill aldrig mer ur det. Medan alla försöker och försöker att finnas för en, men man är så insnöad och så självömkande att man inte accepterar hjälpen man får. 

Och när ens vänner är såna, så blir man nästan arg för att dom inte accepterar den hjälpen man själv slog ifrån sig när man mådde skit pga ett kraschat förhållande.


Vissa reagerar ju annorlunda dock, och släpper allt och går vidare på ett par dagar. Och för andra kan det ta flera år innan man är "reparerad" och har kommit över exet man var tillsammans med. Vissa går till och med och skaffar pojk-/flickvän efter bara ett par månader, och vissa så extrema (som ett av MINA ex) att dom har ny kille två dagar efter förhållandet kraschat. 


Där, kan jag bli fruktansvärt arg. För, då ser man verkligen vad man betydde för den man var tillsammans med. Och har man i ett sånt förhållande fått höra "jag älskar dig", så var ju det bara lögn och man slutar tro på allt vad dom orden betyder. Dom tre "magiska" orden blir gråa, tråkiga och alldagliga. Tyvärr...


Förr hade dom så stor betydelse... Nu för tiden kastas orden hit och dit av fjortisar som förlovar sig efter ett par-tre veckor och tror att det ska hålla livet ut. Pyttsan! Jävla skitungar, ni vet inte hur mycket ni förstör för oss andra.

Allt blir bara en enda stor gråzon!


Det finns nog inget sätt att laga ett brustet hjärta riktigt. För ens ex kommer alltid finnas med en, hur lite man än vill, för resten av livet. Man får helt enkelt, gå vidare på bästa sätt. Det är så himla individuellt det här... Det finns liksom inget absolut svar, för allt är relativt när det kommer till känslor och förhållanden och allt sånt. Så, om ni trodde jag skulle ha ett bra svar till er, så trodde ni fel!


Stay awesome! 


______________________________________

Hästar står upp ca 92% av dess liv. Till skillnad från människans 23%.

 
 
Ingen bild

Isdrake

26 april 2010 12:20

Det bästa tycker jag är ju såklart att hitta det man själv gillar. Ett intresse som man verkligen kan brinna för. På så sätt är det mycket lättare att hitta tillbaka och att man börjar leva för sig själv.

 
Ingen bild

Eleaor

26 april 2010 13:57

Men det blir så lätt hänt ändå. Och även om man skiter i vilket så stämmer orden ändå. "tiden läker alla sår".
Och alla har vi olika sätt att handskas med våra sorger. Flera har svårt för singellivet och hoppar från person till person. De är helt enkelt rädda för ensamheten. Medan andra kan vara singlar i flera år innan de ger sig in på det där igen.
Men bara för att man finner kärleken efter en relativt kort tid behöver inte det betyda att kärleken inte fanns där i föregående förhållande. Man kan älska varandra innerligt, sluta vara kär och finna kärleken på annat håll och det behöver inte ta flera år innan man finner en ny kärlek. Och det går att vara förälskad i fler än en person samtidigt. En slags kluvenhet.

Se inte orden "jag älskar dig" som gråa och alldagliga. I många förhållanden kanske de spills för ofta. Men jag tror ändå att i många fall menar man verkligen dessa tre underbara ord.
Det gäller att minnas det fina, när det var bra. Jag tror inte att de bra perioderna är en enda stor lögn. I så fall ljuger man allra mest för sig själv, även om man ljuger för sin partner.
Och det är egentligen värre att ljuga för sig själv än för andra. Då finns det ingen sanning i någonting längre.

 
Ingen bild

julia

10 januari 2011 22:54

jag vet inte riktigt hur jag ska förklara saken, jag är inte jätte gammal det är jag inte, skulle aldrig komma på tanken att förlova mig i min ålder, iofs jag är 18. Men jag är mogen för min ålder, och jag bara hatar folk som ska hjälpa en men han var ine bra han var inte dittan han var inte dattan jag hade jätte problem med att komma över mitt ex men när jag gjorde det efter 1,5 år så träffa jag en ny kille, som är så jävla underbar snart träffats ett år men vi har inte skaffat ett förhållande eller ingenting, men tanken finns där men jag tycker inte man ska rusa in i något för blir lätt man pratar om sitt ex och att man t.ex jämför killen med sitt ex vilket ofta slutar illa. // GILLAR DITT INLÄGG BY THE WAY

Herr Dunderskägg

24 januari 2011 17:43

Tack tack för ditt svar.

Ja, allt är en mognadsfråga. När är man redo för nästa steg, när är man redo att ge sig in helhjärtat i nästa förhållande osv osv osv... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards