Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Gimos stora dag är här

Av Herr Dunderskägg - 13 januari 2010 12:21


Knutmasson är här igen. Sån skit. Vad är det för nåt nu för tiden egentligen? En dålig ursäkt att springa omkring i snö och minusgrader och supa sig redlös och vara utklädd. Även slåss bakom sin mask för att - just det - man är anonym.

Fjortisfasoner.

Det hela började som en liten egen version av Halloween. Springa runt och knacka dörr och visa upp sina egenhändigt gjorda masker och samla godis från folk i husen.

Nu för tiden är det endast supa supa supa som gäller. Det är trist, det är sorgligt och man skäms över att se alla fjortisar som springer omkring i en mask som kostade 20 kr på Lekia bara för att... Vara utklädd?! Näe, tacka vet jag alla dessa människor som lägger ner enorm energi på stora ekipage och gör sig besväret att faktiskt göra något speciellt för att underhålla, främst barnen, men även oss vuxna som fortfarande har ett barn på insidan.

Nej, jag bli hemma ikväll. Inget knutmasso för mig detta året heller. Jag har varit utklädd ETT år, och det året körde jag också så. Jag var utklädd till kobojsare med knallpulverpickadoller. Jag la i alla fall ner lite tanke i det hela...

Men men... Jag låter dom hållas. Dom tycker det är jättefestligt att supa sig redlösa mitt i veckan (det är ju i och för sig Lill-Lördag) och sen upp till jobb/skola imorrn. Kul för er... Själv kommer jag mår jättebra imorgon! Hahaha!

Suckers!

Jag förstår liksom inte det som är så kul med knutmasson? Alla samlas uppe i ladan sen och ska dansa. Även alla fjortisar (ja, jag vet... Det är 18-årsgräns) är där, och det intresserar mig inte särskilt mycket. Hehe...

Näe, jag ska sitta hemma, äta min goda sallad och umgås med Sara som kommer över ett par dagar nu och hälsar på. Ska bli trevligt. Har inte träffat henne på ett år nu så... Ska bli kul!

Nu ska jag ta en banan, och sen fortsätta rensa avlopp! Ha det gott folket!

Hejsan!

____________________________________
"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
- Nalle Puh 

 
 
Ingen bild

Sara Matsson

13 januari 2010 13:42

tror du att hela gatan bara består av fjortisar eller? de är förfan mer äldre 'kärringar' än yngre ute på gatan.. Du har ju inte äns varit där så sluta klaga klaga klaga. Du har säkert inga vänner, säkert därför du är så negativ på de hela. ;)

 
DannyDee

DannyDee

13 januari 2010 14:01

Nej Sara. Jag har inga vänner. Det är SÅ synd om mig. Buhu. Jag har bara varit med på knutmasson ett ANTAL gånger. Jag är liksom 25 år gammal och är veteran vad gäller det firandet. Allt jag vill få fram är att jag har ledsnat på det. Det är en kass ursäkt för att gå ut och supa skallen av sig och slåss. Ja, det har hänt mig med, och jag har flera vänner som råkat ut för samma sak. OCH en annan sak. Ja, det är en hel del äldre människor där, och dom är minst lika fulla dom. Jag skäms inför alla barnen som ska ut och se på roliga figurer och istället blir vittne till ett fylleslag utan dess like. Skämmes tamejfan! Drickat kan ni sköta uppe i Ladan! Kan du inte komma med starkare kritik än så där kan du hålla igen foderluckan. Tack.

http://dannydee.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emelie jansson

14 januari 2010 13:36

men gud, nu blir jag tokig. har du inget viktigare och skriva om i din blogg?? knut är gimos höjdpunkt, de är nått som har vart med i flera flera årstid och det kommer fortsätta så.. så sitter du och är asnegativ och gnäller över allt, finns nog inte ett enda inlägg i din blogg som består av nåt normalt, varje inlägg har något gnäll o de är nåt som stör mig... jag håller faktiskt med sara i inlägget innan, det kanske beror på att du inte har några vänner som vill gå med dig?? så du ska låta så perfektonistisk o sitta hemma o äta sallad o lyssna på bibeln istället. förfan, ryck upp dig. trodde bättre om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards