Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 26 januari 2010 15:11


Alltså, tjejer är konstiga.
(Nog för att vi killar också kan vara det ibland, men tjejer tar priset.)

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja...
Alla tjejer är så sjukt olika, på alla olika nivåer. Och man vet inte vad man ska ta sig till, för hur man än gör så finns det alltid fel med saker man gör.

Ta till exempel det här med tjejer, och deras krav de har på killar. Och alla (kanske inte alla, men många) säger att en kille som mig, borde dom ha valt... Och dom säger det även när dom är singlar. Men varför väljer dom mig aldrig?
Varför blir jag bara en vän i det långa loppet? Vad gör man för fel?
Om en kille som jag nu är så bra, varför vill dom bara vara vän med mig?

Hur kommer det sig att de söker tryggheten hos mig, men ändå aldrig "väljer" mig?
Och de kan sända ut så sjukt dubbla signaler ibland med så det är helt sjukt åt det.
De är jätteflirtiga och lixom, till exempel sitter/ligger och håller en i handen och smeker en på armen i timtal och verkar jättemysiga, och sen säger att man är en jättebra vän och att dom vill ha det så...? What's up with that?! Nog för att jag hört talas om kramkompisar osv, men... 

Det är inget fel på mitt självförtroende, och jag tvivlar inte på mig själv på det sättet, jag bara är fruktansvärt besvärad över tjejers sätt att tänka och deras logik och deras vibbar so to speak...

Har i alla fall satt upp några ganska enkla krav på hur jag vill att en tjej ska vara om JAG skulle kunna vara med henne... Har tänkt på detta i några dagar nu.

Utåtriktade - Hur kan man vara med nån som är introvert och bara sitter hemma och inte vill umgås med mina kompisar, eller SINA kompisar när hon är med mig?
Det blir sjukligt tråkigt i längden att bara, sitta hemma... Man måste hitta på saker tillsammans!

* Ärliga - I alla situationer. Det spelar ingen som helst roll. Jag kanske kan verka kontrollerande som vill ha klarhet i allting. Men man kan begära såpass mycket att man är ärlig mot varann i ett förhållande. Inga hemligheter - ALLS!!!

* Lojala - Jag har upplevt otrohetens fula ansikte mer än en gång. Och jag är less på det. Finns det någon tjej som faktiskt inte ens tänker tanken att knulla någon annan när hon är med mig? Visst, dom fantiserar nog... Det gör nog alla (även jag har väl fantasier, men jag lever inte ut dom), men jag vill känna mig speciell och bara deras. Inte någon som vill ha allt dom ser! Tilliten är ett problem för mig. Så om ni vill ha mig, är det dags att ni visar respekt för att jag har kass tillit, okej?! Kämpa för mig, såsom jag kommer kämpa för nästa tjej, och alltid har kämpat för de flickvänner jag haft.

* Hårdrockare - Jag lyssnar i stort sett bara på metal/hårdrock av alla de slag, så om du ska orka vara med mig. Får du antingen lära dig tycka om det, acceptera och kompromissa eller helt enkelt älska musiken jag älskar.

* Tycka om bodymods - Jag är tatuerad och inom en snar framtid förhoppningsvis även piercad. Gillar du sånt, välkommen att knacka på!

* Partymänniska - Själv drar jag på fest var och varannan helg. Så plus i kanten om du kan dricka (och inte börja gråta och bråka) med mig och mina vänner, och såklart i såna fall dricker jag även med dina vänner.

* Självständig romantiker - Du skall klara av att stå på dina egna ben, ha skinn på näsan, men samtidigt vara väldigt öppen med dina känslor. Kunna visa den inför vänner, och hitta på romantiska saker mitt i veckorna av ingen anledning alls. Plus i kanten är ju om du gillar att laga mat (tillsammans med mig såklart), och bara göra roliga saker tillsammans med mig.

* Humor - Helst av en lite lägre standard. För jag själv kan vara väldigt låg i min humor, och väldigt ofta! Jag skrattar mest hela tiden och gillar att få folk i min omgivning att skratta.

Sen har vi en liten grej som bara skulle vara en bonus:

* Musikalisk - Som sagt inget krav, bara en bonusgrej. Kravet är ju att du ska älska musik. Bonusen är om du kan sjunga, spela något instrument, MED mig såklart! Vore riktigt häftigt att träffa någon sån tjej.

- - -

Jag tycker själv att mina krav inte direkt är höga, utan VÄLDIGT realistiska. Inte sant?! Nu kom huvudvärken, och inte har jag råd med huvudvärkstabletter heller eftersom mina pengar inte kommit in än... Nåja...

Får bara hålla tummarna att det går över, eller om jag måste stå över innebandyn idag igen... Fan fan fan... 

Nåja, vi hörs väl av något, I guess...?!

___________________________________
"Sniglar kan sova i tre år." 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards