Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 1 januari 2010 23:30


...och om inte spännande, så i alla fall smått händelserikt. 

Det nya året inleddes såklart, enl. trad. med fyrverkeriet och annat smått och gott. Skumpa var det visst med. Och kramar till höger och vänster. Jag tror jag fick 5-6 nyårskramar av Jennifer. Hahaha...

Men samtidigt som jag hade en riktigt trevlig kväll, så måste jag säga att nästa gång det är dags för något större, så tänker jag inte stå som ansvarig, så att jag själv kan ha KUL. För jag hann inte ha kul... Jag hade trevligt... Men jag var för stressad över att saker och ting skulle gå snett, att folk inte skulle hålla på byta låtar (som Palmen gjorde X antal gånger), oroa mig över högtalarsystemet, o.s.v... 

Så jag hann helt enkelt inte att ha kul tyvärr. Men jag är sjukt glad över att så många är nöjda med festen och jag har fått så många tack-sms! Och det värmer verkligen, det måste jag erkänna!
Och jag måste sända ett stort tack till alla som hjälpte till att ansvara i kassan och till er som hjälpte med bord och stolar och övrig städ. Speciellt tack till Sebbe, Agge och Mike som stannade kvar längst och hjälpte till. Ni är guld!! TACK!!!

Efter lite frustration i slutet av städningen inatt så drog vi ner till Jönninge vid klockan halv fem på morgonen. Kunde INTE somna, utan låg och pratade med Jennifer fram till kvart i åtta. Sen upp igen vid tio. Tack för att du höll mig sällskap gumman!
Vi var alldeles skadeglada att det inte var nån av oss som mådde dåligast - utan det var Emelie som mådde bajs och var en spyfluga där på morgonen! Hahaha... Hon vart sur på mig! Hahahahaha!!

"...inte ett ord Danne...!" hahahahaha!!

Nej, sen vart det en promenix (med fin-skorna på) upp till bygdegården. AJ, säger jag bara! Sen vart det städning av det sista. Det var ett jäkla torkande och skrubbande av golven. Sen fick jag hjälp av Björn och Lorentz att köra ner ljudet till Lacke och Catarina. Tusen tack igen för hjälpen!
Och tack till Adde, som i sista minuten lånade ut ljuseffekter till oss.

Nåja, sen skulle vi upp till "Keben" och lämna av Jessica. Det gick bra, fast det var snuskigt halt på småvägarna i Tuna. Tills vi skulle därifrån... Björn gasade till ANINGEN för hårt, bilen ställde sig på sniskan och ner i diket bar det!
Men vi hade sån sjuk tur att precis när vi drog ner i diket så kom en snäll själ och försökte hjälpa till i alla fall. Inte för att det gick så bra för han men...
Sen kom en av Olarsarna med Dodge-vanen och bara hakade fast oss och på två minuter var vi ur diket. Björns nerver var lite skakade och han överlät körandet till mig istället.

Utan dikespåhälsningar skall understrykas!

Well... Hem bar det. Kopplade ihop datorn, körde igång den, gick och la mig i soffan och somnade i tre timmar. Duktig Daniel! Sen blidde det baguette med rödbetssallad, grönsallad, gurka och köttbullar! Det är grejer det. 

Näe nu skall jag slafa! Ha det gott alla, och hoppas alla hade en underbar nyårsafton! Vi höres snart igen, det lovar jag!

Hej med sig! 

__________________________
Daniel är nu rökfri: Dag 1 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards