Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 11 januari 2010 13:00


Happ, så var det ny vecka igen då. Och jag tänkte härmed skriva ett totalt meningslöst inlägg om allt och inget om vad som rör sig i mitt huvud just nu.


Sitter och funderar på ifall man ska orka röra sig ut på Onsdag när det är knutmasson, eller ifall jag skiter i det i år igen?! Det har ju totalt tappat sin charm, när det enda som gäller nu för tiden är; supa sig dyngrak och slåss när man är skittuff bakom en utklädnad/mask. Näe, jag bojkottar Knutmasso. Det är en jättefin tanke från början allt med knutmasson. Men den har spårat senaste, säkert 20 åren...


Sen håller jag på och städar bort julen lite pö om pö. Just nu återstår bara adventsstakarna i fönsterna. Två som ska ner, och sen in i förrådet igen! Har bara dom kvar, och tror jag spar dom ända tills på Onsdag då julen officiellt är slut.


Oj, nu blev det Backstreet Boys - Larger than life på Spotify. Jag kör listan från nyår. Det var många kultlåtar jag missade att köra då alltså. Men en sak är säker - folk från Tuna har då ingen vidare bredd i sin musiksmak (förutom typ, Victor, Tobbe och kanske nån till) och allt som gäller är rock'n'roll, dansband eller fjortisdunk! Hehehe... Dags att bredda sig lite tro?


Tänk på oss i bandet, hur jävla olika vi är vad gäller musiksmak. Jag är allätare (den som lyssnar på bredast variation av genres), Victor och Joel är väldigt 80-tal och glam, och klassisk hårdrock helt enkelt. Svensken är döds, men har faktiskt börjat lite smått breddat sig, och Freddan är också bredare i sin variation än vad han var tidigare. Men han är inne på väldigt mycket grunge, stoner, väldigt melankolisk och tung musik på det viset. Men ändå lyckas vi komma överens på nån vänster hur vi ska spela och inte spela. Det känns riktigt nice!


Fick även läsa det skönaste citatet på ett tag nu, men det får ni reda på i slutet på blogginlägget, som vanligt! Men, det är förjävla sant!


Har hört om Owl City med ofta nu senaste tiden, så var tvungen att slå igång låten "Fireflies" på Spotify nu, riktigt chill musik. Men kanske inte riktigt min stil...
Kanske skön musik att på i bakgrunden när man städar eller lirar TV-spel eller bara sitter och tar ett glas vitt med nån?! Då kanske det duger...


Sitter och tänker även lite på vad jag egentligen vill ha i en tjej; jag vet att jag har sagt att jag ska va singel och så men. Alla som känner mig tillräckligt bra, vet att jag är väldigt charmig och romantisk, yeah?! Heheh... Det är i och för sig bara sanning. Jag lever inte på mina looks, om man säger så. Utan jag lever på min personlighet och min charm, och därmed har vi fastställt EN sak. Ytlighet går fetbort!


Men ska jag kunna vara i samma rum som tjejen, så ska hon ju faktiskt kunna lyssna på hårdrock, och även gilla LITE sport. Hon behöver inte vara stormförtjust direkt, men ändå kunna kolla på typ.. Sverige-matcher åtminstone i lite olika sporter (hockey, fotboll, innebandy, handboll osv.) jag följer.


Hon ska även vara romantisk och lika närhetsberoende som jag är, för annars lär det ju inte funka. Kul att ha ett helt romantiklöst förhållande utan ens kramar o kyssar?! Nej tack...
Hon ska även gilla att gå ut och umgås med polare, dansa och leva livet och kunna bjuda på sig själv och INTE skämmas över mig. För jag skäms då fan inte för vem jag är. Utan, jag bjuder mer än gärna på mig själv och showar lite. Kan även vara ganska högljudd. Men, säger man till mig blir jag lite tystare... Men jag kan väl lägga det såhär; hittar ni någon mer tillgiven kille, säg till så ska jag bli mer hängiven än han! Haha! 


Nej, men jag lägger allt på ett kort, vilket kanske är dumt. Men vill man verkligen visa hur viktig en person är, är väl det enda sättet att göra det på, eller?!
Allt jag behöver jobba på och finputsa är mitt självförtroende. Men jag har kommit långt, det har jag. Alla som känner mig på djupet vet hur skadad jag var förr och hur ärrad jag har blivit genom åren. Men jag är starkare nu än någonsin!


Men men, nu spårar blogginlägget. Men jag sa ju, det skulle handla om allt möjligt onödigt... Vill även tacka alla vänliga själar som stod på min sida igår när jag skrivit inlägget om den där lilla otacksamma valpen!
Det värmde i mitt hjärta! Det vill jag lova.


Näe, nu ska jag städa undan det allra sista av julen och slänga in det i förrådet.
Sen säger vi, "ses nästa år då!".

- - - 


PS. Vill även sända en tanke till Jimmy Nilsson, nu när jag kom att tänka på honom. Kan inte fatta att så många dagar gått sedan du lämnade detta tomrum bland så många. Det är ofattbart hur många du berörde. Så många du sträckte ut en hand till, när du egentligen själv behövde en trygg han att hålla i. Du var en stor personlighet som jag tror aldrig kommer bli glömd. Så många som fällt tårar och fortsätter fälla tårar vid tanken av att du är borta och aldrig tänker vända om. Vi får helt enkelt minnas bara. Minnas och sprida din värme vidare. Snackade med syrran din här för ett tag sedan, och vi kom in litegrann på dig och hur du var som person. Hon hade inte ett enda ont ord att säga om dig, och hon ångrade att hon inte hängde med mera i vad som hände i ditt liv osv. Men du ska veta att du är saknad. Så otroligt saknad. Tack för att jag fick vara ens en liten del av ditt liv grabben. Du hade en sån otrolig charm och kunde så lätt få folk att skratta och känna sig bra till mods när dom var med dig. Har hört så mycket historier och det finns inte en enda som säger ett ont ord om dig. Eller ja, visst har man hört det, men dom kände dig inte särskilt bra, eller ja... Dom kände dig inte alls. Nej, nu ska jag kila. Sköt om dig grabben!

- - -

Ciao!


______________________________
"Riktiga män lyssnar på sin kärring! Annars så har man skitit i det blå skåpet,
och ligger allmänt risigt till..."
- Kjell Mattsson 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards