Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 15 januari 2010 11:10


...så har folk ett nästan maniskt behov att tycka olika och skälla ut en bara för att man tycker som man gör. 


Ta t ex det här med knutmasson. Jag tyckte att det hade tappat charmen osv, ja då kommer det två tjejer som skäller ut mig och kallar mig olika saker och helt plötsligt är jag kristen?!
"Hur fan gick det till?" satt jag bara och tänkte. Och förresten, bara för att man är religiös så ogillar man inte knutmasson?! Hur fan kunde du få in det i dina åsikter?


Jag bara undrar... Det verkar helskumt, enligt mig... 
Och samma sak, bara för att jag äter sallad så är jag också kristen. Så kristna hatar knutmasson och äter sallad, enligt dig som kommenterade. Hur du lyckades med det absurda argumentet är för mig ett mysterium.


Sen t ex, om man gillar en viss sorts musik är man dum i huvudet eller har dålig smak. What's up with that?!
Alla har väl en egen smak? Alla gillar väl olika (även fast det finns såna som bara MÅSTE tycka lika som folk bara för att "passa in") sorters musik?!
Jag, till exempel, gillar metal av NÄSTAN alla de slag. Men jag kan även sätta mig och lyssna på dansband (jag växte upp med det, och finner en viss charm i den sortens musik), jag lyssnar även på trance, dance, techno av olika slag. Gör det att jag har dålig smak? Bara för att jag vågar vara bred i mitt musiklyssnande?
Gör det mig till en person med kass smak när jag säger att jag även gillar viss opera? Långt ifrån all opera... Jag gillar även symfonimusik, från till exempel, filmer eller klassiska stycken. 


Sluta klaga, och njut mer av den musik som finns runt er. Öppna era sinnen. Men, är ni insnöade så får ni vara det. Jag tänker inte säga åt er att lyssna på en viss sorts musik. Jag kanske kan fråga er, om ni kanske skulle kunna ge vissa låtar en chans och växa därifrån, men aldrig tvinga på er musik ni inte vill ha/lyssna på.


Samma sak med filmer, och exakt samma argument kör jag med där.


Och om man gillar en viss sorts mat, så är man äcklig. Men ni får gärna hålla blodpudding, isterband, pölsa och lutfisk för er själva.
Jag ÄLSKAR till exempel, vita bönor och ravioli... För vissa är det ett mysterium för att jag faktiskt kan äta det, helst kallt. Ravioli är så praktiskt. Öppna burken, ta fram en sked/gaffel och ät direkt ur burken. Hur gott som helst. Bara för det är jag inte äcklig. Jag har bara MIN åsikt om vilken mat som är ätbar och vilken som INTE är det. Jag gillar heller inte sill, som äts vid varje stor högtid.
Det är för MIG ett mysterium hur alla kan äta det. MEN, jag klagar inte, jag bara avstår den rätten. Jag kan inte heller få i mig gravad lax. Det är något med konsistensen... Jag har provat, tro mig, men det går bara inte ner.
Jag får typ kväljningar. Kanske ska ge mig på det om ett par år igen, man kanske får ner det då?!


Och, det man fått MEST klagomål över, är att man inte dricker öl/whiskey. "Det är inte mycket man i dig inte!" är det man får höra mest.
Visst, jag har börjat så smått att dricka det. Men det är väl en vanesak antar jag att lära sig faktiskt tycka om det och njuta av det. Just nu är det bara någon klunk här och var för att testa. Ska prova att få i mig lite whiskey hos Jocke imorgon. Och spela Wii of course!
Det var även länge klagomål över att jag inte drack kaffe. Och när jag väl började dricka kaffe, ja då klagades det på att jag hade mjölk i. Hur fan ska ni ha det?! Folk är då aldrig nöjda. 


Nej, nu ska jag fortsätta min hurtiga dag! Sköt om er så hörs vi! Puss i ljumsken.

PS. Vill bara avsluta inlägget med att sända mina varmaste tankar till min vän Jennie. Jag/vi finns alltid här för dig vännen. Det vet du. Ett ljus brinner i fönstret idag för din/er skull. Beklagar så oerhört. /Mängder av kramar, Daniel.


__________________________________
"Risken att du dör av att ramla ur sängen är 1 på 2 miljoner."

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards