Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 25 januari 2010 12:45


Ja... Vad säger man? Jag befinner mig just nu (som det känns) i ett vacuum.
Det spelar ingen roll hur många jobb jag söker (även fast jag ringer eller besöker platserna) så får jag antingen ett nej, eller inget svar alls.


Ska det vara så?


Nog för att jag inte har fullständiga betyg. Fattas några ämnen, men... Alltså, folk som inte ens gått gymnasiet alls får ju bra jobb, och så. Man börjar bli bra uppgiven över allting.


Drömjobbet är ju att hålla på med musik på heltid, men det är en låååång väg dit. Och då ska man hitta någon som just är med på det hela och köra liksom som trubadurer eller ha något band, som faktiskt kan ta sig ut på spelningar någon/några gånger per månad. Köra t ex tre helger i månaden... Vore så jäkla kul!


Jag har ju ingen egen bil heller, vilket krävs för många jobb nu för tiden. Körkort har jag, så det är inga problem. Problemet är bara att, jag sökte till en C-kortsutbildning nu i vinter. Men fick svaret att: "Det finns för många arbetslösa chaufförer redan, som företagen kan ta in. Så det finns inga chanser att starta nya utbildningar på ett tag."... Känns lagom stabilt.


Jag skulle ju kunna jobba med lokalvård/städning av olika slag, eftersom jag har erfarenhet av det bakom mig. Blir väl lite mer än ett års erfarenhet av det.


Sen har jag samtidigt truckkort, men jag tror situationen är likadan där, som för lastbilschaffisarna. Det finns många som har truckkort, men pga lågkonjunkturen, kan företagen tyvärr inte ta in några. Utan genom bemanningsföretagen. Och jag har ju bara A2, A4 och B1-licenserna. Och det är inte mycket att skryta med.
Det betyder att jag har licens för; Ledstaplare, låglyftare och motviktstruck t.o.m 10 ton.


Skulle gärna vilja bredda mig och ta lincens för till exempel; 12-tonstruck, Skjutstativ, hjullastare osv...


Sen kan ju faktiskt tänka mig att (väldigt gärna) jobba i någon slags affär/butik av något slag. För jag är ju en socialt lagd människa, som har väldigt lätt att prata för mig, och även alltid har glimten i ögat. Det kan tas på både gott och ont, har jag hört. Att jag kan vara lite väl pratig. Men så funkar jag...


Jag är ju inte direkt rädd för att anta nya utmaningar, och om jag får säga det själv så är jag lättlärd. Det är bara det att jag kan vara lite försiktig precis i början, typ första 2 veckorna är jag mest för att se och lära. Men efter det så vågar jag påstå att jag faktiskt börjar ta för mig mer och mer.


Vissa säger säkert raka motsatsen, men ja... Bara jag släpper spärren jag har vad gäller att ta det där stora ansvaret, så går det lätt sen!
Jag är väldigt envis av mig som person, både på gott och ont, och har faktiskt lätt att gå upp om morgonen bara jag behöver. Som nu t ex, när jag går upp mellan 06:30 och 07:30 om dagarna. Är ju bara skönt att kliva upp tidigt och få vara med om dagsljuset liksom.


Men jag är väl mest en nattperson om jag ska vara ärlig. Så om jag jobbade natt skulle jag nog bara trivas som fisken i vattnet. Men, som sagt - det spelar ingen större roll.


Jag är även i bra form (eller, jag börjar bli i alla fall. Hehehehe...) och är frisk och kry. Jag är inte den personen som blir sjuk ofta. Har kanske två förkylningar om året, som alla andra. Jag röker ju knappt längre heller, så jag behöver inga rökpauser när jag jobbar. Jag kan gå flera veckor utan cigg, nemas problemas.
Men än finns ju suget, men det är inte sådär påtagligt som det var precis i början.


Så om ni har någon plats på ett lager, städ-firma, musikaffär, eller har en plats i ett coverband (som jag kan ha som ett litet sidoprojekt på sidan av bandet jag spelar i, bara inte repningarna är på Lördagarna mellan 12:00-16:00), eller en vanlig affär av något slag (livsmedel, sport osv.) så är jag mer än intresserad av att ta kontakt med er.


Skicka en kommentar eller skriv i gästboken, så kontaktar jag er.
Tack för mig!


_____________________________
"En gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör."

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards