Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 19 januari 2010 14:56


Tjena hallå alla bloggläsare!

Nu tänker jag väl, jag vet inte, "sälja in mig på marknaden"? 
Jag har stött på så många stolpskott och det är fan min tur att må bra nu!

Jag är en kille med ett hjärta av guld, och så enormt mycket kärlek att ge,

men det är ingen som verkar kunna ens ta och lära känna mig utan att från sekund ETT börja leta fel på mig för att kunna dumpa mig.
Visst, det finns alltid en gnutta ytlighet med överallt, och det är så ALLA funkar även dom som säger att dom inte är ytliga. En vacker yta är faktiskt en liten del av vad som hänger med när man "letar" efter ny pojk/flickvän.

Mycket därför har jag börjat tränat och ligger på diet. Jag ska gå ner i vikt (13 kg, som ni kanske vet nu) och sen börja bygga lite mer muskler för att faktiskt trivas i mig själv. Det är DET som betyder något egentligen. Man ska älska sig själv och verkligen vara trygg med hur man är som person, och även hur man ser ut. Går man omkring och har komplex, så skiner det rakt igenom, och då är man inte lika attraktiv som människa, sorgligt men sant.

Jag har många positiva sidor, men samtidigt så har jag ju såklart brister, vem fan har inte det liksom? Visst, det finns ju människor som samtidigt har FÖR bra självförtroende och tror dom är större än livet självt.
Såna människor har jag aldrig riktigt förstått mig på. Viss sätter ribban lite väl högt, eller hur? Man ska vara ödmjuk, samtidigt som man kan slänga komplimanger på sig själv ibland. Eller som jag har tatuerat; "Nemo Sine Vitio Est" vilket står för just, ingen är utan fel.

Nu kom jag in på massa sidospår... Som vanligt! Hahaha...!

Men, jag som person är väl väldigt social och lättpratad. Det finns väl egentligen ingen person jag INTE kan prata med. Det spelar ingen roll ifall jag är spiknykter eller har fått i mig lite alkohol, jag är alltid lika öppen och glad och pratsam.
Jag har enormt mycket energi, och gillar att spexa och vara lite galen. Det får man leva med liksom. 
Jag är även väldigt snäll, och kanske även ibland dumsnäll, om ni förstår hur jag menar? Det händer väl ibland att jag blir lite väl blåögd och får skit kastat på mig för att jag ställer upp lite väl mycket. Men, jag har blivit bättre på den fronten på senare tid. Jag har lärt mig att vissa ska man helt enkelt inte lita på.

Jag är även väldigt hängiven av mig, ta till exempel, när jag fått känslor för någon. Då ger jag all kärlek till den personen utan att tveka en sekund. Jag finns vid tjejens sida hela tiden, men jag är samtidigt förstående om att det kan bli lite mycket ibland, och då tar jag såklart ett steg bakåt, även om det är svårt.
Man vill ju liksom, spela ut sitt hela register...

Jag är en, helt enkelt, godhjärtad person. Jag vill alla väl, även om det inte finns tid åt alla. Och jag kanske tar mig för mycket tid att hjälpa människor ibland. Men det är för att jag fruktansvärt omtänksam av mig, och vill att alla runt mig ska må bra, så jag glömmer av mig själv from time to time.
Dumt, I know... Men jag jobbar på att mer och mer ta tid för mig själv och verkligen försöka få MIG att må lika bra som jag vill att alla runt mig ska må.

Jag är även väldigt romantisk, och närhetsberoende nästan. Jag älskar filmmys med någon jag håller av. Bara dela en filt och bara glömma tid och rum och vara i "våran" bubbla en timme eller tre... Eller bara få laga mat åt någon man tycker om. Visa uppskattning och visa hur mycket personen i fråga betyder.
Gå promenader tillsammans och prata om allt och ingenting...

Jag är även väldigt envis, och någon som kan bortse från det, är värd min tid. Kan även vara väldigt grinig, och någon som faktiskt gör massor för att muntra upp mig, vore helt underbart. Jag vill även dra ut på äventyr med denna speciella tjej, och göra massa roligt. Och ett krav jag har, är att tjejen vill träffa mina vänner och inte tackar nej så fort det är fest eller något sånt på gång.
Någon som ger mig dom där romantiska blickarna på en fest och någon som inte är otrogen så fort hon fått alkohol i sig. Jag har varit med om några sådana, och vill inte uppleva det igen. Har haft min beskärda del av otrogna tjejer, och enligt mig är det nog nu. Lojalitet och tillit är viktigt, även om det kan ta tid för mig att lita fullt ut på en tjej efter all otrohet jag gått igenom, och en tjej som har full förståelse för det och ändå älskar mig, vore en dröm.

Jag är heller inte särskilt lång, och jag vet hur viktigt det är för tjejer att ha en kille som är längre. Men självklart finns det ju sådana som bortser från det, och det är kanon. Men, som sagt... Är bara 1,64 lång, och det funkar både till fördel som nackdel. Jag har svårt att hitta tjejer som faktiskt är kortare än mig, eller så letar jag bara på fel ställen?! 

Jag är även väldigt musikalisk. Jag sjunger, spelar gitarr, lite piano, bas, och spelar trummor i bandet "In Dude We Trust". Nystartade förvisso, men ändå. Hoppas på att komma ut på spelningar under våren, och vem vet, kanske med John Meets Jane. Det vore sjukt kul!
Så, om ni tjejer drömmer om en kille som bara spontant tar upp gitarren och sjunger en låt, här har ni mig. Hehehe...

Nä, ska runda av nu. Blir käk nu. Yummeeeeh!!
Tjingepling!

______________________________
"Antalet människor som dödas av åsnor varje år,
är fler än det antal människor som dör i flygkrascher." 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards