Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Herr Dunderskägg - 12 januari 2010 10:05


Idag börjar mitt nya, lite nyttigare liv. 

"Jaja, så har det låtit förr också..." kanske vissa av er tänker, men...

Jag började dagen med att gå upp vid 08.15 08.30 var jag fullt påklädd och gick ut genom dörren. Gick en 25-minutersvända i Gimo, innan jag återigen gick hem. Gjorde 10 situps och 10 armhävningar, innan jag gick till ICA för att köpa lite pasta och grönsaker.

Gick hem igen och gjorde i ordning en ovanligt nyttig frukost bestående av 1 glas mjölk, 1 glas äppeljuice, 3 st falu rågrutskivor med ost och paprika/gurka på. 
Efter det så gjorde jag ytterligare 10 armhävningar/situps. Känns bra att äntligen komma till insikt att jag faktiskt vill leva ett nyttigare liv.

Satt uppe och pratade mycket med Jennifer inatt och hon gav mig tips och råd, på bara smågrejer man kan göra för att förändra sin kost och träning. Ska fixa lite pastasallad sen i eftermiddag med kassler och ost i!
Ska experimentera lite hehe...

Sen om jag märker någon märkbar skillnad, så kanske man kan unna sig något gott i slutet på veckan. Ska, så fort jag har råd, införskaffa skivstång/hantelset också.
Tills dess får jag förlita mig till just situps och armhävningarna... Och promenaderna såklart.

Har ju inte råd med gymkort med min aktuella ekonomiska situation, så får göra allt hemma. Men det ska väl bli bra ändå antar jag?! Skulle vilja skaffa ett hemmagym, som typ Björn har. Så man kan köra småpass då och då för att träna ben, armar, bröst och rygg. Sen magen får situpsen ta hand om.
Jag tänker inte pumpa upp mig, utan, det blir bara att trimma kroppen så jag blir smal.

Har som slutmål att väga mellan 58-62 kilo den första Juni. Har även som delmål att ha gått ner 3-5 kilo till den första Mars. Visst låter det bra?! Hehe... Men det kommer nog bli kämpigt ibland. Men det är det helt klart värt. Tänk att komma i lite mer slimmade kläder och ha lite snygga såna skjortor och lite slimmare byxor. Och kanske även få fram en käklinje när fettet börjar ätas upp av musklerna?! Vore riktigt nice. Men som sagt, når jag mitt mål, då vet jag att jag har det i mig att även fortsätta äta nyttigt och träna och hålla min kropp i trim!

Jävla taggad måste jag säga att jag är! Kommer bli kanon! Tack Jennifer för stödet! Du är guld!

Ciao!

_______________________________
"Jag har alltid gillat hög musik.
Jag tror att det är något fel på dig om du gillar tyst rock n roll."

- Lemmy Kilmister 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards