Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Till er som klagar

Av Herr Dunderskägg - 14 januari 2010 13:47


Min blogg är till för att jag ska få ventilera mina åsikter och vad jag tycker och tänker. Jag är less på att "supa" mig dyngrak på varje fest som är. Och i ÅR var jag bara less på knut och allt som hade med det att göra... 

That's it. Detta året kände jag inget sug alls. Och till er som tror att jag är helt utan vänner och det är DÄRFÖR jag inte gick upp på knut - Det är erat problem, inte mitt om ni har såna åsikter.

Har ni ingen KONSTRUKTIV kritik att komma med, så kan ni lika gärna hålla tyst. Och vem har bett er läsa min blogg egentligen? Ni som ogillar att se mig "gnälla" om jag nu gör det (för mig är det bara åsikter och synpunkter ur MIN vinkel, inte eran)...

Och vad är det för fel att jag käkar sallad och tänker på min figur? Är det fel att faktiskt vilja ta hand om sig själv? Är det fel att vilja må bra i sig själv? Är det fel att faktiskt ha egna valmöjligheter?! Och vem har påstått att jag läser bibeln? Var fan kom det ifrån?

Jag är agnostiker, och för er som inte har nån koll på det, så finns det på wikipedia för er att läsa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Agnosticism 
Jag tror på något större än mig själv, absolut - men en Gud? Tveksamt. Jag vet inte ifall jag är beredd att tro på något/någon som är osynlig.
Jag tror på mig själv och att jag just har makten att styra mitt eget "öde", eller hur ni nu vill ha det. Men om ni nu tror jag underhåller mig själv genom att läsa bibeln, så får ni gärna tro det. Ni är sorgliga som måste komma med falska anklagelser för att komma någonvart. 

Så, bara för att jag inte har ERA åsikter, så ska jag bli utskälld. Jag skriver detta för att självklart så bryr jag mig om folk runtomkring mig. Men, man ska lyssna på allas åsikter. Men när det blir personliga påhopp, då tänker jag inte ta det. När ni kommer med falska anklagelser och påstår att jag är utan vänner, så är det klart jag måste stå upp mot er "mobbare". Jag har tagit skit i över 10 års tid och på arbetsplatser osv, genom systematisk mobbning. Och jag tänker INTE låta er trycka ner mig i MIN blogg, och inte på något annat ställe heller för den delen.

Så till er som ens försöker, så tänker jag SKRATTA er i ansiktet och stå upp för min sak. Om det enda ni har är klagomål, gnäll och påhopp, gör det i mitt ansikte, och inte genom internet. Ok? Annars kan ni bara lägga ner era jävla översittarfasoner.

Vill ni inte läsa min blogg har ni också ett val; ATT INTE LÄSA!!

Ciao. 

 
 
Ingen bild

@nette

14 januari 2010 15:24

KRAMAR till dig Danne

 
Ingen bild

Lena

14 januari 2010 20:37

Ett tips :)
Ät mer protein, mättar bättre och kan inte omvaldlas till fett i kroppen

 
Ingen bild

Whatever ;)

15 januari 2010 00:04

Läs på lite :P
Protein kan inte lagras på samma sätt som kolhydrater eller fett. Kolhydrater kan lagras som glykogen i musklerna och levern. Var fettet sätter sig har du nog redan själv hunnit upptäcka. ^^
Någon sådan ”reserv” finns inte för protein utan överflödigt protein används som energikälla eller omvandlas till fett.

Dock är det klart bättre att äta protein än kolhydrater och fett, då det är mättande och muskelbesparande. Man vill ju inte förlora alla muskler bara för att man försöker gå ner i vikt eller? ;)
Det är även en kostsam process för kroppen att omvandla protein till fett, så ska du äta mycket av något, ät mycket protein. :)

Hoppas ni vart lite klokare båda 2 :P

Hejsvej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards